سالاد

طرز تهیه سالاد کاردینال مجلسی

سالادی خوشمزه و بسیار معروف که اصالت آن متعلق به کشور فرانسه

مواد لازم برای ۴ نفر

ژامبون یا سینه مرغ ۲۰۰ گرم

خیارشور ۱۰۰ گرم

سیب زمینی ۲۵۰ گرم

مغز گردو ۱ پیمانه

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

مغز کاهو ۳ عدد

برنج ½ پیمانه

سس مایونز ½ پیمانه

ماست کیسه ای ½ پیمانه

خامه صبحانه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و آب لیمو ترش تازه به مقدار کافی


طرز تهیه

برنج را می شوییم، سپس به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم برنج به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب بماند تا خیس بخورد.

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا به نقطه جوش برسد. در ادامه خیار شور را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

حالا برنج را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس درون قابلمه حاوی آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

در این مرحله زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه برنج را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد.

در این مرحله مغز گردو را به کمک چاقو به صورت ریز نگینی خرد می کنیم. در ادامه سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و تا اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد آب اضافه می کنیم.

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد و مغز آن نرم شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم.

در این مرحله پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس به صورت نگینی درشت خرد می کنیم. در ادامه برنج را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

حالا مغز کاهو را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه ژامبون را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه مغز کاهو، سیب زمینی، برنج، مغز گردو و خیار شور درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

در این مرحله سس مایونز را به همراه خامه صبحانه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با چنگال هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود، سپس ماست و نمک، فلفل سیاه و آب لیمو ترش تازه به سس اضافه می کنیم.

حالا مخلوط سس و ماست را هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه سس را روی مخلوط سالاد می ریزیم و با قاشق زیر و رو می کنیم تا سس به خورد مواد برود. در ادامه روغن زیتون را روی سالاد می ریزیم.

در نهایت سالاد کاردینال را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان سالاد را از یخچال خارج می کنیم و سرو می کنیم. نوش جان.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید