آشپزی سالم

طرز تهیه چند غذای جدید با ذرت

غذاهای خوشمزه ومتنوع وراحت برای نهار یا شام

ذرت پلو با فلفل و تن ماهي

مواد لازم 
۱ عدد كنسرو تن ماهی
۳ حبه سیر له شده
۱ عدد پیاز نگینی خرد شده
۱ پیمانه جعفری خرد شده
۱ عدد فلفل دلمه‌ای نگيني خرد شده
۱ پیمانه ذرت پخته
۲ پیمانه برنج
به میزان لازم نمک، فلفل و زردچوبه
به میزان لازم زعفران آب کرده
به میزان لازم روغن


طرز تهیه:

۱. ابتدا تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه داخل آب جوش بجوشانید. حالا ابتدا مايه پلو قاطي را آماده كنيد براي اين منظور در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا پیاز را داخل آن تفت دهید تا نرم شود، سپس سیرها را هم اضافه کرده ، كمي تفت دهید.

۲. نمك، فلفل و زردچوبه، فلفل دلمه‌ای خرد شده، ذرت و تن ماهی را اضافه کنید و با هم تفت دهید. مقدار کمی آب به مواد اضافه کرده و در قابلمه را بگذاريد و صبر کنید تا مواد با هم بپزند و به خورد هم بروند. در انتها زعفران را اضافه كرده، زیر حرارت را خاموش کنید.

۳. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. حالا برنج را که از دو ساعت قبل خیس کرده بودید داخل قابلمه بریزید. حدود ۵ دقیقه قبل از اینکه برنج را آبکشی کنید، جعفری را بریزید و به‌آرامی هم بزنید، سپس آنها را درون سبد بریزید.

۴. ته‌دیگ مورد نظرتان را همراه با مقداری روغن داخل قابلمه قرار دهید. حالا برنج و مواد داخل تابه را به‌صورت لایه‌لایه بریزید، سپس برنج را دم کنید.

۵. وقتی برنج آماده شد، آن را در ظرف مورد نظرتان بریزید و سرو کنید.


خورش مرغ با ذرت

مواد لازم 

۱ کیلو مرغ تکه شده
۳ عدد پیاز نگینی خردشده
۲ ق س کره نرم شده
۳۰۰ گرم ذرت پخته
۴-۳ پیمانه آب مرغ
۱ عدد فلفل دلمه‌ای سبز نگینی خردشده
۲ ق س رب گوجه‌فرنگی
۴ /۱ پیمانه جعفری ریز شده
۱ ق س سس تند
۲ ق س روغن
به میزان لازم نمک و فلفل پاپریکا


طرز تهیه:

۱. ابتدا تکه‌های مرغ را با نمک و فلفل پاپریکا طعم دار کنید. روغن و کره را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و آن را روی حرارت زیاد قرار دهید. حالا تکه‌های مرغ را اضافه کرده و دو طرف آنها را خوب سرخ کنید، سپس مرغ‌های سرخ‌شده را از قابلمه درآورده و در یک ظرف مناسب بریزید.

۲. حرارت را کم کنید. پیاز را داخل قابلمه بریزید و آن را کمی تفت دهید، سپس فلفل دلمه‌ای را اضافه کرده و آن را هم کمی تفت دهید تا نرم شود. در این زمان رب را اضافه کنید و حدود ۲-۱ دقیقه آن را تفت دهید.

۳. حالا سس تند را همراه با آب مرغ، ذرت، مقداری نمک و فلفل به مواد اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید و صبر کنید تا آب بجوشد، سپس تکه‌های مرغ را اضافه کرده و صبر کنید تا خورش جا بیفتد و آب آن غلیظ شود.

۴. در انتها جعفری را اضافه کرده، صبر کنید تا با مواد جوش بخورد. بعد از آنکه خورش آماده شد، آن را در ظرف موردنظرتان بریزید. این خورش را می‌توانید همراه با برنج یا نان سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید