آشپزی سالم

طرز تهیه انواع غذا جدید با کرفس

انواع خوراک لذیذ وخوشمزه با کرفس که سرشار از ویتامین

کرفس شکم پر

مواد لازم 

ساقه کرفس ۱ دسته
پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
زیتون مغز دار خرد شده ۳/۴ فنجان
سیر ریز خرد شده ۲ حبه
نمک، فلفل سیاه و آویشن به میزان دلخواه


طرز تهیه:

ساقه های کرفس را بشویید و به قطعات دلخواه برش بزنید. کرفس ها را با دستمال کاملا خشک کنید. زیتون های مغزدار را نیز خرد کنید. می توانید از زیتون های مغزدار فلفلی استفاده کنید تا طعم و رنگ بهتری داشته باشید.

پنیر خامه ای، زیتون خرد شده، سیر ریز خرد شده، نمک و فلفل سیاه را در کاسه ای با هم مخلوط کنید. کمی از مایه پنیری بردارید و داخل هر تکه کرفس را با آن پر کنید. برای زیباتر شدن کار، می توانید مواد را داخل قیف بریزید و با ماسوره داخل ساقه های کرفس را پر کنید. به همین ترتیب تمام ساقه های کرفس را با مواد پنیری پر کنید.

سپس این پیش غذای فوق العاده ترد، آبدار و خوشمزه را در ظرف سرو بچینید و سرو کنید. کرفس شکم پر را می توانید تا چند ساعت در یخچال نگه دارید و بعد سرو کنید.


خوراک لوبیا با کرفس

مواد لازم

ساقه كرفس خرد شده: سه پيمانه
لوبيا چشم بلبلي: دو پيمانه
روغن كنجد: به مقدار لازم
پياز خرد شده: يك عدد بزرگ
نمك، فلفل و زردچوبه و پودر كاري: به مقدار لازم


طرز تهیه

لوبيا را از قبل بخيسانيد و نيم پز كنيد. ساقه كرفس خرد شده را بخارپز يا آبپز كنيد. به‌طوري كه كرفس‌ها كمي نرم شوند. پياز را با روغن كنجد و زردچوبه تفت مي‌دهيم و بعد كرفس‌ها را به آن اضافه مي‌كنيد. بعد لوبياي نيم پز شده را به همراه نمك، فلفل و پودر كاري در ظرف بقيه مواد بريزيد. در آخر يك ليوان آب گرم در ظرف مي‌ريزيم و خوراك به‌طور كامل بپزد و جا بيفتد.

نکته

اگر به طعم زنجبيل علاقه داريد مي‌توانيد مقداري زنجبيل را چاشني كار كنيد. طعم متفاوتي به خوراك شما مي‌بخشد.


كرفس پلو

مواد لازم

برنج: ۴ پيمانه
كرفس خرد شده: ۴۰۰ گرم
گوشت چرخ كرده: ۳۰۰ گرم
پياز رنده شده: یک عدد
سير له شده: ۲ حبه
رب گوجه فرنگي: ۳ قاشق غذاخوري
نمك، فلفل، ادويه پلويي: به مقدار لازم
پودر ليمو اماني: یک قاشق مرباخوري
كره محلي: ۵۰ گرم
زعفران دم كرده: ۲ قاشق غذا خوري

طرز تهیه

برنج را از قبل بخيسانيد و آبكش كنيد. ابتدا گوشت چرخ ‌كرده را به همراه پياز، سير و ادويه مخلوط مي‌كنيم، بعد مواد را به شكل كوفته ريزه (قلقلي) در مي‌آوريم و تمام آنها را در يك تابه با كمي روغن سرخ مي‌كنيم. مواد را از تابه بيرون مي‌آوريم و كرفس‌هاي خرد شده را تفت مي‌دهيم تا كمي نرم شود. كوفته‌ها را به تابه بر مي‌گردانيم و به همراه كرفس و رب گوجه فرنگي تفت مي‌دهيم. يك پيمانه آب جوش به مواد اضافه مي‌كنيم و منتظر مي‌مانيم تا مواد خوب بپزند. بعد همه مواد را به صورت لايه‌يي ريخته و روي آن را پودر ليمو اماني مي‌پاشيم. براي مرحله آخر مقداري زعفران را با باقي كره محلي مخلوط كرده و روي غذا مي‌ريزيم و آن را دم مي‌كنيم.

نکته

مي توانيد به همراه ساقه كرفس‌ها، برگ‌هاي آن را هم ريز خرد كنيد و به همراه كمي زنجبيل به در موادتان بريزيد.


پاستاي كرفس و فيله

مواد لازم

فيله مرغ: پنج عدد
پاستا صدفي: ۵۰۰ گرم
مايونز كم چرب يا خامه: يك پيمانه
آبليمو تازه: يك سوم پيمانه
كرفس خرد شده: ۲۰۰ گرم
پياز: يك عدد متوسط
نمك دريايي و فلفل آسياب شده: به‌مقدار لازم
روغن كنجد: به مقدار لازم


طرز تهیه

ابتدا كرفس را با كمي روغن كنجد و نمك تفت دهيد تا كمي نرم شود. بعد فيله مرغ را خرد كرده و در روغن كنجد تفت دهيد. در تابه را بگذاريد تا مغز پخت شود. پس از آن پاستا را در قابلمه بزرگي از آب جوش بجوشانيد و به آن نمك اضافه كنيد و ۱۰ دقيقه منتظر شويد تا پاستا بپزد. سپس آن را آبكش كنيد و روي آن آب سرد بريزيد. فيله مرغ‌هاي پخته شده را به همراه مايونز، آبليمو، نمك و فلفل مخلوط كنيد و كرفس را به آن اضافه كنيد. در آخر پاستا را به باقي مواد اضافه و خوب مخلوط كنيد.

نکته

برگ‌هاي تازه ساقه‌هاي كرفس را هم خرد كرده و در پاستا بريزيد. بعضي از آنها را براي تزئين روي پاستا بگذاريد. در صورت تمايل مي‌توانيد كمي پودر سير به پاستا اضافه كنيد تا طعم پاستای شما متفاوت تر از همیشه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید