دسر

طرز تهیه حلوای موز هندی

حلوای موز از دسر های معروفی با طعم بسیار خوب و دلچسب

مواد لازم حلوای موز
موز ۵ عدد
شکر قهوه ای ۲ لیوان
شکر سفید نصف لیوان
آرد ۲ ق غذاخوری
پودر هل ۱ ق چای خوری
کره یا روغن جامد ۴ ق غذاخوری


روش تهیه حلوای موز

۱) کاسه ای تهیه کنید و بعد از آنکه موزها را پوست گرفتید و خرد کردید، آنها را درون کاسه منتقل کنید. نصف لیوان هم آب به کاسه اضافه کنید و با هر وسیله ای که دم دست دارید مخلوط کنید تا یکدست شود.

۲) حالادرون قابلمه ای کمی کره یا روغن جامد بریزید وروی شعله قرار هید تا داغ شود. بعد از آنکه داغ شد موز پور شده در مرحله اول را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا ۱۰ قیقه تفت بخورد تا رطوبتش از بین برود.

۳) حال شکر قهوه ای و سفید را با نصف لیوان آب ترکیب کنید و سپس به پوره موز تفت خورده اضافه کرده و بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر با شعله ملایم بجوشد.

۴) به صورت جداگانه آرد با مقداری تفت دهید تا خام بودنش از بین برود. بعد از آن آرد و پودر هل را به حلوا اضافه کنید. بعد از چند دقیقه خواهید دید که حلوا سفت می شود و به اصطلاح خودش را می گیرد.

۵) حال ته ظرف مخصوص حلوا را چرب کنید و حلوا را داخل آن بریزید. بعد از ۲۰ دقیقه که در یخچال باشد حلوای موز شما آماده است و می توانید برش بزنید و سرو کنید.

۶) نکته ای که قابل ذکر می باشد این است که در حلوا می توانید از کشمش هم استفاده کنید. همچنین از آجیل خرد شده. به جای استفاده از شکر قهوه ای هم می توانید به همان اندازه از شیره استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید