کیک و شیرینی

طرز تهیه تارت مارمالادی

تارت نوعی شیرینی خمیری که توش از مارمالاد پر میشود

مواد لازم:

شیر ۳۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
پودر شکر ۱۲۰ گرم
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ ۳ عدد
مارمالاد یک کاسه ماست خوری(مارمالاد البالو یا تمشک یا توت فرنگی بستگی به سلیقه شما داره)
آرد ۲۸۰ گرم


مواد لازم:

با این مقدار مواد لازم به اندازه یک قالب گرد به قطر ۲۴ سانت یا دو قالب مستطیل به طول ۲۶ سانت از تارت مارمالادی خواهیم داشت.
۸۵گرم شکر، ۱۵۰ گرم کره و یک چهارم قاشق چای‌خوری وانیل را مخلوط کرده، حدود دو الی سه دقیقه با همزن برقی هم می‌زنیم تا کرم مانندشود.

یک تخم‌مرغ اضافه کرده و سی ثانیه هم می‌زنیم و بعد تخم‌مرغ دوم را اضافه کرده و باز سی ثانیه هم می‌زنیم و بعد شیر را اضافه کرده، هم می‌زنیم. ۲۸۰ گرم آرد و یک قاشق مرباخوری بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط کرده، کم‌کم به مواد اضافه کرده، هم می‌زنیم تا خمیر ته شیرینی آماده شود.
ته قالب را چرب کرده، دو سوم از خمیر را ته قالب پهن می‌کنیم. بعد یک کاسه مارمالاد روی خمیر می‌مالیم. در صورتی که مارمالاد در یخچال بوده و سفت می‌باشد، ابتدا آن را با حرارت ملایم، ولرم می‌کنیم و بعد آن را به طور یکدست روی خمیر می‌مالیم.
به یک سوم باقیمانده خمیر، آرد اضافه کرده، آن را ورز می‌دهیم (آن قدر آرد اضافه می‌کنیم تا خمیر به دست نچسبد). سپس کمی آرد روی تخته پاشیده و خمیر را با وردنه به قطر ۲ الی ۳ میلی‌متر باز می‌کنیم.
نوارهای باریکی از خمیر جدا کرده و روی مارمالاد را با آن‌ها می‌پوشانیم . در آخر یک نوار به شکل دلخواه، دور تا دور تارت قرار می‌دهیم.

از نیم ساعت قبل فر را با حرارت متوسط (۱۶۰ الی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد) روشن کرده، قالب را در طبقه وسط فر، برای مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه قرار می‌دهیم (تا زمانی که روی خمیر طلایی شود). قالب را از فر درآورده تا کمی سرد شود. بعد از کمی سرد شدن، تارت به راحتی از قالب جدا می‌شود. آن را درآورده، در یخچال می‌گذاریم تا کاملاً سرد شود..

تارت را از یخچال درآورده، کمی پودر قند روی آن می‌پاشیم تا آماده پذیرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید