نوشیدنی ها

نوشیدنی های مخصوص فصل بهار

نوشیدنی های که آرامبخش ضد اضطراب با طعم های بی نظیر

شربت زعفران و بید مشک

بهارنارنج و گلاب دو سوغات گرم و خشک بهاری هستند که خاصیت گرمی آنها با وجود هل و زعفران دو چندان میشود.البته با توجه به اینکه عرق بیدمشک خاصیت سرد و تر دارد،به متعادل شدن آن کمک میکند.این نوشیدنی ،آرامبخش و ضد اضطراب است.در ضمن بیدمشک قند خون را پایین می آورد و ضد سردرد و درد های عضلانی هم هست.

مواد لازم:

۳ قاشق سوپ خوری عرق بهارنارنج
۱/۲ ق س گلاب و ۱/۲ ق س عرق هل و ۱/۲ ق س عرق بیدمشک
۱/۲ قاشق مرباخوری پودر زعفران
۲ ق س شکر یا ۲ ق م عسل
۱ پیمانه آب
۴ عدد یخ


طرز تهیه

زعفران را در کمی آب جوش ریخته و حل کنید.شکر ،آب و تکه های یخ را هم درون مخلوط کن بریزید و پند بار روشن خاموش کنید تا یخ ها خرد شوند.عرق بهار نارنج،گلاب،عرق هل،عرق بید مشک و زعفران آب کرده را در مخلوط کن به مواد قبلی (شکر،آب و یخ)اضافه کرده و دوباره با هم مخلوط کنید.حالا شربت را در لیوان ریخته و سرو میکنید.


شربت نعنا با طعم بهاری

عرق نعنا را همه به عنوان یک عرق ضد نفخ و تقویت کننده ی معده میشناسند فارغ از اینکه این عرق برای تقویت حافظه هم مفید شناخته شده است؛البته با ترکیب عرق نعنا و بهار نارنج خاصیت آرام بخشی و ضد اضطرابی هم به دیگر خواص این نوشیدنی اضافه می شود.

 

مواد لازم:
۳ قاشق سوپخوری عرق بهار نارنج
۲ قاشق سوپخوری عرق نعنا و ۲ ق س خاکشیر
۲ قاشق سوپخوری شکر یا ۲ ق م عسل
۱ پیمانه آب
۴ تکه یخ


طرز تهیه

شکر ؛یخ ،آب را داخل مخلوط کن ریخته و یخها را خرد کنید تا محلولی یکدست و سیرین بدست آید.عرق بهارنارنج و عرق نعنا را هم به شربت شیرین اضافه کرده،دوباره کمی مخلوط کنید.خاکشیر شسته شده و تمیز را هم به آنها افزوده و مخلوط را دز لیوان مخصوص سرو کردن بریزید .برای تزیین هم میتوانید از برگ تازه نعنا هم استفاده کنید.


معجون توت فرنگی و لیمو ترش

ترکیه ای ها نوشیدنی خوشمزه و عطش زدایی با ترکیب توت فرنگی و لیمو ترش درست میکنند که طعم بی نظیری دارد .این نوشیدنی بعد ار خستگی روزانه یک روز گرم بسیـــار می چسبــد.

مواد لازم:

۴ قاشق سوپخوری سس توت فرنگی
۱ عدد لیمو ترش
۱ پیمانه آب
۴ عدد توت فرنگی تازه


طرز تهیه

سس توت فرنگی را به همراه آب لیمو ترش و توت فرنگی های تازه با آب و یخ درون مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط کنید بطوریکه یخ خورد و ریز شود.مواد آماده را درون لیوان ریخته و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در یخچال بگذارید.در این مدت لایه های شربت از یکدیگر جدا شده و شربتی ۴ لایه خواهد داشت که می توانید با توت فرنگی و برشی از لیمو آن را تزیین کنید.


 

آبمیوه هاوایی

.این نوشیدنی سرشار از ویتامینهای سی ،کلسیمو پتاسیم است.بچه ها هم آن را خیلی دوست دارند.

مواد لازم:

۱/۴ موز
۲ حلقه آناناس کنسروی یا تازه
۱ پیمانه شیر
۲ تکه یخ
۲ ق س سس توت فرنگی
مواد لازم برای تزیین:
مقداری ترافل رنگی
۱/۲ موز
۱ عدد توت فرنگی
۱ حلقه آناناس


مواد لازم

ابتدا موز ،آناناس ،سس توت فرنگی و شیر را با تکه های یخ درون مخلوط کن ریخته و مایعی یکدست درست کنید،بطوری که تکه های یخ و میوه ها درون شربتتان دیده نشوند .برای سرو کردن هم مواد را درون لیوانی بلند ریخته و با تکه های میوه تزیین کنید.در انتها هم می توانید چند ترافل رنگی روی آبمیوه بریزید.


موتی سیب وتوت فرنگی

مواد لازم

برای ۴ لیوان:
سيب سبز: ۲ عدد
توت سياه: يك ليوان
آب سيب: يك ليوان
يخ خرد شده: يك ليوان
بستني وانيلي: يك ليوان


طرز  تهیه :

ابتدا سيب را برش داده، ضايعات ميان آن را جدا مي‌كنيم اما سيب را پوست نمي‌كنيم. سپس تكه‌هاي سيب را ريز خرد كرده، به همراه تمامي مواد داخل ميكسر مي‌ريزيم و پس از اين‌كه يكدست شدند در ليوان‌هاي تك‌نفره سرو مي‌كنيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید