پیتزا و ساندویچ

طرز تهیه انواع ساندویچ خانگی

دستور پخت چند نوع ساندویچ خوشمزه خانگی متنوع با طعم های عالی

 

پنینی مرغ و پستوی ریحان

مواد لازم:

نان باگت: ۲ عدد
سینه مرغ (بدون استخوان): یک عدد
فلفل دلمه ای قرمز: یک عدد
پنیر ماتزرلا: ۱۰۰ گرم
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه تازه (پودرشده): به مقدار لازم
پاپریکا: به مقدار لازم
ریخان خشک: به مقدار لازم (در صورت تمایل)
پستوی ریحان: به مقدار لازم


طرز تهیه:

۱. فلفل دلمه ای را از وسط دو نیم کرده و هسته های آن را جدا کنید. آن را در ظرف مناسبی گذاشته و حدود ۲۵ دقیقه یا بیشتر در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۴۰۰ درجه فارنهایت) قرار دهید تا پوست آن تیره و چروک خورده شود. پس از خنک شدن پوست آن را جدا کنید.

۲. سینه مرغ را شسته و از طول به دو قسمت برش دهید و روی آن نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و ریحان خشک بپاشید. هر دو برش را در تابه کاملا گریل کنید.

۳. پنیر ماتزرلا را به ابعاد بزرگ برش دهید. نان های باگت را از بغل برش داده و باز کنید. روی یک طرف آنها پستوی ریحان بمالید و فلفل دلمه ای کباب شده، سینه مرغ و پنیر ماتزرلا را قرار دهید. هر دو طرف ساندویچ ها را در تابه گریل کنید.

نکته: برای تهیه یک پیمانه پستوی ریحان، ۲ پیمانه برگ ریحان تازه را ۶ حبه سیر، یک قاشق چای خوری نمک و یک دوم پیمانه پنیر پارمزان در غذاساز مخلوط کرده تا صاف و یکدست شوند. به تدریج یک سوم پیمانه روغن زیتون اضافه و مخلوط کنید. می توانید پستو را در ظرف دردار در یخچال نگهداری کنید.


ساندویچ یونان

مواد لازم:

سینه مرغ (بدون پوست و استخوان): ۲ عدد
سیر (ریز خردشده): ۴ حبه
آب لیمو سنگی: یک عدد
روغن زیتون: ۲ ق س
سرکه بالزامیک: ۲ ق چ
ارگانوی خشک: یک ق چ
نمک: یک ق چ
برگ کاهو: برای سرو
گوجه فرنگی (خردشده): برای سرو
پیاز قرمز (خردشده): برای سرو
خیار (خردشده): برای سرو
نان پیتا: به مقدار لازم
مواد لازم سس:
خیار (پوست کنده و رنده شده): یک عدد
ماست یونانی: ۲ پیمانه
سیر (ریز خردشده): ۲ حبه
سرکه بالزامیک: ۲ ق چ
آب لیمو سنگی: نصف یک عدد
شبت خشک: یک دوم ق چ
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه تازه (پودرشده): به مقدار لازم


طرز تهیه:

۱. سیر، آب لیمو ترش، روغن زیتون، سرکه بالزامیک، ارگانوی خشک و نمک را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید. سینه های مرغ را به این مخلوط اضافه کنید و حدود چند ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شوند. سپس آنها را به ابعاد کوچکتر برش داده و در تابه گریل کنید تا کاملا بپزد.

۲. برای تهیه سس، خیار را پوست کنده و رنده کنید و کاملا آب اضافی آنها را بگیرید. ماست، خیار رنده شده، سیر، آب لیمو ترش، سرکه بالزامیک و شبت خشک پودرشده را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید. نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و سس را حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. نان های پتیا را گرم کرده و مرغ گریل شده، سس، برگ کاهو، گوجه فرنگی، پیاز و خیار را در آن قرار داده و به همراه برش های لیموترش سرو کنید.


ساندویچ قارچ و پنیر

مواد لازم:

روغن زیتون: یک ق چ
قارچ (خردشده): یک الی ۲ پیمانه
کره: به مقدار لازم
پیاز (نازک خردشده): نصف یک عدد
نان تست: ۴ عدد
پنیز ماتزرلا: ۳ الی ۴ ورقه
روغن: به مقدار لازم


طرز تهیه:

۱. روغن زیتون را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید و قارچ را در آن تفت دهید تا نرم شود. قارچ را از ظرف خارج کنید و یک قاشق سوپ خوری کره به ظرف اضافه کرده و پیاز را در آن تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

۲. مقداری کره نرم شده روی نان های تست بمالید. تابه را با روغن چرب کرده و روی حرارت متوسط قرار دهید. نان های تست را در تابه قرار دهید. روی آنها قارچ، پیاز و ورقه های پنیر ماتزرلا بگذارید. دو عدد نان تست باقی مانده را روی آنها بگذارید. پس از اینکه یک طرف آنها طلایی و برشته شد، آنها را برگردانید تا طرف دیگر ساندویچ ها نیز برشته شده و پنیر ذوب شود. سپس سرو کنید.


تاکوی گل کلم

مواد لازم:

گل کلم (کوچک): یک عدد
روغن زیتون: ۲ ق س
فلفل قرمز (پودرشده): یک دوم ق چ
نمک: یک چهارم ق چ
زیره (پودرشده): یک چهارم ق چ
پاپریکا: یک چهارم ق چ
ارگانوی خشک: یک چهارم ق چ
فلفل سیاه (نگینی خردشده): نصف یک عدد
آب لیمو شیرازی: یک عدد
ماست یونانی: یک چهارم پیمانه
سس چیلی: یک الی ۳ ق چ
نان تورتیا: ۶ عدد
فلفل قرمز (نگینی خردشده): برای سرو
برگ گشنیز: برای سرو
لیمو شیرازی (برش داده شده): برای سرو


طرز تهیه:

۱. ابتدا دمای فر را روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد (۴۲۵ درجه فارنهایت) قرار دهید. گل کلم را به ابعاد کوچک برش دهید و با روغن زیتون، فلفل قرمز پودرشده، نمک، زیره، پاپریکا، ارگانوی خشک و فلفل سیاه پودرشده کاملا مخلوط کنید. سپس آن را به سینی فر انتقال داده و به مدت ۴۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا طلایی و برشته شوند (هر ۱۵ دقیقه یکبار گل کلم را مخلوط کنید).

۲. پیاز قرمز نگینی خردشده، آب لیمو ترش و نمک را با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید تا مزه دار شوند. ماست یونانی و سس چیلی را نیز با هم در ظرفی جداگانه مخلوط کنید.

نان های تورتیا را گرم کنید و سپس با گل کلم برشته شده، پیاز مزه دار شده، مخلوط ماست، فلفل قرمز، برگ گشنیز و برش های لیمو سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید