کیک و شیرینی

طرز تهیه کوکی لیمویی به دو روش

لوچه های لیمویی ، کلوچه هایی غنی از کره و با طعم لیمو از پوست و آب لیمو هستند. بسیار آسان و خوشمزه

مواد لازم 

آرد ۱ پیمانه
کره ۱۱۰ گرم
شکر ۱/۲ پیمانه
آبلیموی تازه ۱ ق غذا خوری
نمک ۱/۴ ق چای خوری
شیر خشک قنادی ۱ ق غذا خوری
رنده پوست لیمو ۱ ق چای خوری
تخم مرغ ۱ عدد
بیکینگ پودر ۱/۲ ق چای خوری
نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
پودر قند به مقدار لازم


طرز تهیه 

ابتدا کره نرم شده را به همراه شکر و نمک و رنده پوست لیموترش با سرعت تند همزن برقی به مدت ۳ دقیقه خوب هم بزنید تا کره حجیم شود حتما در حین هم زدن دورگیری کنید تا تمام کره هم بخورد.

در ادامه تخم مرغ را به مواد فوق اضافه کنید و همه مواد خشک را با هم ترکیب کنید و به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید سپس خمیر بدست آماده را به مدت ۱ الی ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا منسجم شود.

بعد از استراحت که خمیر منسجم و سفت شد با اسکوب از مواد برداشته و داخل پودر قند بغلطانید و داخل سینی فر با فاصله از هم قرار دهید سپس به مدت ۱ ساعت دیگر کوکی را داخل یخچال قرار دهید.

در ادامه سینی کوکی را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کوکی ها پخته شود بعد از پخته به دلخواه می توانید روی کوکی پودر قند الک کنید و از سینی فر جدا کنید. نوش جان


 کوکی لیمویی

آرد سفید ۲۸۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
آب لیمو ترش ۳ قاشق غذاخوری
پودر قند ۳۵۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۸۰ گرم
رنده پوست لیمو پوست ۲ لیمو
کره ۱۱۰ گرم
وانیل ½ قاشق مرباخوری
نمک ½ قاشق مرباخوری


طرز تهیه

برای تهیه کوکی لیمویی خوشمزه ابتدا کره را به همراه پنیر ماسکارپونه، ۱۵۰ گرم از پودر قند، رنده پوست ۱ لیمو، آب لیمو ترش و نمک داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی با همزن مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

در این مرحله زرده تخم مرغ را به همراه وانیل اضافه می کنیم و مواد را به مدت ۲ دقیقه با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه آرد پس از الک کردن در دو مرحله به مواد اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند.

ممکن است آرد کمتری نیاز باشد، به همین دلیل زمانی که مایه شیرینی نرم و لطیف شد دیگر نیاز نیست آرد اضافه کنیم. در ادامه خمیر را بین سلفون می پیچیم و به مدت ۳۰ در یخچال قرار می دهیم تا خوب استراحت کند.

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شودف سپس خمیر کوکی را از یخچال خارج می کنیم. در ادامه باقیمانده پودر قند و رنده پوست لیمو را با هم ترکیب می کنیم تا پودر قند به طور کامل مرطوب شود.

در این مرحله سینی فر را با کمی روغن چرب می کنیم یا کاغذ روغنی می اندازیم، سپس با یک ملاقه یا قاشق به اندازه یک نارنگی کوچک از خمیر بر مداریم و درون سینی فر قرار می دهیم، سپس رویش کمی پودر قند و رنده پوست لیمو می ریزیم.

به همین ترتیب تمام کوکی ها را در سینی فر قرار می دهیم، سپس به مدت ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کوکی ها بپزند. زمانی که اطراف کوکی های سفت شد و دور آن طلایی شد می توانیم کوکی ها را از فر خارج کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید