آشپزی سالم

بلال با طعم های جدید و خوشمزه

طرز تهیه بلال با کره وطعم سیر و بلال با ژامبون وبلال با پنیر وسوخاری و بلال سس سماق

بلال کره ای با طعم سیر

برای چشیدن این طعم بینظیر از بلال شما به جعفری خرد شده، کره، آویشن، سیر رنده شده و کمی روغن زیتون نیاز دارید. میزان کره را با توجه به تعداد بلالها انتخاب کنید و سیر و جعفری را هم یک اندازه بردارید، البته اگر دوست دارید طعم سیر کمتر باشد میتوانید مقدار سیر را نصف جعفری در نظر بگیرید (می‌توانید آنها را با قاشق چای خوری یا غذاخوری پیمانه کنید).

کره، سیر و جعفری را در کاسه‌ای بریزید و اجازه دهید تا کره به دمای محیط برسد و آب شود سپس آویشن را اضافه کنید و بعد از کبابی کردن بلال‌ها این مخلوط را با قلمو روی بلال‌ها بزنید.

نکته

حتما برای شما هم پیش آمده که بلال بعد از کباب شدن خشک شود، برای جلوگیری از این مسئله قبل از کباب کردن بلال را با روغن زیتون چرب کنید.

 

بلال با ژامبون

برای طبخ بلال ژامبونی به چند ورق ژامبون، ادویه پاپیریکا، آویشن، نمک و فلفل، چند ورقه آلومینیومی و چند عدد بلال نیاز دارید.

بلال‌ها را پوست کنده و بعد از مخلوط کردن تمام ادویه‌ها با هم آنها را آغشته به ادویه کنید بعد از آن دور هر بلال را ورقه‌های ژامبون بچید و آنها را با فویل آلومینیومی بپوشانید و روی منقل با حرارت خیلی کم کباب کنید تا زمانی که ژامبون‌ها کاملا برشته و دانههای بلال نیز نرم شوند.

 

بلال اسپایسی با پنیر

برای تهیه بلال پنیری شما به مقداری مایونز، گشنیز، پاپریکا، پنیر موزارلا و چند عدد بلال نیاز دارید، هر بلال را به سه قسمت مساوی تقسیم و یک سیخ چوبی در آن فرو کنید. بعد از کباب کردن بلال‌ها آنها را آغشته به مایونز کنید جوری که تمام سطح بلال را بپوشاند

و سپس پنیر را در کاسه‌ای بریزید و بلا‌ های مایونزی را در آن بغلتانید. حالا نوبت پاپریکا و گشنیز است، گشنیز را خرد کنید و همراه پاپریکا روی بلال‌ها بریزید و سرو کنید.

نکته

اگر میخواهید سیخ های چوبی‌تان نسوزد آنها را نیم ساعت در آب بگذارید.

 

بلال با سس سماق

برای تهیه این نوع بلال شما به کره، سماق، جعفری خرد شده، پوست لیموترش رنده شده و چند عدد بلال نیاز دارید. بلالها را ‌آب پز کنید و سپس کره و سماق و جعفری و پوست لیموترش را در کاسه‌ای بریزید و بعد از آبپز شدن بلال‌ها را در آن کاسه بغلتانید.

نکته

 وقتی بلال را آبپز میکنید به این خاطر که نرم‌تر شود به آب آن کمی آبلیمو بزنید و حواس‌تان باشد اگر بلال را زیاد بجوشانید سفت و بدمزه میشود بلال ها را بین یک ربع تا بیست دقیقه بجوشانید و اگر دیدید در آخر باز هم بلال ها نرم نیست در آب کمی کره بزنید و اجازه دهید بلال‌ها نیم ساعت در آب کره‌ای استراحت کنند.

 

بلال پنیری با سیر

طعم ذرت و پنیر را در ذرت مکزیکی چشیده‌اید و حتما میدانید چه ترکیب لذیذی است، طعم سیر و پنیر را هم در نان سیر چشیده‌اید و قطعا میدانید عطر و طعم سیر به پنیر چه وجاهتی میدهد حالا هر دو این طعم‌ها را در بلال پنیری با سیر در کنار هم داریم. برای تهیه آن به مقدار قابل توجهی سیر و پنیر پارمزان، سس مایونز، آبلیمو، پودر چیلی و فلفل نیاز داریم.

ابتدا یک عدد سیر کامل را با پوست بردارید، دور آن را فویل آلومینیومی بپیچید و در فر بگذارید، با دمای ۲۰۰ درجه و یک ربع بعد بردارید، پوست سیر را جدا و دانه‌های آن را که حالا پخته است با چنگال نرم کنید، در ظرفی مایونز، آبلیمو و فلفل را مخلوط و پنیر پارمزان و پودر چیلی را هم در ظرف دیگری مخلوط کنید. بلال‌ها را به روشی که بالا توضیح دادیم آبپز کنید و سیرهای له شده را به آن بزنید، سپس اول در ظرف مایونز دار و بعد از آن در ظرف پنیر بلالها را بغلتانید.

نکته

مهم: نیازی نیست دوباره بلال ها را در فر بگذارید تا پنیر آن آب شود چون بلالها گرم هستند پنیر آب میشود اما اگر دوست دارید پنیر برشته شود چند دقیقه گریل فر را روشن کنید و دوباره در فر بگذارید.

 

بلال سوخاری

برای تهیه بلال سوخاری شما به یک پیمانه نشاسته ذرت، یک پیمانه آرد، ۴ قاشق چای خوری بکینگ پورد، یک عدد تخم مرغ، یک و نیم پیمانه شیر، سیخ چوبی، روغن سرخ کردنی، نمک و فلفل و چند عدد بلال نیاز دارید.

ابتدا باید بلالها را آبپز کنید (روش آبپز کردن در بالا توضیح داده شده) سپس مواد خشک را که شامل نشاسته ذرت، آرد و بکینگ پودر است در ظرفی با هم مخلوط و چندبار الک کنید.

شیر و تخم مرغ را به همراه نمک و فلفل خوب هم بزنید و کم کم مواد خشک را به آن اضافه کنید و هم بزنید طوری که تبدیل به یک ماده خمیری شود. آن را در یک لیوان بریزید و روغن سرخ کردنی را در قابلمه ای روی اجاق گاز بگذارید تا داغ شود. حالا سیخ چوبی را در بلال فرو کنید و بعد از اینکه بلال را در لیوان گذاشتید و دور آن آغشته به ماده خمیری شد در روغن سرخ کنید.

نکته

همیشه بعد از سرخ شدن موادی که با سوخاری میشوند باید روغن آنها را گرفت، شما میتوانید چند دستمال نخی نازک را کف یک ظرف قرار دهید، یا از چند ورق کاغذ استفاده کنید یا در سبد فلزی بریزید و سبد را تکان دهید تا روغن اضافه گرفته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید