کیک و شیرینی

شعر فصل بهار و انتهای این قصه‌ی سرد و سفید همیشه سبز خواهد بود تا رسیدن سال نو ، تنها یک سلام خورشید باقی ست .

شیرینی مخصوص عید بدون فر...1401

ساق عروس

مواد لازم

یک عدد زرده تخم مرغ،

نصف قاشق چای‌خوری ، شیر و پودر قند

یک قاشق روغن مایع،

وانیل یک قاشق چای خوری

پودر هل، دو قاشق

گلاب، نصف پیمانه

یک پنجم پیمانه آرد

یک قاشق چای خوری بکینگ پودر


طرز تهیه

تمام  مواد زرده تخم مرغ وپودر قند وروغن شیر گلاب وهل ووانیل باهم مخلوط کنید. سپس یک پنجم پیمانه آراد و یک قاشق چای خوری بکینگ پودر الک شده را کم کم به مخلوط اضافه کنید و یک ساعت در یخچال قرار دهید. سطح خمیر را آرد بپاشید و آن را به قطر ۳ میلی متر پهن کنید و مستطیلی برش بدهید و دور یک جسم لوله شکل بپیچید. داخل خمیر لوله شده را با یک پیمانه پودر بادام یا گردو یا مخلوطی از هر دو پر کنید و دو سر خمیر را ببندید و در روغن داغ سرخ کنید.

پیشنهاد شگفت انگیز: می‌توانید داخل شیرینی را با تکه‌های گردو و پسته پر کنید و پودر پسته را برای زیبا شد شیرینی روی سطح آن بپاشید.


مینی شکلات‌های فندقی

مواد لازم

شکلات تخته‌ای ۲۰۰ گرم (سفید یا قهوه‌ای)،

فندق به میزان لازم، پودر

نارگیل به میزان لازم،

پودر پسته جهت تزئین

طرز تهیه

شکلات‌های تخته‌ای را به روش بن‌ماری آب کنید و اجازه دهید از گرمای آن کاسته شود .بهتر است دمای شکلات مایع، پشت دست را نسوزاند. سپس فندق‌ها را یکی‌یکی در شکلات آب شده فروکرده و با وسیله‌ی مناسب، پس از گذشت چند دقیقه خارج کنید.

فندق‌های آغشته به شکلات را درون قالبی نچسب بگذارید و به مدت ۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی خود را بگیرد. سپس از یخچال خارج کرده و آن‌ها را به پودر نارگیل آغشته کنید. پودر نارگیل، پوششی سفید رنگ و عطر و طعمی دلچسب و دوست‌داشتنی را به شکلات‌های فندقی خواهد بخشید و لذتی به یاد ماندنی را هنگام سرو به ارمغان خواهد آورد. برای ماندگاری بیشتر، آن‌ها را در یخچال نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید