کیک و شیرینی

ویژه شب کریسمس …..۹۹

دستور پخت انواع کوکی با طعم های متفاوت و اشکال مختلف مناسب ایام کریسمس

 شیرینی گوزنی برای کریسمس

شیرینی گوزنی یکی از شیرینی های خوشمزه مخصوص سال نو میلادی و جشن کریسمس است. این شیرینی بسیار خوشمزه هست و براحتی درست می شود. 

مواد لازم 

بستنی زمستانی : به تعداد نفرات
چیپس شکلاتی
خمیر فوندانت سفید : مقداری
آبنبات های رنگی
نی های کاغذی رنگی
چوب شور
شکلات تخته ای سیاه


طرز تهیه

برای درست کردن شیرینی گوزنی ابتدا شکلات تخته را درون مایکرویو یا به روش بن ماری ( با حرارت غیر مستقیم )ذوب کنید.در این فاصله خمیر فوندانت را به دایره های کوچکی ببرید و بعد چیپس شکلاتی را در وسط آن بچسبانید.

سپس قسمت تخت بستنی زمستان را به عنوان صورت انتخاب نمایید و جای چشم های گوزن را مشخص نمایید.بعد کمی از شکلات تخته ای ذوب شده را پشت خمیر فوندانت بزنید و روی جاهای مشخص گشته برای چشم گوزن بچسبانید.

بعدچوب شورها را به قسمت های کوچکی تقسیم کرده و از آنها به عنوان شاخ گوزن استفاده نمایید.
بعد چوب شورها را درون شکلات ذوب شده فرو نموده و بالای سر گوزن درون بستنی زمستانی فرو نمایید. بعد نی ها را هم به عنوان پایه درون بستنی زمستانی ها فرو نمایید.
سپس این بستنی زمستانی ها را در قسمت بالای یخچال قرار دهید تا کاملا سفت گردد.


شیرینی کو کی با اشکال مختلف کریسمس

کوکی‌  محبوب ترین شیرینی شب عید کشور اتریش و ایالت متحده آمریکا است. این شیرینی را می توان به شکل و اندازه های مختلف برای انواع مراسم ها تهیه کرد. ا

مواد لازم

۲۲۷ گرم گردو
نصف پیمانه نشاسته ذرت
۱٫۵ پیمانه کره آب شده
یک۱/۳ پیمانه شکر قنادی
دو قاشق چایخوری وانیل
¾ قاشق چایخوری نمک
یک عدد تخم‌مرغ درشت
سه ۳/۴ پیمانه آرد کامل
¾ پیمانه مربای آلبالو یا تمشک


طرز تهیه

گردو و نشاسته ذرت را در غذاساز بریزید هم بزنید تا گردوها کاملا پوره و آسیاب شوند.

در یک کاسه بزرگ، کره و یک پیمانه شکر قنادی را با هم‌زن برقی و سرعت پایین مخلوط کنید. سپس سرعت همزن را زیاد کنید و دو دقیقه دیگر هم بزنید تا پف کند. وانیل، نمک و تخم‌مرغ را اضافه کنید و با سرعت متوسط هم‌زن هم بزنید. دوباره سرعت دستگاه را کم کنید و به تدریج و مرحله به مرحله مخلوط آرد و گردو را اضافه کنید.

خمیر را به ۴ قسمت تقسیم کنید. آنها را گلوله کنید و سپس فشار دهید تا به دایره مسطح تبدیل شوند. آنها را داخل کیسه پلاستیکی بگذارید و به مدت ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شوند.

فر را با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید. یکی از خمیرها را از یخچال خارج کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دمای اتاق بگذارید. سپس روی سطح صاف، آرد بپاشید و با وردنه، خمیر را باز کنید تا نازک شود. با قالب های فلزی به اشکال دلخواه آنها را برش دهید و هر تعداد کوکی که می توانید از آن تهیه کنید. همین کار را با باقی مانده خمیر تکرار کنید.

کف سینی فر را با روغن چرب کنید و کوکی ها را با فاصله داخل آن بچینید. آنها را به مدت ۱۷ تا ۲۰ دقیقه در فر بپزید تا لبه های آنها طلایی شوند. سپس کوکی ها را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شوند.

پس از پخته و خنک شدن همه کوکی ها، ۱/۳ پیمانه پودر قند باقی مانده را روی آنها الک کنید.

در یک کاسه کوچک، مربا را با چنگال هم بزنید تا نرم شود. سپس روی نیمی از کوکی ها بمالید. روی آنها یک لایه کوکی دیگر که پودر قند دارد بگذارید. این شیرینی خوشمزه آماده سرو است.

 نکته

باید بدانید این شیرینی را می توان به مدت ۱ هفته در دمای اتاق و دو ماه در فریزر نگهداری کرد.

• تعداد: ۴۸ عدد کوکی
• زمان پخت: ۲۰ دقیقه


کوکی کریسمس با چند ایده تزیین

مواد لازم 

آرد ۳ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری
کره ۱/۲ پیمانه
شکر ۱/۲ پیمانه
شهد شکر ۱/۳ پیمانه
وانیل ۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
برای تزئین:
تخم مرغ ۲ عدد
آبلیمو ۱ قاشق چایخوری
پودر قند ۳ پیمانه
رنگ خوراکی به میزان لازم


طرز تهیه

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. دو عدد سینی فر را با کاغذ شیرینی‌پزی بپوشانید. آرد، بیکینگ پودر، و نمک را در یک ظرف مخلوط کنید و کنار بگذارید.

شکر و کره را به مدت ۲ دقیقه با همزن مخلوط کنید تا پف کند و سبک شود. شیره شکر، وانیل و تخم‌مرغ را اضافه کرده و مخلوط کنید. مخلوط آرد را کم کم اضافه کنید و خوب هم بزنید.

خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را به صورت جداگانه داخل پلاستیک بپیچید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

یکی از بخش‌های خمیر را از یخچال خارج کنید و روی یک سطح آردپاشی شده پخش کنید تا قطر آن به حدود ۱/۲ سانتیمتر برسد. برای جلوگیری از چسبیدن خمیر به وردنه، سطح وردنه و خمیر را آردپاشی کنید. با استفاده از کاتر کوکی شکل‌های دلخواه خود را از خمیر جدا کنید و به فاصله ۲ سانتیمتر از سایر قطعات روی سینی شیرینی‌پزی قرار دهید.

برای ۸ الی ۱۰ دقیقه کوکی‌ها را داخل فر قرار دهید تا طلایی شوند. سپس کوکی‌ها را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شوند. بخش دوم خمیر را از یخچال خارج کنید و مراحل ۴ و ۵ را دوباره تکرار کنید. بعد از پخت، کوکی‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید تا خنک شوند.

مرحله آخر:

برای تهیه لایه تزئینی روی کوکی کریسمس، سفیده تخم مرغ‌ها را با آبلیمو هم بزنید. به مرور پودر قند را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا صاف و یکدست شود. به تعداد رنگ‌هایی که برای تزئین مد نظر دارید، مواد را به کاسه‌های جداگانه تقسیم کنید. برای هر کاسه، سر یک چاقو را داخل رنگ خوراکی فرو کنید و داخل مواد هم بزنید تا خوب رنگ بگیرند. هر رنگ از مخلوط را به یک قیف خامه جداگانه منتقل کنید. حال با استفاده از رنگ‌های مختلف، روی کوکی‌های کریسمسی را تزئین کنید. برای تزئین می‌توانید از پودر قند و انواع ترافل هم استفاده کنید.


چند ایده‌ی جالب را برای تزئین کوکی کریسمس 

آدم برفی

چند قطعه مارشمالو را به دو نیمه تقسیم کنید. روی هر قطعه کوکی مقداری پوشش تزئینی سفید بریزید و یک قطعه مارشمالو را به عنوان سر آدم برفی روی آن بچسبانید. یک قطعه چوب شور را به دو نیم تقسیم کنید و به عنوان دست‌های آدم برفی قرار دهید. با استفاده از سس شکلات و یا ترافل، دهان و دکمه‌های تن آدم برفی را درست کنید.

دانه‌های برف

چه چیزی بهتر از دانه‌های برف تداعی‌گر زمستان است؟ برای تزئین برفی کوکی‌های کریسمس، از کاترهای برفی با شکل‌های مناسب و رنگ‌های بنفش و آبی ملایم استفاده کنید.

استفاده از آیسینگ و رنگ خوراکی

سطح کوکی کریسمس را با یک لایه آیسینگ به رنگ دلخواه خود بپوشانید و با استفاده از شکلات سفید و رنگ خوراکی روی آن را با جملات کوتاه و نقاشی‌های ساده تزئین کنید.

تزئین خانوادگی!

اعضای خانواده و دوستانتان را دور هم جمع کنید، به عنوان سرگرمی کوکی‌ها را به شکل همدیگر تزئین کنید، و یک روز شاد و پرخاطره را رقم بزنید.

تزئینات معمول کوکی کریسمس به شکل‌هایی مانند درخت کاج، دست‌کش‌های قرمز، آدم برفی، و به رنگ‌های قرمز و سبز و سفید هستند. تهیه و تزئین کوکی کریسمس فعالیتی ساده و خلاقانه است و می‌تواند به سرگرمی‌ای شاد و پرخاطره برای شما و عزیزانتان بدل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید