نوشیدنی ها

انواع نوشیدنی فیبر دار مقوی وخوشمزه

این نوشیدنی سرشار از آنتي اكسيدان و فيبراست

مواد لازم:

۱ عدد گلابي
۳/۲ ليوان شير و بادام
يك مشت بزرگ برگ اسفناج خرد شده
تعداد انگشت شماري جو
يك قاشق غذاخوري كره بادام
۲/۱قاشق چايخوري پودر وانيل


تمام مواد را داخل مخلوط کن ریخته تا یک دست شود

اسفناج به همراه گلابي، اين اسموتي را تبديل به منبع آنتي اكسيداني مي‌كند ولي توصيه مي‌شود افرادي كه مشكل اضافه وزن دارند و قصد دارند وزن‌شان را كاهش دهند، بادام زميني را از فهرست حذف كنند. بادام‌زميني ميزان انرژي دريافتي را بالا مي‌برد و مي‌تواند باعث چاقي شود اما اگر مشكل چاقي نداريد يا حتي مي‌خواهيد كمي به وزن‌تان اضافه شود، مي‌توانيد با خيال راحت اين اسموتي را بنوشيد.

اسيد فوليك بنوشيد

اسيد فوليك يكي از انواع ويتامين‌هاي گروه B است و براي رشد سلول‌ها و متابوليسم بدن لازم است. براي همين به شما پيشنهاد مي‌كنيم با تهيه اين اسموتي اسيدفوليك بدن‌تان را تامين كنيد.


مواد لازم

۲/۱ دسته جعفري
۲ عدد گلابي كوچك
۱ برش نارگيل
يك فنجان آب نارگيل
۴/۳ پیمانه انبه پوست‌كنده


تمام مواد را داخل مخلوط کن ریخته تا یک دست شود

جعفري به دليل داشتن رنگ سبز، داراي مقدار قابل توجهي اسيد فوليك است. قرار گرفتن جعفري در كنار گلابي كه سرشار از ويتامين C و ساير آنتي‌اكسيدان‌هاست، آن رابه يك غذاي سالم تبديل مي‌كند. البته چند تكه نارگيل كافي است. زياده‌روي در مصرف نارگيل مي‌تواند باعث چاقي شود، چرا كه ۱۰۰ گرم نارگيل حدود ۳۵۰ كيلوكالري انرژي دارد.

بخوريد و چاق نشويد

خيلي از افرادي كه با مشكل اضافه وزن دست و پنجه نرم مي‌كنند، بيشتر به دنبال مواد غذايي هستند كه وزن‌شان را بالا نبرد اما خوشمزه و مفيد هم باشد. اين اسموتي مي‌تواند يك گزينه ايده‌آل براي اين دسته از افراد باشد.


مواد لازم

۱عدد گلابي
۲ پیمانه آب طالبي يا دو برش طالبي شيرين
۳ برگ كاهو
۱ عدد هويج متوسط
۴ تا ۶ عدد توت فرنگي (تازه يا يخ‌زده)
يك ليوان آب تصفيه‌شده


تمام مواد را داخل مخلوط کن ریخته تا یک دست شود

وجود انواع ميوه‌ها نظير گلابي، توت فرنگي با هويج و كاهو اين نوشيدني را به يك منبع فيبر و ويتامين تبديل كرده است. انرژي آن هم به دليل وجود فيبر‌ها و آب، بسيار پايين است و انتخاب مناسبي براي افرادي است كه نمي‌خواهند دچار اضافه وزن شوند.

كيوي و گلابي دو دوست سالم

در اين اسموتي هم ميوه‌هايی مثل كيوي (سرشار از ويتامين C) در كنار موز (حاوي پتاسيم) با سبزيجات، تركيب نسبتا غني از ويتامين، آنتي اكسيدان و فيبر مي‌سازد.


مواد لازم

۵ عدد كيوي پوست‌كنده
۱ عدد گلابي متوسط
يك مشت گشنيز تازه خرد شده
۱ پیمانه سبزي تربچه
۱ عدد موز متوسط پوست‌كنده
يك ليوان آب


تمام مواد را داخل مخلوط کن ریخته تا یک دست شود

هنگام خريد كيوي، نوع نيمه‌سفت و سالم را تهيه كنيد. كيوي از جمله ميوه‌هايي است كه حالت نارس آن در دماي اتاق و به مرور زمان مي‌رسد و قابل خوردن مي‌شود.

موادي كه گلابي به بدن شما هديه مي‌دهد

يكي از دلايلي كه در گذشته كمتر دچار مشكلات گوارشي مي‌شدند اين است كه در طول روز ميوه بيشتر مصرف مي‌كردند اما متاسفانه امروزه به دلايل مختلفي از جمله مشغله زياد روزانه، ميوه در برنامه غذايي افراد نقش كمرنگ‌تري دارد. وجود برخي از فيبرها در گلابي باعث بهبود عملكرد دستگاه گوارش هنگام مصرف اين ميوه شده است. بهتر است افرادي كه مشكل يبوست دارند از اين ميوه به حد تعادل استفاده كنند و زياده‌روي نكنند.

با خوردن يك عدد گلابي چه موادي وارد بدن‌تان مي‌شود: ۱۰۰ گرم از اين ميوه داراي ۵۷ كيلوكالري، ۲/۰ گرم چربي، یک ميلي‌گرم سديم، ۱۱۵ ميلي‌گرم پتاسيم و ۱۵ گرم كربوهيدرات است. همچنين مقدار فيبر موجود در آن ۴ گرم است. قند اصلي موجود در گلابي فروكتوز است. فروكتوز شيرين‌ترين قند طبيعي است كه در بسياري از ميوه‌ها و در عسل وجود دارد. اين قندها مستقيما وارد خون نمي‌شوند و اندكي طول مي‌كشد تا جذب خون شوند. در اين حالت ميزان قند خون آرام آرام بالا مي‌رود؛ بنابراين باعث ايجاد حس گرسنگي نمي‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید