کیک و شیرینی

طرز تهیه مرنگ صورتی

شیرینی سبک خوشمزه وشیک که به راحتی درست میشود

مواد لازم
شکلات ۱۸۰ گرم

سفیده تخم مرغ بزرگ ۴ عدد

شکر ۱ پیمانه

۱ پیمانه

روغن کانولا ۲ قاشق چای‌خوری

عصاره وانیل ½ قاشق چای‌خوری

کرم تار تار کمی

رنگ خوراکی صورتی به میران لازم


 

طرز تهیه
شکلات‌ها را کامل خرد کنید. فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت (۹۳ درجه سانتی گراد) داغ کنید و دو توری را در وسط آن قرار دهید. کف چهار سینی فر را با کاغذ روغنی به‌پوشانید. ۱/۴ شیر‌جوش متوسط را با آب پر کنید. شی‌جوش را روی شعله ی متوسط بگذارید تا آب آهسته به قل خوردن بی‌افتد.

در کاسه‌ی مقاوم در برابر حرارت یک مخلوط کن برقی، سفیده تخم مرغ‌ها، شکر و کرم تارتار را مخلوط کنید و کاسه را روی شیر‌جوش حاوی آب در حال قل زدن قرار دهید. ۳ تا ۳ دقیقه و نیم مدام هم بزنید تا شکر حل بشود و وقتی به سفیده‌ها دست می‌زنید گرم شده باشند. می‌توانید با مالیدن آن بین انگشتان‌تان این را امتحان کنید.
کاسه را زیر مخلوط کن بگذارید و سر همزن آن را متصل نمایید. حدود ۵ دقیقه آن را بزنید. ابتدا با سرعت کم شروع کنید و سپس کم‌کم تا سرعت زیاد پیش بروید تا موج‌هایی نرم شکل بگیرد. وانیل و چند قطره رنگ خوراکی را اضافه کنید و بزنید تا مخلوط شوند و به زدن ادامه دهید تا موج‌هایی سفت شکل بگیرند.

یک قیف با نوک ۱ سانتی‌متری را با مرینگو پر کنید. با قیف آبنبات‌هایی ۲ تا ۲.۵ سانتی‌متری روی سینی فر بریزید. بعد از اینکه هر آبنبات با فشار دادن قیف شکل گرفت، قیف را دوباره هوا دهید و قیف هوا گرفته را دوباره خالی کنید تا با نوک آن برای هر آبنبات حالت حلقه‌ای مناسبی درست کنید. حدود ۱ ساعت و نیم در فر بماند تا وقتی به آبنبات‌ها دست می‌زنید سفت شده باشند اما قهوه‌ای نشده باشند. این کار را برای کل مرینگو تکرار کنید. آبنبات‌های مرینگو را می‌توان یک روز جلوتر درست کرد و در ظرف محفوظ از هوا در دمای اتاق نگهداری کرد.

شکلات را در یک کاسه‌ی محافظ در برابر حرارت یا در یک قابلمه‌ی دوجداره آب کنید. آنها را در قابلمه‌ی دو جداره که در ظرف زیرین آن آب در حال جوشیدن است بریزید و گه‌گاهی هم بزنید. روغن یا روغن ترد کننده شیرینی را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. نوک هر آبنبات مرینگو را در شکلات آب شده بزنید. اگر دوست داشتید دو آبنبات را به هم بچسبانید. آنها را برعکس روی یک توری خنک کننده قرار دهید و بگذارید شکلات سفت شود. این مرحله ممکن است در دمای اتاق تا ۵۰ دقیقه طول بکشد. یا می‌توانید آنها را در ظرفی که کف آن کاغذ روغنی انداخته‌اید بچینید و ۵ دقیقه در فریزر قرار دهید و سپس سرو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید