Uncategorized

طرز تهیه مرغ ساده در مایکروفر

آسان و راحت در کوتاه ترین زمان در ماکروفر

مرغ ساده در مایکروفر

مواد لازم

یک عدد مرغ
۲۵ گرم روغن یا کره
یک عدد پیاز متوسط
به میزان لازم نمک،‌ فلفل، ادویه


مواد لازم

۱. مرغ را داخل ظرف گودی قرار می دهیم به طوریکه کاملاً داخل ظرف قرار گیرد. سپس با چاقو سوراخ های عمیق روی بدن مرغ ایجاد می کنیم. سطح مرغ را آغشته به روغن، نمک،‌ فلفل و ادویه می کنیم و داخل شکم مرغ را پیاز خام یا پیاز داغ می ریزیم ظرف را با درپوش به مدت ۱۴-۱۲ دقیقه قدرت ۱۰۰% در مایکروویو قرار می دهیم بعد از پایان زمان مرغ را پشت و رو می کنیم.

۲. کمی زعفران حل شده در آب به اضافه کرده در ظرف را گذاشته و مجدداً دستگاه را به مدت ۱۶-۱۴ دقیقه قدرت ۶۰% روشن می کنیم تا مرغ کاملاً پخته شود.


اسپاگتی با مایکروفر

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
کاکائو ۲۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق سوپخوری
پیاز داغ عسلی ۲ قاشق سوپخوری
فلفل سبز دلمه ای ۲ عدد
پیاز ۲ قاشق سوپخوری
زعفران ۰.۵ قاشق مرباخوری
گوجه فرنگی مقداری
فلفل و نمک


طرز تهیه

مایه گوشت اسپاگتی:

ابتدا گوشت چرخ کرده ، پیاز داغ ، فلفل دلمه ای و نمک و فلفل را مخلوط کرده آن را در یک ظرف مناسب ریخته و به مدت ۶-۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید . گوجه فرنگی خرد شده، رب گوجه را همراه با زعفرانی که در آب جوش حل شده است به مایه فوق اضافه می کنیم و روی ظرف را پوشانده و به مدت ۱۰-۶ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکرو فر قرار می دهیم در این فاصله مایه فوق را یک بار هم می زنیم.


طرز تهیه اسپاگتی :

۱. ابتدا ۱ الی ۱.۵ لیتر آب داخل یک ظرف گود مناسب ریخته ، به مدت ۱۰ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار می دهیم تا کاملا جوش آید . سپس مقداری نمک و یک قاشق روغن مایع به آن اضافه می کنیم و اسپاگتی را داخل آن ریخته و ظرف را بدون درب به مدت ۱۰-۸ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکرو فر قرار می دهیم تا کاملا اسپاگتی پخته شود.

۲. سپس آن را آبکش کرده مایه اسپاگتی را به آن اضافه کرده با سلیقه خود تزئین نمایید.

توجه: در صورتیکه در این فاصله مایه اسپاگتی سرد شده است پس از مخلوط آن با اسپاگتی ظرف را به مدت ۴-۳ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید.


سس خامه با مایکروفر

مواد لازم

پیاز ۲ عدد
کره ۶۰ گرم
ترخون ۲۵ گرم
نعناع ۲۵ گرم
جعفری ساطوری شده ۲۵ گرم
آب گوشت ۰.۴ لیتر
خامه ۱۰۰ گرم
آرد سفید ۱ قاشق سوپخوری
فلفل قدری
نمک قدری


طرز تهیه

۱. ابتدا کره را در یک ظرف پیرکس بریزید و مدت ۳۰ ثانیه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید. بعد پیاز خرد شده را داخل آن ریخته و مدت ۳ دقیقه دیگر در مایکروفر بگذارید . سپس آرد را داخل ظرف بریزید و خوب آن را نرم کنید.

۲. آب گوشت را بتدریج اضافه کنید و مرتبا مخلوط را هم بزنید تا آرد گلوله نشود. سبزی های معطر را نیز داخل آن بریزید و مدت ۱۰ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید ( روی قدرت ۵۰% ) تا سس غلیظ شود.

۳. نمک و فلفل نیز به ان اضافه کنید ، سپس سس را از مایکروفر بیرون آورده از صافی عبور دهید و دوباره به مدت ۱۰ دقیقه داخل مایکروفر با قدرت ۱۰۰% بگذارید تا کاملا غلیظ شود. به سس آماده شده، خامه اضافه کنید و برای گوشت های سفید از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید