اطلاعات تغذیه

۵ ماده غذایی برای رهایی از استرس

مواد غذایی که استرس شما را کم و استرستان را تحت کنترل قرار میدهد.

وقتی غذایی میخوریم به احساسی که بعد از خوردن آن غذا در ما به وجود می‌آید توجه چندانی نمی‌کنیم و با بی دقتی از کنار آن می‌گذریم. هر کدام از غذاها می‌تواند به صورت طبیعی روی بخشی از بدن ما تاثیر داشته باشد و مشکلات بدنمان را به صورت طبیعی درمان کند. اگر به دلیل داشتن مشکلات و استرس کار، فشار زیادی را تحمل می‌کنید

شکلات و رهایی از استرس

اکثر افراد شکلاتدوست دارند. شکلات یکی از مواد غذایی است که در عین خوشمزگی و مغذی بودن به کاهش استرس شما نیز کمک می‌کند. اما ماده جادویی شکلات که باعث رهایی از استرس می‌شود چیست؟ شکلات دارای فلانوئیدها است همین ماده به شما کمک می‌کند تا خلق و خوی خود را کنترل کنید. اما چیزی که مهم است و نباید فراموش کنید این نکته است که شکلات دارای مقدار زیادی قند نیز است و به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای مبارزه با استرستان فقط از شکلات تلخ استفاده کنید.

برنج قهوه‌ای

با ایجاد یک تغییر ساده‌، مانند افزودن برنج قهوه‌ای و حذف برنج سفید در رژیم غذاییتان می‌توانید تغییر بزرگی در بدن و سلامتی خود ایجاد کنید. حقیقت این است که طعم آن‌ها مقداری با هم متفاوت است اما برنج قهوه‌ای شامل مقدار زیادی ویتامین B است که برای از بین رفتن استرس لازم است. بهترین چیز در مورد برنج قهوه‌ای این است که نیاز بدن شما به کربوهیدرات را بدون افزایش سطح قند تامین می‌کند.

سس سویا

یکی از دلایلی که انسان ممکن است احساس خستگی و اضطراب داشته باشد کاهش سطح پروتئین بدن است. شما می‌توانید با کمک سس سویا سطح پروتئین بدنتان را افزایش دهید آن را می‌توانید به شیر یا غذاهای خود اضافه کنید. بهتر از از سویا در همه وعده‌های غذایی خود استفاده کنید تا منبع پروتئین لازم برای کاهش استرستان را به دست آورید.

سیب زمینی شیرین

بعضی از مردم عادت دارند در زمانی که دچار استرس هستند با خوردن چیپس سیب زمینی خودشان را آرام کنند. اما پیشنهاد ما به شما این است که به جای چیپس سیب زمینی از سیب زمینی شیرین استفاده کنید. سیب زمینی شیرین علاوه بر اینکه نیاز شما را به خوردن چیزهای شیرین برآورده می‌کند، می‌تواند بتا کاروتن و فیبر بدن شما را هم تامین کرده و از استرس و نگرانی دورتان کند.

آجیل

اکثر ما از کیک‌ها و بستنی‌هایی که درون آن‌ها پر از مغزهای مختلف است لذت می‌بریم. اما چرا از این مغزها به صورت جداگانه و خالص استفاده نمی‌کنیم؟ بادام، گردو و پسته منابعی عالی از ویتامین B و ویتامین E هستند و قابلیت این را دارند که میزان استرس شما را تا حد قابل توجهی کاهش دهند. همچنین این آجیل‌ها سرشار از اسید چرب امگا۳، منگنز، مس و تریپتوفان هستند و همه این مواد معدنی موجود در این مواد غذایی به شما کمک می‌کند تا سطح استرستان کاهش پیدا کند و در نتیجه خواب بهتری داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید