کیک و شیرینی

کیک بدون روغن و شیر روی اجاق گاز یا فر

کیکی خوشمزه ترد که به راحتی روی اجاق گاز درست میشود

مواد لازم:

آرد ۱۲۰ گرم
شکر۲۲۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
وانیل یا هل ساییده ۱ قاشق چایخوری


طرز تهیه:
کف و دیواره های یک قابلمه چدنی یا تفلون را با کمی کره جامد چرب کنید. مقدار کره نباید زیاد باشد و نه فوق العاده کم. به اندازه ای که بعدا کیک به دیواره های قابلمه نچسبد. یک عدد شعله پخش کن روی گاز قرار دهید و قابلمه را روی شعله پخش کن و با حرارت خیلی ملایم قرار دهید تا قابلمه داغ شود.
تخم مرغ ها، شکر و وانیل را در یک کاسه ریخته و با سرعت بالای همزن برقی بین ۵ تا ۸ دقیقه خوب هم بزنید تا رنگ تخم مرغ ها سفید و کشدار شود. همزدن در کمتر از این زمان، باعث می شود که کیک شما خوب پف نکند.
آرد را به مایه تخم مرغی اضافه کرده و با قاشق و فقط در حدی که مواد خوب با هم ترکیب شوند هم بزنید. هرگز از همزن برقی برای مخلوط کردن آرد و تخم مرغ استفاده نکنید.
مایه کیک را درون قابلمه از قبل داغ شده قرار دهید تا حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه مانده و بپزد. با یک خلال دندان کیک را امتحان کنید. اگر چیزی به خلال دندان نچسبیده بود، کیک آماده است. برای پخت این کیک شما احتیاج ندارید که از دم کنک زیر در قابلمه استفاده کنید.
در صورتی که شما فر در منزل داشته باشید، می توانید همین کیک را در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا کیک بپز

زمان آماده سازی : ۱۵ دقیقه
زمان پخت : ۲۵ دقیقه
مناسب برای : ۸ نفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید