کیک و شیرینی

طرز تهیه چند نوع بیسکویت جدید

چند نوع بیسکویت خوشمزه مناسب عصرانه بیسکویت ذغال اخته و بیسکویت شنی وانجیری

بیسکویت زغال اخته” فاقد گلوتن

مواد لازم 

تخم مرغ بزرگ هم دما با اتاق :۲ عدد
شربت افرا ( میتوانید شربت ذرت یا عسل جایگزین کنید ) :۳ ق غ
عصاره لیمو :سه چهارم ق چ
عصاره وانیل :نصف ق چ
آرد بادام بدون پوست :۳ فنجان معادل ۳۰۰ گرم
آرد نارگیل :۱ ق غ
شکر :۱ ق غ
جوش شیرین:نصف ق چ
بکینگ پودر :نصف ق چ
نمک:یک چهارم ق چ
زغال اخته خشک :نصف فنجان
پرک بادام:یک سوم فنجان یا ۲ – ۳ ق غ
شکر کریستال :به میزان لازم


طرز تهیه

ابتدا آردها را در ظرفی بریزید و با شکر، جوش شیرین، نمک و بکینگ پودر مخلوط کنید.

تخم مرغ ها را در کاسه ای دیگر بشکنید و هم بزنید تا باز شود، سپس با شربت ، عصاره لیمو و وانیل مخلوط نمایید.

مخلوط تخم مرغ ها را داخل مخلوط آرد بریزید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند، در آخر زغال اخته را هم بریزید و مخلوط کنید.

هر بار مقدار از مواد را با دست بردارید و به شکل گلوله درست کرده و داخل سینی فر بچینید و روی آن ها پرک بادام و شکر بریزید.

سینی را برای ۱۵ تا ۱۷ دقیقه در فری که با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم شده بگذارید تا بیسکویت ها بپزد.




بیسکویت های شنی

مواد لازم

۱۲۰ گرم کره
۱ پیمانه شکر
۲ عدد بزرگ تخم مرغ
۱/۲ قاشق چای خوری وانیل
۱ قاشق چای خوری پوست لیموترش
دو و نیم پیمانه آرد
۱/۴ قاشق چای خوری نمک
۱ قاشق چای خوری آب
به میزان لازم بادام
۱ قاشق غذاخوری دارچین


طرز تهیه 

کره (به دمای محیط) را در کاسه همزن برقی بریزید وبا درجه متوسط بزنید ، تا پف کند . شکر را کم کم به آن اضافه کنید و تا رنگ مواد روشن شود، بزنید.یک عدد تخم مرغ به اضافه یک زرده تخم مرغ، وانیل و رنده پوست لیمو را به سایر مواد، اضافه کنید و بزنید. آرد را با نمک الک کنید و به ترکیب کره(با سایر مواد)، اضافه کنیدو با درجه پایین همزن،تا خمیر فرم بگیرد، بزنید.

خمیر را در کیسه بپیچید و برای ۴ ساعت در یخچال قرار دهید.از قبل، فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد ، گرم کنید. سفیده تخم مرغ و آب را در کاسه ای با هم بزنید و کنار بگذارید. خمیر را به پهنای ۳ میلی متر باز کنید و با قالب گرد ،به سایز حدود هفت و نیم سانتی منری ، قالب بزنیدو در سینی فر چرب نشده، قرار دهید. با قلموی آشپزی روی خمیر ها،ترکیب سفیده تخم مرغ بمالید، سه برش پرک بادام قرار دهید و ترکیب پود قند و پودر دارچین بپاشید. سینی را در فر قرار داده و برای ۸ تا ۱۰ دقیقه ، تا بیسکویت ها طلایی شوند بپزید(سینی را در میانه پخت بچرخانید). بیسکویت ها را از فر خارج کنید و بگذارید تا خنک شوند.

نکات

۱. در تهیه این دستور، به ۲ عدد تخم مرغ بزرگ، نیاز دارید. از یک عدد تخم مرغ و یک زرده درتهیه خمیر و از یک عدد سفیده، در تزیین بیسکویت ، استفاده می شود.
۲. برای تهیه این دستور، اگر دسترسی دارید از ۱ قاشق چای خوری عصاره وانیل، استفاده کنید.
۳. در این دستور،از رنده پوست لیمو ، استفاده کنید.
۴. برای این دستور، به پرک بادام برای تزیین، نیاز دارید.
۵. در تهیه این دستور، به ترکیب شکر و پودر دارچین برای روی بیسکویت ها، نیاز دارید.برای تهیه آن، یک چهارم پیمانه شکر و۱ قاشق غذاخوری پودر دارچین را با هم ترکیب کنید.
۶. با این میزان مواد ، ۲۴ عدد بیسکویت خواهید داشت.


بیسکوییت های جو انجیری دو روش

بیسکوییت های جو انجیری” دارای ارزش غذایی فراوانی می باشد و برای کسانی که رژیم لاغری دارند بسیار مفید است و به کاهش وزن کمک می کند.

مواد لازم 

۳/۴ پیمانه (۹۵ گرم) آرد همه منظوره
۱/۲ پیمانه (۱۰۵ گرم) شکر قهوه ای
۱/۲ قاشق چای خوری بیکینگ پودر
۱/۴ قاشق چای خوری نمک
۱/۴ قاشق چای خوری دارچین (اختیاری)
۱/۲ پیمانه (۱۱۳ گرم) کره سرد، به قطعات کوچک تقسیم بشه
۱ پیمانه (۹۵ گرم) جو پرک شده
۱/۲ قاشق پای خوری عصاره وانیل خالص
۲ قاشق غذاخوری شیر
۱ پیمانه (۱۵۰ گرم) انجیر خشک
۲/۳ پیمانه (۱۶۰ میلی لیتر) آب
۳ قاشق غذاخوری (۳۵ گرم) شکر سفید
۱/۲ قاشق چای خوری پوست لیمو یا پوست پرتقال رنده شده


طرز تهیه 

آرد، شکر، بیکینگ پودر، نمک و دارچین (اگه دوست داشتید) رو بریزید داخل غذاساز و مخلوطشون کنید.

کره سرد رو که قطعه قطعه بریدید بهش اضافه کنید و مجددا با غذاساز پالس بزنید تا شبیه خرده بیسکوییت بشه. اگه با غذاساز کار نمی کنید و میخواید این بیسکوییت رو با دست درست کنید باید مثل روشی که تو رسپی بیسکوییت دیدیم به کمک پیستری بلندر یا دو تا چاقو یا چنگال یا روش نوک انگشتی کره رو با مواد خشک به شکل خرده بیسکوییت دربیارید.

دقت کنید که نمی خوایم کره نرم و ذوب بشه و با مواد خشک ترکیب بشه پس اگه با دست کار می کنید نباید مواد با کف دستتون تماس داشته باشه.

جوپرک، شیر و وانیل رو هم اضافه کنید و پالس بزنید تا خمیر شکل بگیره.

خمیر رو بین دو تا کاغذ روغنی به ضخامت ۶ میلی متر باز کنید. به این صورت که یه تکه کاغذ روغنی بذارید روی میز کارتون و خمیر رو روش بریزید و با کمک دست به شکل دیسک دربیارید و بعد یه کاغذ روغنی دیگه بذارید روش و با وردنه شروع کنید به باز کردن خمیر.

اگه کاغذتون چروک خورد برش گردونید و اگه چروک های کمی داشتید میتونید کاغذی که چروک شده رو بردارید و دوباره بذارید تا صاف بشه.

بعد از باز کردن خمیر به همون شکل بذاریدش داخل یه سینی و برای حداقل ۴۵ تا ۶۰ دقیقه بذارید داخل یخچال تا کاملا سرد و تقریبا سفت بشه و یا اگه عجله دارید میتونید برای حداقل ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بذاریدش داخل فریزر.

این روش باز کردن برای خمیرهای بیسکوییت دو تا حسن داره. اول اینکه نیاز نیست موقع وردنه کردن آرد اضافی به خمیرتون اضافه کنید تا به سطح کار نچسبه و درنهایت کوکی های باکیفیت تری خواهید داشت و دوم اینکه سریع تره.

بعد از سرد شدن خمیر رو از یخچال بیرون بیارید و لایه رویی کاغذ رو بردارید و شروع کنید به قالب زدن. چون قراره بین بیسکوییت ها فیلینگ بذاریم بهتره همه یک شکل و یک اندازه باشن.

با یک قالب گرد با قطر ۷ سانتی متر قالب میزنید

بیسکوییت ها رو بذارید داخل یه سینی فر که توش کاغذ روغنی انداختید یا با کمی کره یا اسپری روغن چربش کردید. بین کوکی ها حدود ۵ سانتی متر فاصله بذارید.

چون میخوایم کوکی ها یک اندازه باشن بهتره تو این مرحله و قبل از پخت مجددا برای ۱۵ دقیقه بیسکوییت های قالب زده شده رو بذارید داخل یخچال. تو این زمان فرتون رو هم با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت که میشه ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.

باقی خمیر رو جمع کنید و مجددا به همون روش لای دو تا کاغذ روغنی بازش کنید و قبل از قالب زدن داخل یخچال سردش کنید.

کوکی ها رو برای ۱۲ تا ۱۴ دقیقه داخل فر بپزید یا تا زمانی که حاشیه های خارجیشون طلایی بشه.

کوکی ها رو از فر خارج کنید و اجازه بدید کاملا سرد بشن.


فیلینگ انجیر

ساقه بالایی انجیرها رو بگیرید و هرکدوم رو به چند قسمت ببرید و با آب، شکر و پوست لیمو بریزید داخل یه قابلمه متوسط و بذارید روی حرارت متوسط تا به جوش بیاد.

حرارت رو کم کنید و گاهی مخلوط رو هم بزنید و اجازه بدید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزه تا آب جذب انجیرها بشه و فقط مقدار کمی آب باقی بمونه.

انجیرها رو از روی حرارت بردارید و بذارید ۱۰ دقیقه بمونن تا کمی سرد بشن.

بعد مخلوط رو به کمک غذاساز پوره کنید. پوره نباید خیلی له بشه تا حدی که خودش رو بین بیسکویییت ها نگه داره کافیه. اگه مخلوطتتون خیلی سفت بود خیلی کم بهش آب اضافه کنید.

حالا میتونید بیسکوییت ها رو به شکل ساندویچ با انجیر درست کنید. کوکی هایی که با انجیر پرشدن ۴ تا ۵ روز تو دمای اتاق به خوبی میمونن.

با این مقدار مواد ۱۲ تا کوکی ساندویچ شده دایره ای به قطر ۷ سانتی متر خواهید داشت.


بیسکویت پرتقالی.

مواد لازم

کره نرم شده ۱۱۵ گرم
پودر شکر یک لیوان
زرده تخم مرغ ۲ عدد
آب پرتقال تازه ۱ قاشق غذا خوری
رنده پوست پرتقال ۱ قاشق غذا خوری
آرد ساده ۲۰۰ گرم
آرد ذرت ۱ قاشق غذاخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری


طرز تهیه 

شکر و کره را با هم مخلوط می کنیم و با همزن برقی آنقدر می زنیم تا رنگ آن روشن شود و پُـف کند. سپس زرده تخم مرغ، آب پرتقال و رنده پوست پرتقال را می افزاییم و مخلوط می کنیم تا به صورت یکنواخت درآید.

در ظرفی دیگر آرد ساده، آرد ذرت ، نمک و بیکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کرده والک می کنیم. آنگاه مخلوط حاصل را به مخلوط اول (که طرز تهیه آن در بالا آمد)، اضافه می کنیم و خوب به هم می زنیم تا به صورت خمیر در آید.

خمیر را در یک کاغذ روغنی می پیچیم و به مدت ۲ساعت در یخچال نگهداری می کنیم. بعد از این مدت خمیر را از یخچال بیرون می آوریم و از خمیر به اندازه های یک قاشق سوپخوری برمی داریم و گلوله کرده و بر روی کاغذ روغنی( کاغذ روغنی را در سینی فر انداخته و آن را چرب می کنیم) با فاصله ۳ تا ۵ سانتی متر می چینیم. سپس خمیر گلوله شده را فشار می دهیم تا مسطح شود.

آنگاه سینی را در فری که از قبل با درجه حرارت ۳۷۵ درجه فارنهایت یا ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت ۱۰- ۸ دقیقه قرار می دهیم تا بیسکویت ها طلایی شوند. بعد از پخت، بیسکویت ها را از فر بیرون می آوریم و روی تور سیمی قرار می دهیم تا خنک شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید