آشپزی 3 سوتغذای اصلی

آشپزی به سبک کارمندی چند مدل: غذا ی خوشمزه ،

چند مدل غذا سبک وراحت

خوراک مرغ و سبزیجات
زمان مورد نیاز برای پخت: ۱۵دقیقه

این خوراکی انواع و اقسام مختلفی دارد که با نام‌های گراتن بادمجان، گراتن سیب‌زمینی با قارچ، گراتن مرغ و بادمجان و… شناخته می‌شود. اینجا برای شما یکی از خوشمزه‌ترین گراتن‌ها را درنظر گرفته‌ایم؛ گراتن مرغ و سبزیجات.پیش از پخت بدانید: برای پختن این غذا به فر یا مایکروفر نیاز است.

مواد لازم: سینه مرغ پخته شده: ۱عدد، قارچ‌ساطوری:‌ نصف پیمانه،‌سیر ساطوری: ۱حبه،‌جعفری ساطوری: ۱قاشق غذاخوری، سس سفید: ۵/۱پیمانه، پنیر: ۵/۱پیمانه و زیتون سیاه برای تزیین به مقدار لازم، نمک و فلفل به مقدار لازم


طرز تهیه: ابتدا سینه مرغ را ساطوری کرده و به همراه قارچ ساطوری تفت بدهید. سپس مخلوط این دو را با سیر، جعفری، سس سفید، نمک و فلفل مخلوط کنید و در ظرف مخصوص بریزید. سپس ظرف را در طبقه وسط فر در دمای ۱۸۰درجه به‌مدت ۸-۷دقیقه قرار دهید تا پنیر آب شود. اگر می‌خواهید پنیر روی گراتن برشته‌تر شود بگذارید مواد چند دقیقه بیشتر داخل فر بماند.


رولت گوشت

مواد لازم برای ۵ نفر:

گوشت چرخ کرده ……….. ۴۰۰ گرم

سیب زمینی …………….. ۲ عدد

پیاز رنده شده …………… ۱ عدد

تخم مرغ …………………. ۲عدد

پنیر پیتزا ………………….. مقداری

پودر آویشن ،ادویه، زردچوبه ،نمک


سیب زمینی را پوست کنده و با رنده درشت رنده بزنید به صورتی که خلال های خیلی نازکی به دست بیاید .سیب زمینی رو با گوشت و پیاز رنده شده و تخم مرغ و نمک ،ادویه ،زردچوبه کمی ورز دهید تا مواد خوب مخلوط شود.کف ظرف را کاغذ روغنی یا ورق آلمینیوم (برای جدا شدن راحتتر غذا )بکشید و روی آن را چرب کنید مواد را به صورت یک مستطیل وسط ظرف پهن کنید و وسط مستطیل یک خط پنیر پیتزا بریزید و کمی پودر آویشن روی آن بپاشید و لبه های مستطیل را با دست روی هم بیاورید تا پنیر پیتزا ها وسط مواد را بگیرد.در صورت تمایل روی کل غذا هم کمی پنیر پیتزا رنده بزنید و با سس یا پودر آویشن تزئین کنید.این غذا را می توانید به مدت ۲۰ دقیقه در فر یا در صورتی که در ظرف بسته باشد روی شعله مستقیم بپزید.بعد از پخت صبر کنید تا کمی سرد شود و بعد برش بزنید.


 

رولت گوشت و سیب زمین

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

سیب زمینی متوسط ۳ عدد

تخم مرغ ۱ عدد

آرد ۱ قاشق غذاخوری

گوشت رو با پیاز سرخ کنید(من کمی رب هم زدم بهش).سیب زمینی رو آب پز و رنده کنید .تخم مرغ رو با کمی نمک و یک قاشق آرد خوب مخلوط کنید تا یک دست بشه و به سیب زمینی اضافه کنید .روی یه لایه کیسه فریزر سیب زمینی رو پهن کنید و با لبه چاقو گوشه هاشو صاف کنید تا به شکل مستطیل در بیادحدود ۲ سانت، سطح سیب زمینی رو با یه لایه نازک گوشت بپوشونید و با استفاده از پلاستیک کل مواد را همون طور که در شکل می بینید رول کنید.وسط سینی فر روی یه کاغذ روغنی یا قالب پهن که از قبل چربش کردید قرارش بدهید و در صورت تمایل روش رو کمی تخم مرغ و کنجد بریزید.تا وقتی که روی رولت تغییر رنگ داد از فر درش بیارید و بگذارید کاملا سرد بشه و بعد برشش بزنید و سرو کنید.

سیب زمینی آبپز که در کتلت ،کوکو یا رولت استفاده می شه برای اینکه بهترین نتیجه رو ازش بگیرین و چسبندگی خوبی داشته باشه نیم ساعت در فیریزر قرارش بدهید یا اینکه چند ساعت در یخچال تا حسابی سرد بشه .در این صورت انسجام خوراک بهتر می شه و دراصطلاح وا نمی ره.

بهتره که درجه گریل فر رو روشن کنید برای پخت این غذا .چون همه مواد از قبل پخته شده فقط کمی باید برشته تر بشه.

این رولت رو می شه تو روغن سرخ کرد .برای بهتر سرخ شدنش باید از ماهی تابه اندازه مناسب استفاده بشه و به اندازه ای روغن بریزید که حداقل نصف رولت رو بپوشونه و دور رولت رو یه لایه کامل تخم مرغ بزنید.

قبل از اینکه کاملا سرد بشه نه جابه جاش کنید نه برش بزنید.


کوکو مرغ

اگه چند تیکه مرغ آب پز داشته باشین و بخواین یه وعده غذایی کامل ازش برای خانواده درست کنید تو وقت کمی که دارین این دستور رو پیشنهاد می کنم.

هر نوع سبزیجاتی که در دسترس دارین می تونید توی این کوکو استفاده کنید .

من از هویچ – سیب زمینی – گوجه فرنگی و قارچ استفاده کردم.شما می تونید نخود سبز یا لوبیا سبز یا ذرت هم استفاده کنید.

سیب زمینی رو نگینی خرد کرده و هویج را خلال کنید و هردو را جدا سرخ و سرخ می کنید .قارچ ها رو تفت بدین و استخوان مرغها را جدا کرده و ریش ریش کنید.من چون خودم از طعم گوجه خیلی خوشم می یاد این جا ازگوجه استفاده کردم.یه گوجه سفت رو انتخاب کنید پوست بگیرید ،آب ودونه وسطشو جدا کرده و نگینی خردش کنید.همه این مواد را با دو تا تخم مرغ مخلوط کنید و در ظرف مناسبی که از قبل چربش کردین بریزید.روش رو کمی پنیر پیتزا بریزید و در ظرف رو ببندید روی شعله ملایم گاز بگذاریدش . این غذا رو توی فر هم می تونید بپزید.

هویج رو اگر سرخ کنید رنگ و هم شکل قشنگ تری به غذا می ده .هویج زمان خیلی کمی برای سرخ کردن لازم داره .در حد یه تفت دادن کافیه .

وقتی از گوجه خام تو کوکو استفاده می کنید کوکو یه مقدار شل می شه .اگر میخواین کوکوی سفتی داشته باشین گوجه رو از مواد اولیه حذف کنید.


کوکوی سیب زمینی

اگه از طعم و شکل کوکوی سیب زمینی معمولی خسته شدین این طرز تهیه رو بهتون پیشنهاد می کنم.

سیب زمینی آب پز……….. ۳ عدد متوسط

پیاز سرخ شده……………. ۳ قاشق

جعفری خورد شده……….. ۲ قاشق

تخم مرغ …………………..۲ عدد

پنیر پیتزا به دلخواه

روغن به مقدار لازم


سیب زمینی رنده شده+ پیاز سرخ شده + جعفری + تخم مرغ +نمک رو با هم مخلوط کرده.کف یه ماهی تابه نچسب یا تفلن رو روغن بمالید و مواد را درون ظرف بریزید.کمی پنیر پیتزا رنده شده رو با سطح رویی مواد مخلوط کنید و در ظرف رو ببندید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا وقتی که کوکو سفت بشه و در اصطلاح خودشو بگیره.

اضافه کردن یه مقدار پنیر پیتزا به این کوکو طعم جدید می ده.

پنیر پیتزا رو با سطح رویی کوکو مخلوط کنید چون اگر کف ظرف پنیر باشه زودتر از مواد دیگه می پزه و سیاه می شه.

اگر از ظرف پیرکس برای تهیه کوکو استفاده بشه بهتره چون تغییر رنگ کوکو رو به راحتی می تونید ببینید زمان پخت رو تنظیم کنید و حتی درصورت تمایل در همون ظرف ببرید و سروش کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید