کیک و شیرینی

من از روز جزا واقف نبودم ..شب یلدای هجران آفریدند..

چیز کیک انار مخصوص شب یلدا.... 99

چیز کیک یخچالی انار دسر شب یلدا 

مواد لازم( برای ۵ نفر)

انار بزرگ ۱ عدد
پنیر خامه ای ۴۰۰ گرم
خامه ۲۰۰ گرم
ژلاتین ۱ قاشق مربا خوری
وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
ژله انار ۱ بسته
بیسکویت پودر شده ۲۳۰ گرم
کره آب شده ۲۰۰ گرم
پودر قند ۲ قاشق غذا خوری


طرز تهیه 

بیسکویت را پودر کرده کره آب شده و کمی خنک شده را با بیسکویت مخلوط کنید و کف قالب کمر بندی خوب پهن کنید و پرس کنید بگذارد داخل یخچال ١۵ دقیقه تا خوب سفت شود.

پنیر خامه ای را با هم زن میزنید + پودر قند وقتی یک دست شده ….خامه را هم میزنید وقتی سفت شد به پنیر خامه ای اضافه کرده . میتوانید بین مواد پنیر و خامه کمی وانیل اضافه کنید و باخامه را بزنید.

مقدار ژلاتین داده شده رو هم به روش بن ماری انجام دهید با ١ پیمانه آب یا آب پرتقال وقتی شفاف شد بگذارد خنک شود بعد به مایه کرمی من اضافه کرده با هم زن خوب زده چند ثانیه در حد مخلوط شدن بعد کرم را روی بیسکویت بریزید و خوب روی آن را صاف کرده بگذارید مجددا داخل یخچال تا خودش را بگیرد.

در این فاصله ژله رو هم به روش بن ماری حل کرده کاملا شفاف شود میگذارد خنک شود و انار را خوب دون کنید و روی کرم خوب پخش کنید بعد ژله خنک شده را به آرامی یک قاشق زیرش بگیرید ژله را از قاشق انتقال بدین به قالبتون تا به خامه فشار وارد نشه که خامه ها بزنه بالا.

میگذارید داخل یخچال بمدت ۵ ساعت تا خوب خودش را بگیرد.

نکته :

میتونید ژله رو خودتون با آب انار درست کنید در این صورت ژله خوشمزه تری خواهیم داشت.

در چیزکیک انار می توان بجای پودر بیسکوییت از نان رولت استفاده کرد که خوشمزه تر هم میشود و به این صورت چرب هم نمیشود.


 چیز کیک انار  مخصوص شب یلدا

مواد لازم 

انار ۱ عدد
پنیر خامه ای ۴۰۰ گرم
ژلاتین ۱ قاشق مربا خوری
وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
ژله انار ۱ بسته
بیسکویت پودر شده ۲۳۰ گرم
کره آب شده ۲۰۰ گرم
پودر قند ۲ قاشق غذا خوری


طرز تهیه

ابتدا باید بیسکویت را پودر کنید. بعد کره آب شده را با بیسکویت مخلوط کنید و کف قالب کمر بندی خوب پهن کنید و پرس کنید. قالب را به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خوب سفت شود. در ظرفی پنیر خامه ای را با هم زن خوب بزنید سپس پودر قند و وانیل را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شوند. حالا خامه را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید. ژلاتین را به روش بن ماری با ۱ پیمانه آب یا آب پرتقال حل کنید تا شفاف شد, آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

سپس آن را به مایه کرمی اضافه کنید و با هم زن چند ثانیه در حد مخلوط شدن بزنید. بعد کرم را روی بیسکویت بریزید و خوب روی آن را صاف کرده و بگذارید مجددا داخل یخچال تا خودش را بگیرد. در این فاصله ژله رو هم به روش بن ماری حل کنید تا کاملا شفاف شود. آن را کنار بگذارید تا خنک شود. انار دون شده را روی کرم خوب پخش کنید بعد ژله خنک شده را به آرامی با قاشق داخل قالبتون بریزید. چیز کیک را به مدت ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب خودش را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید