دسر

چند مدل توپک های انرژی زا جایگزین خانگی مناسب پروتئین

سرشار از مواد مغذی و پروتئین های گیاهی و جایگزینی طبیعی و ارگانیک

مواد لازم برای توپک های انرژی زا
بادام هندی ( یا بادام زمینی ) ۱ لیوان

بادام ۱ لیوان

خرما ¾ تا ۱ لیوان متناسب با ذائقه خودتان

نمک ۱ پینچ

عصاره وانیل ۲ قاشق چایخوری

آب گرم به میزان لازم


طرز تهیه توپک های انرژی زا
۱ . مغزها را در کاسه غذاساز ریخته و هم بزنید تا کاملا پودر شوند.

۲ . خرما، وانیل و نمک را اضافه کرده هم بزنید یکدست شود.

۳ . مقداری از مواد را بین دو انگشت فشار دهید اگر حالت خمیری نداشت ۱ قاشق ۱ قاشق آب اضافه کرده هم بزنید تا زمانی که حالت خمیری بگیرد.

۴ . به اندازه دلخواه از مواد برداشته با کف دست گرد کنید و در مغز دانه شاهدانه بگردانید.

۵ . نیم ساعت در یخچال بگذارید تا سرد شوند و خودشان را بگیرند سپس سرو نمایید.

این توپک ها را می توانید در ظرف دربسته به مدت ۱ هفته در یخچال یا ۱ ماه در فریزر نگهداری کنید.


توتک انژی زا با نارگیل

مواد لازم :

خرما = ۴۰ عدد ( خرمای بم نباشه اصلا ، از این خرماهای دشتستان که شیره ی زیادی داره و خیلی پر رنگ و چسبنده هستن استفاده کنید )

کره = ۵۰ گرم

دارچین = ۱ قاشق مربا خوری

پودر نارگیل = به میزان لازم

( از این تعداد خرما حدود ۶۰ تا دونه توپک کوچولو در میاد )


طرز تهیه

۱ . هسته ی خرماها رو جدا کنید

۲ . کره رو تو یه ماهیتابه ذوب کنید ، خیلی داغ نشه ها ، فقط کمی ذوب بشه

۳ . خرما رو به کره اضافه کنید و با قاشق باهاش بازی بازی کنید که نرم بشه

۴ . دارچین رو اضافه کنید

۵ . بازم باهاش بازی بازی کنید که کاملا خمیری بشه ( کلا شاید ۳ تا ۴ دقیقه وقت بگیره ، بستگی به سفتی و نرمیِ خرما داره ، اگه نرم باشه که ۱ دقیقه زمان می بره . کلا می خوایم یه ماده ی خمیری داشته باشیم )

۶ . یه کمی بذارید سرد بشه و بعد توپک های کوچولو ( یه کمی بزرگتر از فندق ) در بیارید و تو پودر نارگیل بغلتونید


توتک انژی با هویج

مواد لازم :
هویج (بدون پوست)- ۳ تا ۴ عدد

کره- ۲۰ گرم

خرما بدون هسته- ۲۰۰ گرم

دارچین پودر شده- ۱ قاشق چای خوری

زنجبیل پودر شده- ۴/۱ قاشق چای خوری

هل پودر شده- ۲/۱ قاشق چای خوری

مغز گردو (بوداده و ریز خرد شده)- ۲۵ گرم

کنجد (بوداده)- ۵۰ گرم

پودر پسته- ۵۰ گرم


– روش تهیه :

هویج ها را در قابلمه ای ریخته (حاوی مقداری نمک و آب) و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه بپزند سپس آن ها را در آبکش بریزید. هویج ها را در غذاساز له کنید تا پوره شوند.

۲- در تابه ای حاوی کره، پودر هویج، خرما، دارچین، زنجبیل و هل را بریزید و روی حرارت ملایم مرتبا تفت دهید تا خرما له شود. در آخر، گردو را به تابه اضافه و مخلوط کنید سپس تابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید مواد به مدت ۳۰ دقیقه بمانند تا خنک شوند.

۳- کف دست را با کمی روغن مایع چرب کنید. از مواد به اندازه ی گردو بردارید، و در دست به شکل گرد فرم دهید. نیمی از گلوله های آماده شده را در ظرفی حاوی کنجد بغلتانید و بقیه آن ها را در ظرفی حاوی پودر پسته بیفزایید تا گلوله ها کاملا به کنجد و پسته آغشته شوند توپک های انرژی زا را در ظرف موردنظر بچینید و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن