سالاد

طرز تهیه سالاد توپی

سالادی با طعم عالی وخوشمزه وشیک

مواد لازم برای سالاد توپی
سیب زمینی متوسط ۴ عدد
کره ۲ قاشق غذاخوری
کالباس خرد شده ۱ لیوان
خیارشور ۵ عدد
فلفل دلمه ای کوچک ۱ عدد
کلم ، کاهو ، جعفری ، هویج به مقدار لازم
سس مایونز به مقدار لازم


طرز تهیه :

سیب زمینی ها را بپزید و بکوبید یا رنده کنید. سیب زمینی ها را داخل کاسه ای بریزید و به آن ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز ، کره آب شده ، نمک و فلفل اضافه کنید و مخلوط نمایید تا نرم و یکدست شود. سپس روی کاسه را بپوشانید و ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید.

 

خیارشورها را ریز رنده کنید. فلفل دلمه ای را نیز ریزخرد کنید و با کالباس مخلوط نمایید ؛ مقداری از مایه سیب زمینی بردارید و کف دست تان پهن کنید و مقداری از مخلوط کالباس و خیارشور و فلفل دلمه ای را داخل آن قرار دهید و از اطراف مانند یک توپ گرد کنید ( میتوانید برای داخل توپ ها از قارچ ، تخم مرغ ، ذرت ، تن ماهی ، نخود فرنگی و … هم استفاده کنید ).

 

کلم سفید ، کلم قرمز ، جعفری و هویج را ساطوری کنید سپس به نوبت هر توپ سیب زمینی را داخل این سبزیجات بچرخانید تا تمام سطح آن به سبزیجات آغشته شود ( هرچه سبزیجات بافت ریزتری داشته باشند سالاد توپی شما پرتر و زیباتر خواهد شد ).

 

برای سرو سالاد کاهوها را خرد کنید و داخل ظرف سالاد قرار دهید و سالادهای توپی را روی کاهوها بگذارید سپس روی توپ ها را با سس تزیین کنید ؛ میتوانید با اضافه کردن آب لبو یا زعفران به سس مایونز رنگ های جالبی از سس داشته باشید. همچنین میتوانید علاوه بر کلم و جعفری و هویج از لبوی پخته ساطوری شده هم برای پوشش اطراف توپ ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید