Uncategorizedفوت و فن آشپزی

فوت وفن سر آشپز معروف

6 توصیه برای خوش‌طعم کردن سبزی‌ها

۶ توصیه برای خوش‌طعم کردن سبزی‌ها

۱. بهتر است برخی از سبزی‌ها مانند هویج، گل‌کلم، پیاز و گوجه‌فرنگی را اصلاً نپزید. چون این سبزی‌ها به صورت خام خوشمزه‌تر هستند. شما می‌توانید آن‌ها را قطعه‌قطعه و با کمی آب‌لیمو طعم دار کنید و کنار ظرف غذایتان بچینید. اگر سفت و سختی هویج برای شما یا کودکتان قابل تحمل نیست، می‌توانید آن را رنده کنید تا خوردنش آسان‌تر شود.

۲. هیچ طعم‌دهنده‌ای مانند پودر سیر، فلفل سیاه و مقدار بسیار کمی نمک نمی‌تواند سبزی‌های شما را خوش‌طعم کند. افزودن کمی کره، روغن زیتون یا روغن کنجد به سبزی‌های پخته هم می‌تواند طعم فوق‌العاده‌ای به آن‌ها ببخشد.

۳. هرگز به سبزی‌هایی که قرار است پخته شوند، آب‌لیمو یا سرکه اضافه نکنید. این کار باعث تلخ و بدبو شدن آن‌ها می‌شود. شما می‌توانید آب‌لیمو و سرکه را بعد از پخت به سبزی‌ها اضافه کنید.

برای اینکه ویتامین‌ها، شکل و بافت سبزی‌ها از دست نروند و بی‌طعم نشوند، بهتر است به جای آب پز کردن یا جوشاندن آن‌ها، از روش بخارپز استفاده کنید.

حواستان باشد که گوشت قرمز را با آب سرد و مرغ را با آب گرم بپزید تا طعم بهتری پیدا کنند. برای پختن هر یک عدد مرغ کامل، یک لیوان آب کافی است. و شما با افزودن آب بیشتر، فقط طعم مرغ را از بین خواهید برد.

۴. ذرت، نخودفرنگی، باقلا و لوبیا سبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج کنید تا پوست رویی آن‌ها جدا نشود و ظاهر زشتی پیدا نکنند. در ضمن، افزودن کمی کره، نمک و آویشن می‌تواند طعم این سبزی‌ها را بسیار مطلوب‌تر کند.

۵. اضافه کردن کمی نمک، گردوی آسیاب شده، کره و پونه خشک به سیب‌زمینی پخته‌شده، طعم فوق‌العاده جدیدی را به این خوراکی مفید می‌دهد.

۶. پختن ساقه کرفس، کنگر و بروکلی با آب مرغ یا آب گوشت باعث خوش‌طعم شدن این سبزی‌ها می‌شود. البته به شرطی که زیاد حرارت نبینند و بعد از پخت هم کمی سرکه بالزامیک به آن‌ها اضافه شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید