نوشیدنی ها

کافه لاته، لاته زردچوبه و لاته وانیل درمان سرماخوردگی+طرز تهیه اسپرسو

برای گرم‌تر کردن بدن ودرمان فوری سرماخوردگی

کافه لاته

مواد لازم (برای ۱ فنجان)

شیر کم چرب: ۲/۳ فنجان

طرز تهیه

برای درست کردن کافه لاته ابتدا باید قهوه اسپرسو را دم کنید. برای دم کردن اسپرسو ابتدا دانه قهوه را به میزان متوسط آسیاب کنید. برای درست کردن ۱ شات اسپرسو، ۲۱ گرم قهوه آسیاب شده در سبد قهوه موکاپات بریزید و با نوک دست آن را صاف کنید. در قسمت محفظه آب موکاپات تا حدی که مشخص شده آب سرد بریزید. مقدار آب باید تا قسمت زیر محفظه سوپاپ کنترل فشار باشد.

حالا سبد قهوه را روی محفظه آب بگذارید و آن را ببندید. موکاپات را روی شعله متوسط رو به پایین گاز بگذارید تا آب سرد به دمای جوش برسد و آب با فشار وارد سبد قهوه شود و از میان دانه‌های قهوه عبور کند. در مرحله آخر قهوه از لوله محفظه خارج شود. در این مرحله قهوه اسپرسو آماده است و بلافاصله باید در فنجان ریخته شود. در فاصله‌ای که اسپرسو آماده می‌شود شیر را در یک شیرجوش بریزید و در حد متوسط گرم کنید. حین گرم شدن شیر آن را با یک همزن سیمی با سرعت زیاد هم بزنید تا شیر کف کند

(اگر همزن برقی دارید با همزن برقی این کار را انجام دهید). شیر کم چرب راحت‌تر کف می‌کند. اسپرسو را در فنجان بریزید، ابتدا به آرامی شیر و سپس کف شیر را با قاشق روی اسپرسو بریزید. کافه لاته شما آماده است آن را در صورت تمایل با خامه، پودر دارچین یا شکلات تلخ تزیین کنید.


لاته زردچوبه

مواد لازم (برای ۲ نفر)

شیر بادام یا شیر نارگیل: ۴ فنجان

روغن نارگیل طبیعی: ۱ قاشق چایخوری

زردچوبه: ۲ قاشق چایخوری

دارچین: ۲ و ½ قاشق چایخوری

عسل: ۲ قاشق چایخوری

جوزهندی: ۱ قاشق چایخوری

زنجبیل: ۱/۲ قاشق چایخوری تازه یا پودر


طرز تهیه

آسان‌ترین طرز تهیه لاته زردچوبه این است که تمام مواد را در میکسر بریزید و هم بزنید و سپس لاته را سرد و با یخ سرو کنید. اما اگر نوشیدنی گرم را بیشتر می‌پسندید شیر نارگیل یا شیر بادام و روغن نارگیل و عسل را در یک قابلمه کوچک بریزید و هم بزنید تا عسل و روغن در شیر حل شوند. سپس زنجبیل، زردچوبه و جوز هندی را اضافه کنید و کمی هم بزنید. در مرحله آخر دارچین را هم اضافه کنید و هم بزنید. لاته زردچوبه را در فنجان بریزید و داغ سرو کنید. این نوشیدنی علاوه بر خاصیت خواب‌آور، سرماخوردگی را درمان می‌کند، ضد سرطان است و باعث لاغری و کاهش وزن هم می‌شود.


لاته وانیل

مواد لازم (برای ۲ نفر)

شیر کم چربی: ۱ فنجان

عصاره وانیل: ۱ قاشق چایخوری (اگر سیروپ وانیل یا شربت وانیل دارید ۴ قاشق غذاخوری)

قهوه اسپرسو: ۲ شات


طرز تهیه

شیر را تا دمای ۶۰ تا هفتاد درجه سانتی‌گراد گرم کنید و با همزن دستی سیمی بزنید تا کف کند. در این فاصله ۲ عدد ماگ آماده کنید و در هر کدام به مقدار مساوی عصاره وانیل یا سیروپ وانیل را تقسیم کنید و بریزید. قهوه اسپرسو را دم کنید. برای دو شات قهوه اسپرسو به ۴۲ گرم قهوه با آسیاب متوسط نیاز دارید. قهوه را به روش اسپرسو که در بالا گفتیم با موکاپات دم کنید و در هر ماگ به مقدار مساوی یک شات اسپرسو بریزید. سپس شیر کف کرده را با قاشق روی اسپرسو بریزید و به صورت داغ میل کنید.

اگر شربت وانیل ندارید به این ترتیب آن را درست کنید:

برای یک فنجان شربت وانیل ۱ فنجان آب، ۱ فنجان شکر قهوه‌ای و ۱ قاشق غذاخوری پودر وانیل را آماده کنید. در یک ماهیتابه روی شعله متوسط آب و شکر را بریزید و هم بزنید. وقتی آب به حالت جوش رسید شعله گاز را کم کنید و مرتب ترکیب آب و شکر را هم بزنید تا شربت قوام پیدا کند. ماهیتابه را از روی اجاق برداریئ و پودر وانیل را به آن اضافه کنید. ترکیب را دوباره هم بزنید تا ترکیب یک‌دستی حاصل شود. اجازه دهید شربت در دمای اتاق خنک شود. هر سه نوشیدنی لاته زردچوبه ، کافه لاته و لاته وانیل از جمله بهترین نوشیدنی‌ها برای درمان سرماخوردگی‌های ویروسی محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید