دسر

طرزتهیه دسر کرم آناناس

دسر کرم اناناس مناسب برای فصل تابستان

مواد لازم برای کرم آناناس
پودر ژلاتین :۲ قاشق غذاخوری یا ۶ ورق ژلاتین
شیر :۵۰ میلی لیتر
شکر :۱۵۰ گرم
کمپوت آناناس :یک قوطی متوسط
خامه شیرین :یک پیمانه
رنده پوست پرتقال :به مقدار کم


طرز تهیه کرم آناناس
ورقه های ژلاتین را در یک چهارم لیوان آب سرد بیاندازید تا خیس شود. ( اگر از پودر ژلاتین استفاده میکنید، آن را روی مقداری از آب کمپوت آناناس سرد بپاشید و کنار بگذارید تا حالت اسفنجی شود) شکر را در آب کمپوت آناناس حل کنید و روی حرارت بگذارید تا کاملاً حل شود.کاشت مو
ورقه های ژلاتین را از داخل آب سرد بیرون آورده و به مخلوط شکر و آب کمپوت اضافه کنید ( اگر پودر ژلاتین استفاده کرده اید، در این مرحله ژلاتین اسفنجی شده را به مخلوط شکر و آب کمپوت اضافه کنید)
خوب هم بزنید تا ژلاتین به خوبی حل شود.

بعد از اینکه مایه شما کاملاً شفاف شد و ژلاتین درون آن حل شد، از روی حرارت بردارید و کمی پوست پرتقال درون آن رنده کرده و شیر را کم کم به آن اضافه کنید و مایه را کنار بگذارید تا سرد شود.
خامه شیرین را با همزن برقی هم بزنید تا کمی سفت شده و فرم بگیرد و بعد به مایه دسر که کاملاً سرد شده اضافه کرده و مخلوط کنید.

دستور تهیه انواع دسر های مدرن

چند قاشق از کرم را ته قالب بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید، سپس بیرون آورده و موز و آناناس خرد شده را روی آن بریزید و باز کمی از کرم را روی آن به آرامی بریزید و ۱۰ دقیقه دیگر در فریزر بگذارید و به همین ترتیب لایه های میوه و کرم را تکرار کنید و در آخر با کرم روی آن را بپوشانید و به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب ببندد.

بعد از ۱۰ ساعت قالب را از یخچال بیرون آورده و دور تا دور آن را به وسیله نوک چاقو با احتیاط از قالب جدا کنید و قالب را تنها به مدت ۱۰ ثانیه داخل آب جوش قرار دهید و داخل ظرف سرو برگردانده و به سلیقه خود تزئین کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید