پیتزا و ساندویچ

۴ نوع ساندویچ، مخصوص جدید

طرز تهیه ساندویچ سبک وآسان برای روزهای بهاری خوشمزه ومتنوع

پنینی پنیر و سبزیجات

مواد لازم:

برگ اسفناج (تازه): ۲ پیمانه
پیاز قرمز (حلقه حلقه شده): ۴ حلقه
فلفل دلمه ای سبز (حلقه حلقه شده): ۴ حلقه
فلفل دلمه ای قرمز (حلقه حلقه شده): ۴ حلقه
گوجه فرنگی (اسلایس شده): ۴ برش
قارچ (خرد شده): ۴ عدد
سیر درشت (ریز خرد شده) یک عدد
روغن نارگیل: یک ق س
برگ ریحان (خردشده): یک چهارم پیمانه
پنیر چدار (رنده شده): ۱۲۰ گرم
پنیر گودا (رنده شده): ۱۲۰ گرم
نان تست: ۴ عدد
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم


طرز تهیه:

۱. یک دوم قاشق سوپ خوری روغن نارگیل را در ظرف مناسبی روی حرارت ملایم گرم کنید. سیر ریز خردشده را در آن تفت دهید تا کمی برشته شود. فلفل دلمه ای سبز، فلفل دلمه ای قرمز، پیاز پیاز و قارچ را اضافه کرده و حدود ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم شوند. برگ اسفناج را اضافه کرده و تفت دهید تا نرم شوند نمک و فلفل سیاه بیفزایید.

۲. بقیه روغن نارگیل را روی نان های تست بمالید. نیمی از پنیر چدار و پنیر گودای رنده شه را روی نان ها پخش کنید. برش های گوجه فرنگی، برگ ریحان و نیمی از مخلوط قارچ را اضافه کنید. نمک و فلفل بزنید و بقیه پنیرها را روی مواد بپاشید.

۳. نان های تست باقیمانده را روی آنها قرار دهید. ساندویچ را در تابه گرم شده (بدون روغن) یا ساندویچ ساز قرار دهید تا پنیر ذوب شده و نان ها طلایی و برشته شوند.


پنینی مارگاریتا

مواد لازم:

نان تست: ۲ عدد
پنیر ماتزرلا: یک ورقه
گوجه فرنگی (تازه): ۲ الی ۳ برش
برگ ریحان: ۲ الی ۳ عدد
روغن زیتون: یک ق چ


طرز تهیه:

۱. روغن زیتون را در تابه روی حرارت گرم کنید. نان تست را در آن قرار دهید. پنیر ماتزرلا، برگ ریحان، برش های گوجه فرنگی و در آخر نان نست دیگر را روی آن بگذارید.

۲. اجازه دهید ساندویچ برشته شود. آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز برشته شود. سپس سرو کنید.


تورتیای ماهی سوخاری

مواد لازم:

فیله ماهی (بدون پوست و استخوان): ۳۵۰ گرم
آب لیمو سنگی: یک عدد
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
آرد: ۲ ق س
روغن: برای سرخ کردن
نان تورتیا: ۴ عدد
کاهو (خرد شده): چند برگ
فلفل دلمه ای زرد (باریک خرد شده): نصف یک عدد
فلفل دلمه ای قرمز (باریک خرد شده): نصف یک عدد
پیاز قرمز (خرد شده): یک عدد
خیار (باریک خرد شده): نصف یک عدد
ذرت پخته: به مقدار لازم
سس کچاپ: به مقدار لازم

مواد لازم سس:

ماست ترش: ۳ ق س
سس مایونز: ۲ ق س
پیازچه (ریز خرد شده): ۲ ق س
سیر (درشت): یک حبه
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
پاپریکا: به مقدار لازم


طرز تهیه:

۱. فیله های ماهی را به ابعاد کوچک برش دهید و آب لیموترش، نمک و فلفل به آنها بزنید و از شب قبل در یخچال قرار دهید.

۲. فیله های ماهی را از یخچال درآورده و با دستمال آشپزخانه به آرامی پاک کنید. سپس آنها را در آرد بغلتانید و در روغن سرخ کنید. روی نان های تورتیا سس بمالید و سبزیجات خرد شده را در آن قرار دهید. مقداری ذرت پخته و فیله های سوخاری را اضافه کنید.

۳. مقداری سس کچاپ روی آنها بربزید و نان ها را رول کنید. نان ها را در تابه ای داغ و بدون روغن قرار دهید تا کمی گرم بشوند. سپس سرو کنید.

طرز تهیه سس:

ماست ترش، سس مایونز، سیر له شده، پیازچه ریز خرد شده و چاشنی ها را با هم به خوبی مخلوط کنید.


کرپ مرغ و سبزیجات

مواد لازم:

سیب زمینی (رنده شده): ۴ عدد
کدو حلوایی (رنده شده): یک دوم پیمانه
نمک: به مقدار لازم
تخم مرغ: یک عدد
آرد: ۲ ق س
روغن: به مقدار لازم

مواد لازم میانی:

کدو سبر (نگینی خرد شده): یک عدد
کدو حلوایی (نگینی خرد شده): یک دوم پیمانه
فلفل دلمه ای قرمز (نگینی خرد شده): نصف یک عدد
پیاز (خرد شده): یک عدد
گوجه فرنگی (خرد شه): ۴۰۰ گرم
سینه مرغ: یک عدد
آرد: یک ق س
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
پاپریکا: به مقدار لازم
فلفل قرمز (پودر شده): به مقدار لازم
برگ جعفری (ریز خرد شده): به مقدار لازم


طرز تهیه:

سیب زمینی و کدو حلوایی را رنده کرده و آب آنها رابگیرید. تخم مرغ، نمک و آرد را اضافه و مخلوط کنید. این مخلوط را به دو قسمت کرده و هر یک از کرپ ها را در روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

طرز تهیه لایه میانی:

۱. سینه مرغ را با پیاز خرد شده، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز پودر شده و پاپریکا مخلوط کرده و حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید. سپس آن را در روغن کاملا تفت دهید. فلفل دلمه ای و سپس کدو حلوایی را اضافه کنید. مواد را به خوبی تفت دهید.

۲. در پایان کدوسبز را اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید مواد حدود ۵ دقیقه بپزد. در پایان آرد را اضافه و مخلوط کنید. برگ جعفری ریز خردشده را اضافه کرده و این مخلوط را روی کرپ ها بریزید و آنها را تا کرده و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن