آشپزی سالم

غذایی مناسب برای بچه مدرسه‌ای ها

غذا بسیار خوشمزه با طعم خاصت و اشتها آور

مواد لازم:

۲۵۰ گرم برنج
۵ پیمانه آب گرم
۱عدد عصاره سبزیجات
۱عدد عصاره مرغ
۵۰ گرم کره
۱عدد زرده تخم مرغ
۲۰۰ گرم پنیر پارمسان
۱ قاشق سوپخوری زعفران دم کرده
۲۰۰ گرم میگو (میگو دوست ندارین از فیله مرغ اگر میخوان گوشتی نباشد از قارچ یا گردو )
۲ عدد تخم مرغ
۱ قاشق سوپخوری پاپریکا
۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون
۱۵۰ گرم پودر سوخاری
روغن مایع به مقدار لازم
نمک و فلفل به میزان لازم


طرز  تهیه:

۱. برنج را همراه با آب گرم، عصاره ها، زعفران و کره داخل یک قابلمه مناسب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان دهید تا به صورت شیر برنج در آیدسپس زرده تخم مرغ و پنیر پارمسان را اضافه کرده، مخلوط کنید. مخلوط را داخل ظرفی بریزید و صبر کنید تا خنک شود.

۲. در یک تابه روغن زیتون را بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. وقتی داغ شد، میگو را اضافه و کمی تفت دهید، سپس پاپریکا، نمک و فلفل را افزوده و پس از ۲ تا ۳ دقیقه آن را از روی حرارت بردارید.

۳. دست های خود را خیس کنید. از مخلوط برنج حدود ۳۰ گرم برداشته و در دستان‌تان آن را باز کنید. حالا یک عدد میگو داخل آن گذاشته و به صورت گرد در بیاورید. تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بشکنید و آنها را خوب هم بزنید. حالا کراکت را درون تخم مرغ های زده شده بغلتانید. بعد از آن، درون پودر سوخاری غلتانده و سپس آن را داخل قابلمه ای حاوی روغن که روی حرارت قرار داده اید، به مدت ۴-۳ دقیقه سرخ کنید. هر تعداد که می شود به همین ترتیب کراکت ها را آماده کنید، سپس آنها را با سالاد سرو کنید.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن