آشپزی رژیمی

لیست۹ غذای رژیمی سالم با طعم عالی

آشنایی با چند نمونه از خوشمزه ترین غذاهای رژیمی و سالم

۱) اسنک با کالری کنترل شده

اسنک های با کالری کم و سالم تر را جایگزین اسنک های مضر کنید. از جمله این اسنک ها می توان به خشکبار خام، میوه های خشک، کشمش، انجیر و … اشاره کرد. البته در مقدار مصرف اسنک های سالم هم باید رعایت های لازم را بکنید و از مصرف حجم زیاد آن ها خودداری کنید تا چاق نشوید!

پیشنهاد می کنیم شکلات تلخ را جایگزین کیک و شکلات های پرکالری بکنید.

 

۲) محصولات لبنی کم چرب و بدون چربی
شیر، ماست (جامد، یخ زده و نوشیدنی)، پنیر، خامه ترش و پنیر خامه ای در انواع کم چربی موجود هستند، سالم بوده و طعم خوبی دارند. این بار که به مغازه لبنیات فروشی مراجعه می کنید، به برچسب روی بسته ها دقت کنید. به جای خرید خامه، شیر و ماست پر کالری، نوع کم چربی و بدون چربی آن را تهیه کنید.

 

۳) سینه مرغ و ماهی
مغازه ها و فروشگاه های زیادی هستند که گوشت مرغ و ماهی می فروشند. به شما پیشنهاد می کنیم که گوشت تازه را بخرید، آن را بدون اضافه کردن روغن (بصورت گریل و یا در فر) بپزید و با سبزیجات دورچین خوشمزه، میل کنید. نگران نباشید! باقی مانده گوشت را می توانید برای روزهای بعدی فریز کنید.

 

۴) فست فودهای سالم
انواع پیتزا، همبرگر، چیزبرگر…. حتی با دیدن اسم این فست فودهای خوشمزه، هوس خوردنشان را می کنیم. اگر می خواهید که لاغر شوید؛ این بار که با دوستانتان به کافی شاپ یا رستوران رفتید، هیچ کدام از این غذاها را سفارش ندهید. فست فودهای پیشنهادی ما به شما مرغ کبابی، سالاد سزار، لقمه های سالم مختلف و … هستند.

 

۵) دسرهای رژیمی
امروزه شیرینی های جایگزین به جای شکر و قند ابداع شده اند که کم کالری هستند. دفعه بعد که دسر درست می کنید، از این شیرین کننده ها استفاده کنید. اگر هوس خوردن بستنی کرده اید، پیشنهاد ما به شما ماست طعم دار یخ زده است.

سعی کنید با جویدن یک آدامس بدون قند یا خوردن یک تکه آب نبات سخت، شیرینی لازم را به بدنتان برسانید. با این کار، رژیمتان را حفظ کرده اید.

 

۶) نوشیدنی های سالم
نوشابه و آبمیوه های ناسالم را فراموش کنید. خودتان در خانه، انواع آب میوه ها را به صورت طبیعی و تازه تهیه کنید. به جای نوشابه از آب گازدار استفاده کنید و با افزودن آب لیمو به لیوانتان، چربی سوزی کنید. نوشیدن آب کرفس به سوزاندن چربی و لاغر شدن کمک می کند.

 

۷) سس های رژیمی
تقریبا همه سالاد هایی که در رستوران ها و فروشگاه های ایرانی سرو می شوند، یک یا چند بسته مایونز در کنارشان دارند. به شما توصیه می کنیم که سس مایونز را از برنامه غذایی خود حذف کنید. در سالادها، به جای سس مایونز، از مخلوط ماست، آبلیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل استفاده کنید.

 

۸) غلات صبحانه
تحقیقات دانشمندان نشان داده است: افرادی که صبحانه را به صورت کامل می خورند، نسبت به کسانی که صبحانه نمی خورند، عملکرد بهتری در کاهش وزن خواهند داشت. اگر می خواهید روز خود را سالم و شاداب شروع کنید، حتما صبحانه بخورید. یک بسته غلات صبحانه رژیمی بخرید، روی آن را با میوه های زیبای فصل تزیین کنید و پس از افزودن شیر کم چرب، نوش جان کنید!

 

۹) چای سبز
شواهد زیادی مبنی بر اثربخشی چای سبز بر کاهش وزن وجود دارد. براساس مطالعه انجام شده در مجله دانشکده آمریکایی تغذیه، نوشیدن چای سبز به مدت ۸ هفته در مقایسه با نوشیدن آب، باعث کاهش شاخص توده بدن و وزن شد. میزان کاهش وزن در این مدت در حدود ۲۴۰۰ گرم بود،

اگر بخواهیم رو راست باشیم، کسی تنها با نوشیدن چای سبز لاغر نمی شود. نوشیدن چای سبز یک روش کمکی است و در کنار رژیم غذایی و پیاده روی روزانه، تاثیر مثبتی خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید