آشپزی رژیمیآشپزی گیاهی

طرز تهیه چند غذا فانتزی با کدو رژیمی

دستور پخت اسنک کدو با سس سیر و کاسرول کدو سبز پنیری و اردور قارچ و کدو سبز

اسنک کدو سبز با سس سیر

مواد لازم 

کدو سبز ۴ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سوخاری ۱ لیوان
آرد سفید ۱/۲ لیوان
سس مایونز ۱/۳ لیوان
سیر ۳ حبه
آبلیمو ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم


طرز تهیه

تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکیند و با چنگال بزنید تا یکدست شود. آرد سوخاری و آرد سفید را داخل کاسه های جداگانه بریزید. کدو سبزها را بشویید و به صورت حلقه ای خرد کنید.

داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. کدوهای حلقه شده را ابتدا داخل آرد سفید بزنید سپس داخل ظرف تخم مرغ قرار دهید و پس از اینکه کامل با تخم مرغ پوشش داده شد داخل آرد سوخاری بغلطانید.

حلقه های کدو را در روغن قرار دهید تا سرخ شود ( برای هر طرف حدود ۳ دقیقه زمان لازم است ). پس از اینکه یک ظرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود سپس روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی اش گرفته شود.

سس مایونز ، سیرهای رنده شده ، آبلیمو ، نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و با قاشق مخلوط کنید تا یکدست شود. اسنک های کدو را داخل ظرف بریزید و همراه با سس سیر ، برش های لیمو و … تزیین و سرو کنید.

نکته : پیشنهاد میشود به جای آرد سوخاری از خرده های نان خشک استفاده کنید تا اسنک خوشمزه تر و تردتری داشته باشید


کاسرول کدو سبز پنیری

مواد لازم

کدو سبز ۶ عدد
نمک به مقدار کافی
برنج پخته شده ۲ پیمانه
ماست ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ۱/۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ بزرگ ۴ عدد
فلفل ۱/۲ قاشق چایخوری
زردچوبه ۱/۲ قاشق چایخوری
پنیر موزورلا رنده شده ۱ پیمانه
پنیر چدار رنده شده ۱ پیمانه
تره خرد شده ۱/۲ پیمانه


طرز تهیه

کاسرول کدو سبز پنیری مغزی نرم و کمی خیس دارد که عمدتاً از کدو سبز و تخم مرغ تشکیل شده و سطح آن از پنیر ذوب شده طلایی رنگ خوشمزه پوشانده شده است. البته شما می‌توانید به جای پنیر چدار از پنیر موزورلا یا ترکیب آنها هم در این کاسرول لذیذ و استثنایی استفاده کنید. همان طور که می‌دانید کدو سبز خواص فوق‌العاده‌ای دارد. برای جا دادن آن در برنامه غذایی کاسرول کدو سبز پنیری یک انتخاب عالی است. این غذا خیلی راحت تهیه می‌شود و به خاطر وجود پنیر در آن طعم بسیار خوبی هم دارد.

ابتدابرنج را از قبل بپزید و آماده کنید. در ابتدا، کدو سبزها را به صورت درشت رنده کنید (با رنده یا غذاساز). کدو سبز رنده شده را به یک صافی منتقل کنید و روی سینک بگیرید. نمک (۱ قاشق چایخوری) اضافه کنید و هم بزنید. بگذارید ۱۰ دقیقه صافی داخل سینک بماند و چند بار با دست آن را زیر و رو کنید و با دست فشار بدهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس آن را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید.

نصف بیشتر (حدود ۲/۳) ماست را با نصف قاشق چایخوری بیکینگ پودر مخلوط کنید و بگذارید تا آب کدو سبز گرفته می‌شود بماند.

سپس مخلوط ماست و همچنین ۴ عدد تخم مرغ را به کدو سبز رنده شده اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

برنج پخته شده، تره خرد شده، نصف پیمانه پنیر موزورلا و نصف پیمانه پنیر چدار را روی بقیه مواد بریزید. مجدداً کمی نمک و همچنین فلفل و زردچوبه اضافه کنید. خوب مخلوط را هم بزنید. ظرف پیرکس یا سرامیکی مستطیلی را با کمی کره چرب کنید. مخلوط کدو سبز را داخل آن بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید. ماست باقیمانده را روی سطح مواد بمالید. و سپس پنیرهای باقیمانده را روی آن بپاشید

فر را با دمای ۲۰۰ درجه گرم کنید. کاسرول کدو سبز پنیری را ۴۰ دقیقه در فر گرم شده قرار دهید (بدون این که روی ظرف را بپوشانید). قبل از سرو ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود. برای تزیین می‌توانید از کمی تره خرد شده دیگر استفاده کنید.


اردور قارچ و کدو سبز

مواد لازم 

قارچ درشت ۵ عدد
کدو سبز متوسط ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پنیر پیتزا رنده شده به مقدار لازم
روغن و نمک و فلفل به مقدار لازم


طرز تهیه :

کدو سبزها را پوست بکنید و به صورت طولی برش بزنید. سپس در مقداری روغن سرخ کنید ( میزان سرخ شدن کدو بسته به سلیقه شماست ).

قارچ ها را بشویید و خشک کنید و برش بزنید. قارچ ها را در مقداری روغن سرخ کنید تا نرم شوند. سپس روی هر برش کدوی سرخ شده چند عدد قارچ قرار دهید.

فلفل دلمه ای را خرد کنید و روی هر قارچ تکه ای فلفل قرار دهید و روی مواد پنیر رنده شده بپاشید.

مواد را در ظرف پیرکس یا قالب فر بچینید و ظرف را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ – ۲۰ دقیقه قرار دهید تا پنیر آب شود. سپس اردور را سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید