اطلاعات تغذیهنوشیدنی ها

خواص طالبی + چند اسموتی با طالبی

بهترین تامین کننده آب بدن در فصل تابستان چند روش اسموتی مخلوط با طالبی

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره فواید طالبی  اظهار کرد: ۹۰ درصد طالبی همانند هندوانه آب است، به همین علت در تامین آب بدن  نقش موثری دارد.

او افزود: ترکیبات یا غذاهایی مانند طالبی، هندوانه و سوپ که حاوی آب هستند بعد از اینکه مصرف شوند در نگهداری آب بدن نسبت به نوشیدن آب خالی ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

جوزدانی تصریح کرد: مصرف طالبی در داشتن استخوان‌هایی محکم و قوی نقش دارد چرا که حاوی فولات بالایی است و باعث می‌شود تا استخوان‌ها تقویت شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه طالبی حاوی ویتامین k است، تاکید کرد: ویتامین‌های k و منیزیم و پروتئین موجود در طالبی باعث استخوان سازی در بدن افراد می‌شود، همچنین فیبر موجود در طالبی به هضم و جذب مواد غذایی کمک خواهد کرد.

جوزدانی درباره نقش ویتامین C در طالبی گفت: ویتامین C موجود در طالبی باعث ساخت کلاژن شده و سیستم ایمنی را تقویت خواهد کرد. در ضمن افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف طالبی حد تعادل را رعایت کنند.

او با بیان اینکه طالبی میوه‌ای کم انرژی است، تاکید کرد: همه افراد می‌توانند حدود یک لیوان از آب طالبی را در وعده‌های غذایی خود بدون اینکه مشکلی برای شان به وجود آید قرار داده و آن را مصرف کنند، همچنین میزان محتوی پتاسیم موجود در طالبی باعث کاهش فشار خون هم می‌شود.

گفتنی است که طالبی حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی است که مصرف آن برای سلامتی بدن مهم است. این میوه سرشار از کربوهیدرات‌ها (قند)، پروتئین و آب بوده و ویتامین‌ها در طالبی شامل ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین B۱، ویتامین B۲، ویتامین B۶، ویتامین B۹، ویتامین C و ویتامین K است. ارزش معدنی این میوه شامل پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و روی است.

در ضمن صد گرم از طالبی صرفا شامل ۳۴ کالری بوده و علاوه برا آن، این میوه برای رژیم غذایی کاهش وزن مناسب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


طرز تهیه ۴ روش اسموتی طالبی 

اسموتی‌ها یک نوشیدنی عالی برای روز های گرم تابستانی هستند. شما می توانید برای تهیه ی اسموتی طالبی از انواع میوه‌های فصل استفاده کنید و به عنوان یک نوشیدنی خنک و خوشمزه میل کنید. برای درست کردن اسموتی طالبی شما به میوه های یخ زده ویا چند عدد یخ نیاز دارید. در این مقاله طرز تهیه اسموتی طالبی به ۴ روش مختلف آموزش داده شده است.

اسموتی طالبی و موز

مواد لازم 

موز: ۲۲۵ گرم
پودر دارچین: یک چهارم قاشق چای خوری
ماست: ۱۵۰ میلی‌لیتر
شکر: یک قاشق غذاخوری
طالبی خرد شده و یخ زده: ۲۲۵ گرم
همه مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی‌که کاملاً یکدست شود مخلوط کنید.


اسموتی طالبی و گرمک

مواد لازم 

یک چهارم گرمک خرد شده و یخ زده
یک چهارم طالبی خرد شده و یخ زده
آب یک عدد لیمو
دو قاشق غذاخوری شکر

طالبی، گرمک، آب لیمو و شکر را در مخلوط‌کن بریزید و تا زمانیکه مواد کاملاً صاف و یکدست شوند با یکدیگر مخلوط کنید. مواد را داخل لیوان بریزید و سرو کنید.


اسموتی طالبی و پرتقال

مواد لازم

طالبی خرد شده: شش پیمانه
آب پرتقال: یک پیمانه
نکتار هلو یا گلابی: نصف پیمانه
بستنی وانیلی: نصف پیمانه
ماست وانیلی: نصف پیمانه
آبلیمو: یک قاشق غذاخوری

طالبی را خرد کرده و از شب تا صبح یا حداقل چندین ساعت قبل از آماده کردن اسموتی، داخل فریزر قرار دهید. (طالبی یخ‌زده کار یخ‌ را انجام می‌دهد و باعث غلیظ شدن اسموتی می‌شود.) در دو نوبت مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید و پس از آماده شدن سرو کنید.


اسموتی طالبی، هندوانه و گرمک

مواد لازم

هندوانه بدون هسته و خرد شده: دو و نیم پیمانه
آب پرتقال: نصف پیمانه
شکر: دو قاشق غذاخوری
گرمک خرد شده و یخ‌زده: دو و نیم پیمانه
طالبی خرد شده و یخ‌زده: یک پیمانه
هندوانه، آب پرتقال و شکر را داخل مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی‌که یکدست شوند مخلوط کنید.

سپس قطعات طالبی و گرمک را به مخلوط‌کن اضافه کنید و تا زمانی‌که اسموتی یکدست شود آنها را مخلوط کنید. سپس داخل لیوان بریزید و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید