دسر

طرز تهیه دسر پاییزی با کدو حلوایی

دستور پخت چند نوع دسر با کدو حلوایی مقوی سرشار آنتی اکسیدان مناسب عصرانه پاییزی

این نوع دسر با کدو حلوایی یکی از اصلی ترین دسرهاست و اضافه کردن شیر و نشاسته به کدو تنبل باعث متعادل شدن و همه پسند شدن طعم این دسر میشه. میزان شیرینی دسر رو بر اساس سلیقه خودتون میتونید تعیین کنید.

دسر کدو حلوایی با شیر و نشاسته ( شیر کدوحلوایی)

کدو حلوایی : ۱ کیلو
نشاسته: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: ۳ لیوان
گلاب: ۱ سوم پیمانه
شکر: به دلخواه
دارچین: به دلخواه برای تزیین


طرز تهیه

باید یک کیلو کدو تنبل رو بپزید. یکی از روش‌های پختن کدو تنبلا اینه که اون‌ها رو مثل شکل زیر خرد کنید و توی قابلمه بریزید. یک الی دو قاشق آب هم کف قابلمه بریزید و بزارید بپزن. تا موقعی که کدو تنبلا بپزن، ۳ قاشق سرخالی نشاسته رو تو یک لیوان شیر سرد خوب حل کنید.

پختن کدو تنل و حل کردن شیر و نشاستهوقتی کدوتنبل ( کدوحلوایی ها ) کاملا پختن و نرم شدن، اونا رو خوب له کنید تا به شکل پوره دربیان. بعد مخلوط شیر و نشاسته رو به همراه دو لیوان شیر دیگه و مقدار دلخواه شکر بهشون اضافه کنید و هم بزنید.

هم زدن رو تاجایی ادامه بدید که به غلظت دلخواهتون برسه. در آخر یک سوم پیمانه گلاب به مخلوط اضافه کنید و اجازه بدید یکی دوتا قل بخوره. یادتون باشه اضافه کردن نشاسته تو این دسر مزه خاصی اضافه نمیکنه و فقط باعث قوام بیشتر و بهتر دسر کدوحلواییتون میشه.

هم زدن شیر کذو حلواییدسر کدو تنبل شما آمادست و میتونید توی ظرف دلخواهتون بریزید و با دارچین و تکه های کدوحلوایی تزیین کنید. به جای نشاسته میتونید از آرد برنج هم استفاده کنید. برای این کار دستور زیر رو دنبال کنید.


 دسر کدو حلوایی با آرد برنج و شیر

مواد لازم

کدوحلوایی: نیم کیلوگرم
شکر: به میزان دلخواه ( ما از یک فنجان شکر استفاده کردیم)
آرد برنج: یک قاشق غذاخوری
شیر: یک لیوان
آب: به مقدار لازم


طرز تهیه

کدو حلوایی ها را مانند روش قبل خرد کنید و در ظرف مناسبی بریزید. مقداری آب و به اندازه دلخواه شکر به آن اضافه کنید و ظرف را روی شعله ی متوسط اجاق گاز قرار دهید تا کدو حلوایی ها خوب بپزند. بعد از پخته شدن کدو حلوایی ها اگر هنوز آب در قابلمه وجود داشت، تکه های کدوحلوایی را از طرف خارج کنید و آن ها را میکسر بریزید یا با گوشت کوب بکوبید تا پوره شوند. آرد برنج و شیر را به پوره اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مخلوط را روی شعله اجاق گاز قرار دهید و مدام هم بزنید تا به قوام دلخواهتان برسد. پوره را در ظرف دلخوه سرو کردن بریزید و اجازه دهید خنک شود. زمانی که پوره خنک شد آن را با دارچین، خلال پسته، بادام و.. تزیین کنید.


۳-پودینگ کدوحلوایی

مواد لازم

کدو حلوایی پخته شده: ۴۰۰ گرم
شیر: ۳ لیوان
شکر: به میزان دلخواه ( در این دسر ما به اندازه ۳چهارم لیوان شکر ریختیم )
خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
گلاب: ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده: به مقدار لازم
پودر ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری
پودر دارچین: به مقدار لازم ( اضافه کردن پودر دارچین اجباری نیست و در نهایت ته پودینگ ته نشین میشه. پس اگر دوستش ندارید میتونید حذفش کنید.)


طرز تهیه

کدو رو با مقدار کمی آب میپزیم جوریکه بعد پخت آبی ته قابلمه باقی نمونه. بعد با گلاب ‌دارچین میکس میکنیم و میزاریم کنار. شیر، شکر، خامه رو می‌زاریم روی حرارت ملایم و هم میزنیم تا شکر حل بشه نباید. ( مراقب باشید مخلوط نباید به جوش بیاد)
ژلاتین و با مقداری آب بن ماری میکنیم و ژلاتین شفاف رو به همراه زعفران به مخلوط شیر اضافه میکنیم و میزاریم کمی که از حرارت افتاد، با پوره کدو حلوایی مخلوط میکنیم.
قبل از سرو کردن، قالب رو کمی چرب میکنیم و بعد دسر و توش میریزیم و میزاریم داخل یخچال و حدود ۴ یا ۵ ساعت داخل یخچال نگه میداریم تا خوب خودشو بگیره.


-چیزکیک کدوحلوایی

مواد لازم

کدوحلوایی پخته شده و پوره شده: ۱٫۵ پیمانه
شیر: یک پیمانه
شکر: ۱ قاشق غذاخوری
نشاسته: ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ: ۲ قاشق غذاخوری
وانیل: نوک قاشق غذاخوری
بیسکوییت پودر شده: یک پیمانه
گردو و موز: به دلخواه


طرز تهیه

دو قاشق غذاخوری نشاسته را داخل شیر سرد حل کنید و شکر را به آن اضافه کنید. روی حرارات قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید، وقتی مخلوط داغ شد و شروغ به غلیظ شدن کرد، پوره کدو حلوایی رو اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظت فرنی برسه و بعد وانیل و زعفرون رو اضافه کنید و زیر شعله رو خاموش کنید.

دقت کنید که کدو حلوایی رو قبل از اضافه کردن پوره کنید و به اندازه دلخواه با اضافه کردن شکر، شیرین کنید.

داخل ظرفی که میخواین کدو حلوایی رو سرو کنید، اول از مایع کدو حلوایی، بعدش بیسکوییت،بعد موز و گردو و… و دوباره کدوحلوایی بریزید. بعد از اینکه ظرف پر شد، حدود ۲ ساعت بزارید توی یخچال تا خنک بشه و بعد میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید