Uncategorizedکیک و شیرینی

طرز تهیه چند نوع شیرینی خانگی با مایکروفر

دستور پخت شیرینی برنجی وکشمشی وگردویی بسیار آسان با مایکروفر

شیرینی برنجی با مایکروویو

مواد لازم

آرد برنج ۲۰۰ گرم
آرد گندم ۵۰ گرم
بیکینگ پودر یک دوم قاشق چایخوری
کره ۱۰۰ گرم
پودر هل سه چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ یک عدد
گلاب یک و نیم قاشق سوپخوری
پودر قند ۱۰۰ گرم
تخم خرفه به میزان لازم


طرز تهیه

ابتدا دستگاه را با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد گرم کنید (پیش گرمایش کلید کانوکشن). آرد برنج و گندم و بیکینگ پودر را به آن اضافه کرده و هل را بیافزایید تا به صورت خرده نان درآید. در ظرف دیگری تخم مرغ را با چنگال هم زده و گلاب و پودر قند را به آن اضافه کنید و به مخلوط آرد بیافزایید تا به صورت خمیری نرم و یک دست درآید خمیر را در کیسه فریزر قرار داده و حداقل ۲ ساعت در یخچال بگذارید.
ظرف مناسبی را انتخاب کنید. از خمیر به اندازه فندق بزرگ برداشته و در دست گرد کنید و روی آن را با مهر چوبی نقش بزنید تا کمی پهن شود و روی آن تخم خرفه بپاشید. ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد روی سه پایه کوتاه فلزی در مایکروویو بگذارید تا زیر شیرینی طلایی شود.

نکات
۱- بهتر است مهر را در آرد بزنید تا به سطح خمیر نچسبد.
۲- بگذارید شیرینی ها کمی سرد شوند و بعد از ظرف جدا کنید.
۳- می توانید کمی آب زعفران به خمیر اضافه کنید تا شیرینی زعفرانی شود.
۴- در زمان پیش گرمایش باید دستگاه خالی باشد.
۶- با توجه به سایز مایکروویو باید این شیرینی را در ۲ نوبت درست کرد.
۷- می توانید خمیر را از روز قبل آماده کرده و در یخچال بگذارید.
۶- بعد از درآوردن خمیر از یخچال ۱۵ دقیقه صبرکنید، بعد شیرینی ها را در دست گرد کنید.
۷- هنگام استفاده از کلید کانوکشن می توانید از ظرف فلزی هم استفاده کنی


شیرینی کشمشی با مایکروفر

مواد لازم:

روغن جامد ۵۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
وانیل یک هشتم ق چ
تخم مرغ یک عدد
آرد ۸۵ گرم
بیکینگ پودر یک هشتم ق چ
کشمش ۴۰ گرم


طرز تهیه :

ابتدا دستگاه را با کلید کانوکشن با دمای ۱۵۰ درجه از قبل گرم کنید. روغن جامد نرم شده را در ظرفی بریزید سپس پودر قند و وانیل را کم کم اضافه کرده و با هم زن هم بزنید تا کاملا سفید شود. تخم مرغ را اضافه کرده و دو دقیقه دیگر هم زده. آرد و بیکینگ پودر الک شده را به آرامی اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی فقط در حدی که مخلوط شوند هم بزنید و در آخر کشمش هایی را که به آرد آغشته کرده اید را اضافه کرده و مخلوط کنید. کف ظرف مناسبی را کاغذ روغنی انداخته و با قاشق چایخوری از خمیر برداشته و با فاصله در ظرف بگذارید. از ظرف فلزی هم میتوان استفاده کرد. شیرینی را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد در دستگاه بگذارید تا کف شیرینی ها طلایی شوند. ظرف را روی سه پایه کوتاه فلزی قرار دهید. شیرینی ها را بعد از سرد شدن از کاغذ روغنی جدا کنید.


 کوکی شکلاتی در مایکروویو

مواد لازم

کره ۶۶ گرم
شکر ۶۰ گرم
تخم مرغ کوچک ۱ عدد
آرد ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق چ
پودر کاکائو ۱ ق س
شیر یک و یک دوم ق س
شکلات چیپسی ۳۰ گرم
گردوی خرد شده ۳۰ گرم


طرز تهیه

ابتدا دستگاه را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید (پیش گرمایش) که این مرحله حدود ۱۰ دقیقه طول میکشد. کره نرم را با شکر هم بزنید تا کرمی رنگ شود بعد تخم مرغ را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مخلوط پفکی شود سپس آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط و ۳ بار الک کنید و به مایه اضافه کنید و هم بزنید. بعد شیر را اضافه کنید و در نهایت شکلات و گردو را بریزید و به کمک قاشق یا اسکوپ مواد را به صورت گلوله های کوچک با فاصله در سینی بچینید و به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد (حالت فر دستگاه) روی سه پایه ی کوتاه درون مایکروویو قرار دهید تا روی کوکی ها بسته شود.


شیرینی گردو و کشمش در مایکروویو

مواد لازم:

آرد ۱۴۰ گرم
بیکینگ‌پودر یک‌چهارم قاشق چایخوری
نمک یک‌هشتم قاشق چایخوری
پودر کاکائو ۲ قاشق چایخوری
پودر قند ۷۰ گرم
روغن جامد ۶۵ گرم
وانیل یک‌هشتم قاشق چایخوری
تخم‌مرغ ۱ عدد
شیر ۴۰ گرم
کشمش ۴۰ گرم
گردو ۵۰ گرم


طرز تهیه:

ابتدا دستگاه را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۰ دقیقه روشن کنید(پیش گرمایش)، سینی مورد نظر را چرب کرده و کمی آرد بپاشید و آرد اضافه را با برگرداندن و تکاندن سینی بگیرید. آرد، بیکینگ‌پودر، نمک و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید. پودر قند، روغن و وانیل را ابتدا با قاشق به خورد هم بدهید بعد با همزن برقی بزنید تا سفید شده و پف کند، سپس تخم‌مرغ را اضافه کرده و یک دقیقه هم بزنید. شیر و مواد خشک را در دو مرحله به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کنید و با دور کند همزن فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید. در آخر کشمش و گردوی خرد شده را اضافه کنید. از مواد با فاصله در سینی بگذارید و ظرف را روی سه پایه کوتاه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در دستگاه بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید