دسر

طرز تهیه چند نوع شکلات خانگی

انواع شکلاتی خانگی بسیار خوشمزه با طعم های متفاوت مناسب ایام عید

 ترافل توپی شکلاتی

مواد لازم :

کره ۲۲۰ گرم
پودر قند ۲۰۰ گرم
پودر نارگیل ۱۰۰ گرم
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
مغز گردو ۴ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم
پودر نارگیل برای تزئین


طرز تهیه :

کره را درون کاسه ای بریزید ، کاسه را روی بخار آب قرار دهید و شکلات تخته ای خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات آب شود.
پودر قند ، پودر نارگیل ، وانیل شکری و مغز گردوها را مخلوط کنید سپس به شکلات هایی که در کره آب شده است اضافه کرده و مخلوط کنید ، پس از ترکیب مواد را به مدت ۲ – ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید و هر ۱ ساعت کمی مواد را هم بزنید.
پس از این مدت زمان مواد را که کمی سفت شده است از یخچال خارج کنید ، با قاشق تکه ای به اندازه گردو بردارید و درون پودر نارگیل قرار دهید ، با حرکت سریع دست گلوله ای درست کنید.
توپ نارگیلی را درون بشقاب قرار دهید ، تمام مواد را به همین صورت به شکل توپ های نارگیلی فرم دهید و در ظرف بچینید ، پس از اتمام کار توپ های شکلاتی نارگیلی را درون یخچال قرار دهید تا مجدد سرد شوند سپس سرو نمائید.

نکته

میتوانید علاوه بر پودر نارگیل از پودر پسته ، کنجد و … نیز استفاده نمائید ، میتوانید بجای پودر قند از پودر شکر هم استفاده کنید.


  توت فرنگی شکلاتی

موادلازم:

شکلات شیری۱۵۰ گرم
شکلات تیره۱۵۰ گرم
شکلات سفید۱۵۰ گرم
توت فرنگی درشت۷۵۰ گرم


طرزتهیه:

یک سینی آشپزی را با ورقۀ آشپزی بپوشانید. شکلات شیری را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید و آنها را درون یک کاسۀ مقاوم در برابر حرارت قرار دهید.

یک-سوم از یک ماهیتابه را با آب پر کنید. آن را با دمای زیاد به نقطۀ جوش برسانید. سپس دمای آن را کم کنید. کاسۀ شکلات را بروی ماهیتابه قرار دهید (نگذارید که کاسه با آب تماس داشته باشد). با یک قاشق فلزی هم بزنید تا وقتی که شکلات نرم شود.

توت‌فرنگی‌ها را می‌بایست بشورید و بگذارید تا خشک شوند.سپس یک-سوم از توت‌فرنگی‌ها را درون کاسۀ شکلات خود بزنید. سپس آنها را درون سینی بگذارید. همینکار را با شکلات تیره و سفید هم تکرار کنید و سپس سینی را در یخچال بگذارید تا دسر شما آماده شود.


توپك نارگيل با سس دلسه دلچه

مواد لازم :

پودر نارگيل ۱/۲-۲پيمانه
شيرعسلی ۲قوطی
كره آب شده۸۰گرم
وانيل كمی
پودر شكر درصورت تمايل ۳-۲قاشق غذاخوری
شكلات سفيد مرغوب آب شده حدود ۱۰۰گرم
فندق پوست گرفته به ميزان لازم


طرز تهيه :

ابتدا سس دلسه دلچه را آماده می كنيم ؛يك قوطی شيرعسلی را درون آب انداخته وحدود ۴-۳ساعت می گذاريم خوب بجوشد،توجه داشته باشيد مرتب چك كنيد تا آبش كم نشود چون فوق العاده خطرناك هست،بعداز اينكه خوب جوشيد بذاريد خنك شود بعد فندق ها را بهش آغشته كنيد و بذاريد توی صافی تا اضافه هاش بريزد.

در ادامه پودر نارگيل(۲پيمانه)،پودر شكر و كره را درون ظرفی ريخته خوب با هم مخلوط كنيد؛وانيل را اضافه كنيد،بعد قوطی شيرعسلی دوم را كم كم اضافه كنيدتا جايی كه مواد جمع شده وحالت خميری به خودش بگيرد.

اگرشيرعسلی زياد شد بهش پودر نارگيل اضافه كنيد واگر خيلی سفت شد كم كم شيرعسلی اضافه كنيد،ازمخلوط خميری نارگيل كمی برداشته وسطش راگود كرده فندق های آغشته به سس دلسه دلچه را وسط توپك های نارگيل قرار داده بعد درون شكلات آبشده سفيد می زنيم و دوباره داخل پودر نارگيل می غلطانیم.سپس توی يخچال قرار می دهیم تا كمی سفت شود. شکلات ها را در ظرف در دار نگه داری می کنیم.


شکلات کاکائویی با مغز پسته 

مواد لازم :

شكلات (تخته ای سیاه) ۱۲۰گرم
پسته (خام و چرخ شده) ۲پیمانه
شیر عسل ۱چهارم پیمانه
گلاب ۱چهارم پیمانه
پودر قند ۲قاشق سوپخوری


طرز تهیه:

ابتدا پسته چرخ شده را با پودر قند و گلاب مخلوط كرده، شیرعسلی را كم‌كم اضافه كنید تا به شكل خمیر در بیاید. آن را در دست گرد یا به شكل مكعب یا فرم دلخواه در آورده و در یخچال قرار دهید. شكلات را به شكل بن‌ماری و غیر مستقیم ذوب كرده و توپ‌ها را در آن غوطه‌ور كنید و دوباره در یخچال قرار دهید.

نکته

بهتر است پسته ها قبل از چرخ شدن ۱روز داخل آب و شكر و گلاب خیس بخورند تا خوشمزه تر شوند.
میتوانید از هر نوع شکلات تخته ای(سفید یا سیاه) كه خواستید برای روكش استفاده كنید.
اگر میخواهید نوع دو رنگ آن را تهیه كنید اول كاملا با یك رنگ پوشش دهید و بعد از سرد شدن رنگ بعدی را به نصف آن بزنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید