آشپزی گیاهی

اسپاگتی گیاهی اسفناج با پنیر و قارچ

دستور پخت دو نوع اسپاگتی اسفناج با پنیر و اسپاگتی اسفناج با قارچ و پنیر

اسپاگتی اسفناج با پنیر

مواد لازم

ماکارونی: یک بسته ۵۰۰ گرمی
اسفناج تازه: ۲۰۰ گرم
پنیر ریکوتا: ۲۵۰ گرم
پنیر پارمزان: ۴۰ گرم
لیموترش: یک عدد
روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
سیر: یک حبه
نمک و فلفل: به میزان لازم


طرز-تهیه

ابتدا در یک قابلمه نسبتا بزرگ آب بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. زمانی که آب جوشید ماکارونی‌ را درون آب ریخته و کمی نمک به آن اضافه کنید. سعی کنید ماکارونی‌ها را هم بزنید تا به هم نچسبند. برای جلوگیری از چسبندگی ماکارونی‌ها می‌توانید کمی روغن در ظرف آب بریزید. بیشتر از یک قاشق روغن استفاده نکنید. وقتی ماکارونی‌ها ۱۰ دقیقه در آب جوشید لازم است تا آن‌ها را آبکش کنید. پس از آبکش کردن، آب که آب سرد روی آن بریزید. این کار از چسبیدن ماکارونی‌ها به هم جلوگیری می‌کند.

در یک ظرف جدا پنیر ریکوتا و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و کاملا هم بزنید. پس از آن یک حبه سیر را رنده کنید و به مخلوط پنیر و روغن اضافه کنید. پوست لیمو را کمی رنده کرده و داخل این مخلوط بریزید. آب لیمو را هم بگیرید و به مخلوط اضافه کنید. سپس پنیر پارمزان، نمک و فلفل را هم درون ظرف ریخته و کاملا هم بزنید. ترکیب آماده شده یک ترکیب بسیار خوشمزه برای سس اسپاگتی اسفناج است.

اسفناج را در مقداری آب بپزید. می‌توانید اسفناج را بخارپز هم بکنید. زمانی که رنگ اسفناج کمی تیره شد زمان مناسب برای پایان پخت است. پس از این مرحله اسفناج را آبکش کنید. ماکارونی‌های آبکش شده با اسفناج های پخته را با هم کاملاً مخلوط کنید. پس از آن سس آماده شده را به مخلوط در قابلمه اضافه کنید. قابلمه را بر روی گاز با شعله بسیار کم قرار دهید تا سس و طعم اسفناج به خورد ماکارونی‌ها برود. پس از ۲۰ دقیقه اسپاگتی اسفناج شما آماده سرو است. شما می‌ توانید آن را با کمی پنیر هنگام سرو تزیین کنید.


 اسپاگتی اسفناج با قارچ و پنیر


مواد لازم

ماکارونی: ۵۰۰ گرم
اسفناج تازه: ۲۰۰ گرم
پنیر پارمزان: ۵۰ گرم
قارچ: ۱۵۰ گرم
لیموترش: یک عدد
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
سیر: ۱ حبه
نمک و فلفل: به میزان لازم


طرز تهیه

ماکارونی‌ها را در آب جوش بریزید و پس از ده دقیقه آبکش کنید.

قارچ‌ها را خرد کرده و در ماهیتابه با روغن زیتون و سیر رنده شده تفت دهید.

در این مرحله نمک و فلفل و پنیر پارمزان را هم به محتویات داخل ماهیتابه اضافه کنید. کمی پوست لیموترش و ۲ قاشق غذاخوری لیمو ترش را هم در ماهیتابه بریزید. پس از ده دقیقه تفت دادن مواد در داخل ماهیتابه، زیر گاز را خاموش کنید و مواد را کنار بگذارید.

اسفناج‌ها را بخارپز کنید. پس از آن به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. مواد را روی شعله متوسط گاز به مدت ۵ دقیقه هم بزنید.

در مرحله آخر  ماکارونی را به صورت لایه لایه به همراه مواد تهیه شده در داخل قابلمه بریزید. زیر شعله قابلمه را کم کنید تا ماکارونی دم بکشد. پس از ۲۰ دقیقه اسپاگتی با سس قارچ و اسفناج شما آماده سرو است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید