کیک و شیرینی

طرز تهیه کوکی ایتالیایی با فندق و شکلات

شیرینی خوشمزه از دو کوکی فندقی با لایه میانی شکلاتی مناسب جشن ها

مواد لازم
فندق بو داده ۲ پیمانه، بدون پوست (۲۴۰ گرم)
آرد همه منظوره ۱ پیمانه
شکر دانه ریز ۲/۳ پیمانه
نشاسته ذرت ۴ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۴ قاشق چایخوری
کره ۱۴۰ گرم(به قطعات کوچک برش بزنید)
عصاره وانیل ۲ قاشق چایخوری
فیلینگ شکلاتی
چیپس شکلات ۱ پیمانه


طرز تهیه

سطح رویی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید، کنار بگذارید. فندق ها را در دستگاه غذاساز یا آسیاب قرار داده تا بیشتر شبیه آرد شود(نیازی نیست که فندق کاملا آسیاب شود

در یک کاسه بزرگ فندق های آسیاب شده، آرد، شکر، نشاسته ذرت و نمک را با هم مخلوط کنید. کره سرد شده(که از قبل مکعبی برش زده شده) را به همراه عصاره وانیل اضافه کرده و با همزن مخلوط کنید تا زمانی که خمیر یکدست شود.

با استفاده از یک اسکوپ بستنی کوچک، حدود ۱ قاشق چای خوری از خمیر بردارید، سپس به صورت گلوله درآورید. کوکی های ایتالیایی را روی ورق پخت آماده شده با فاصله قرار دهید.

بالای هر کلوچه فندقی کمی فشار داده تا صاف شود.

کلوچه ها را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید. ۱۵ دقیقه قبل از پخت، فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. کوکی ها را برای حدود ۱۷ تا ۱۸ دقیقه یا تا زمانی که شروع به قهوه ای شدن کرد، بپزید. از فر خارج کرده و بگذارید کاملا سرد شود.

چیپس شکلاتی را به روش بن ماری روی بخار آب ذوب کرده و کنار بگذارید.

تزئین  کوکی

۱ قاشق چایخوری شکلات ذوب شده را روی نیمه پایین کوکی ها بزنید و کوکی دوم را روی آن فشار دهید تا به یکدیگر بچسبند. کوکی ها را حدود ۳۰ دقیقه کنار گذاشته تا کاملا خنک و آماده سرو شوند.

نکته

کوکی های فندق را می توانید با نوتلا پر کنید.این کوکی علاوه بر طعم خوب، بافتی بسیار ترد و نرم داشته که سریعا در دهان آب می شود. آن ها را در کنار یک فنجان چای، قهوه یا شیر داغ نوش جان کنید.

یکی از مهمترین مواردی که شکل و بافت مناسب کلوچه های ایتالیایی را تضمین می کند، استفاده از کره سرد شده است(یعنی کره را مستقیما از یخچال بیرون آورده و در خمیر کوکی استفاده کنید).

سپس به محض شکل گیری، خمیر باید یک بار دیگر سرد شود تا مانع از ذوب شدن یا پخش شدن در فر و همچنین ترک خوردن آن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید