آشپزی سالم

دستور چند نوع کیک غذایی

کیک غذایی یکی از بهترین ایده ها برای تهیه یک پیش غذای شیک خوشمزه و متفاوت

کیک کشک بادمجان با گوشت چرخکرده

مواد لازم:

كشك يك شيشه بزرگ
نان تست ٢ بسته
گوشت چرخ شده ٣٠٠ گرم
پياز داغ يك پيمانه
بادمجان ٢ كيلو
مغز گردو ٣٠٠ گرم
برای تزيين: پياز داغ، خلال بادام ، خلال پسته، نعناع داغ ، كشك يك شيشه بزرگ ، مغز گردو


طرز تهيه :

ابتدا بادمجان ها را با پوست روی زغال دودی كرده، و سپس گوشت آنها را از پوست جدا كرده ميكنيم( می توانید بادمجان ها را سرخ کنید).٢ عدد پياز را نگينی كرده و تفت ميدهيم و گوشت چرخ كرده را به آن اضافه كرده و تفت ميدهيم. ادويه، نمك ، و فلفل زده و با حرارت ملايم پخت ميدهيم.بعد يك پيمانه پياز داغ را به همراه سير داغ و پياز داغ و نعناع داغ را به گوشت و بادمجان كبابی مخلوط كرده و آن را در قابلمه تفلون ريخته حرارت ميدهيم، كشك را از قبل چند دقيقه جوشانده به مواد قابلمه اضافه كرده

۲۰۰ گرم از مغز گردوها را نگينى ريز خردكرده و در مخلوط قابلمه ريخته هم زده و به مدت يك ساعت می پزيم تا كشك بادمجان جا بيافتد و بدون آب و سفت شود.در ديس مربع شكلی ٤ عدد نان تست را كنار هم قرار داده و خوب به هم نزديك ميكنيم و می چسبانیم( قسمت های برشته نان را ميبريم تا خوب به هم بچسبند)

روی چهار نان تست كه به شكل مربع شده ، كشك بادمجان سرد شده را ریخنه و به صورت لايه لايه چهار عدد نان بعدی را گذاشته و كمی فشار ميدهيم و مجددا روی آن كشك بادمجان می ريزيم و اين كار را به صورت ٥ لايه انجام ميدهيم و لايه آخر را با نان تست پوشانده و سپس اطراف و روی نان ها را با كشك پوشانده ( مثل خامه كشى كيك) و بلافاصله رویش را تزيين ميكنيم چون اگر كشك خشك بشود ديگر مواد تزيين به آن جذب نمى شود.به این ترتیب کیک کشک بادمجان آماده سرو می شود.


کیک پاستا با گوشت و پنیر

موادلازم:

رب گوجه ‌فرنگی ۴ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا رنده شده ۱ لیوان
پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان) رنده شده ۱/۲ لیوان
آویشن ۱ قاشق چای خوری
سیر ۲ حبه
پیاز ۲ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پاستا لوله ای ۴۰۰ گرم


طرزتهیه:

پیاز و سیر را ریز خرد کنید و با مقداری روغن سرخ کنید تا نرم شوند ، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.بعد رب گوجه فرنگی ، آویشن ، نمک و فلفل افزوده و تفت دهید تا مایه گوشت آماده شود.پاستا را با توجه به دستور روی بسته بندی بپزید و آبکشی کنیدو پاستاها را به صورت عمودی داخل قالب و در کنار هم بگذارید.سپس گوشت چرخ کرده را روی پاستاها بریزید و پخش کنید.پنیر پارمزان و پنیر پیتزا را قاطیکنید و روی مایه گوشت را با پنیر بپوشانید سپس داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بگذارید.

پس از اینکه پنیر ذوب شد از فر خارج کنید و به صورت کیک سرو نمایید ( میتوانید چند دقیقه بالای فر را روشن کنید تا روی پنیر طلایی شود ).


کیک مرغ پنیری یا اسکون مرغ

مواد لازم

آرد ۲پیمانه
شکر ۲قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر ۳قاشق چایخوری
نمک ۱قاشق چایخوری
خامه ۳چهارم پیمانه و مقدار لازم برای تزیین
کره خرد شده ۱پیمانه
مرغ سینه یا کالباس دو قطعه
پیازچه ۱سوم پیمانه
پنیر چدار ۱پیمانه


طرز تهیه:

برای درست کردن این کیک ابتدا فر را با دمای ۲۴۰درجه سانتی گراد روشن کنید تا داغ شود.آرد ،نمک و بیکینگ پودر را قاطی کرده و ۳بار الک کنید تا هوا خورده و سبک شود.کره را تکه کرده و به مواد خشک اضافه کنید و با دست خود آن را هم بزنید تا کره و آرد قاطی شوند.شکر را نیز به مواد بیافزایید و هم بزنید.لازم نیست تکه های کره آب شوند.فقط قاطی کردن کافیست.

مرغ (یا ژامبون مرغ)را به صورت نوارهای باریک بریده و با بیفتک به خوبی بکوبید تا له شود.سپس آن را مقداری با کره سرخ کنید و نمک و فلفل زده و به صورت ریز خرد کنید.پیازچه را نیز ریز خرد کنید. بعد مرغ و پیازچه را به آرد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.پنیر را رنده کرده و به مواد بیافزایید و به خوبی هم بزنید.حالا خامه را کم کم به آن اضافه کرده و مخلوط کنید و در صورت نیاز خامه بیشتری را به مواد افزوده تا حالت خمیری پیدا کند.

سپس در ظرف فر کاغذ روغنی گذاشته و خمیر را روی آن قرار دهید. خمیر را با چاقو به چند قسمت تقسیم کرده و روی همه قسمت ها کمی خامه بزنید.اکنون کیک را به مدت ۲۰تا ۳۰دقیقه در فر بپزید.به این ترتیب کیک آماده سرو میشود

نکته:

در صورت دلخواه کیک را با مرغ بپزید.ممکن است کیک شما تا ۲یا ۳ برابر میزان مطرح شده خامه نیاز داشته باشد.در صورت دلخواه به مرغ بعد از سرخ شدن کمی زعفران هم بزنید.
این کیک را با گوشت هم میتوان طبخ کرد.


کیک ژامبون و پنیر

مواد لازم :

نان تست ۱۲ عدد

پنیر (خامه ای) ۳۰۰ گرم

سس (مایونز) ۱/۲ پیمانه

کاهو ۳ برگ

گوجه فرنگی (درشت) گوجه فرنگی ۱ عدد

ژامبون گوشت ۱۵۰ گرم

خیار شور ۵۰ گرم


طرز تهیه:

برای درست کردن کیک ژامبون و پنیر ابتدا چهار عدد نان تست را کنار هم قرار داده و آنها را به شکل دایره‌ای به قطر کف قالب کمربندی کوچک برش می‌دهیم. این کار را با بقیه نان‌ها نیز انجام می‌دهیم و به این ترتیب نان را برای سه طبقه کیک آماده می‌کنیم. خیارشور و گوجه فرنگی را به صورت ورقه‌های نازک ریز کرده و قسمت سفت انتهایی برگ‌های کاهو را می بریم و جدا می‌کنیم.

ته قالب کمربندی را با یک لایه نان می‌پوشانیم. در کاسه‌ای پنیر خامه‌ای و سس مایونز را با چنگال خوب هم می زنیم تا نرم، لطیف و بدون گلوله شود. حالا روی نان‌های داخل قالب یک لایه کرم پنیری مالیده و روی آن ورق‌های ژامبون، کاهو، خیارشور و گوجه‌فرنگی میگذاریم و یک لایه دیگر نان دیگر گذاشته و با دست کمی فشار داده تا مواد خوب به هم بچسبند، دوباره روی نان کمی کرم پنیری مالیده و مثل مرحله اول ژامبون، گوجه‌فرنگی، خیارشور و کاهو قرار داده و در آخر نیز دوباره نان گذاشته و فشار می‌دهیم.

در این مرحله روی کیک را با سلفون می پوشانیم و یک جسم سنگین روی آن گذاشته و برای دو ساعت قالب را در یخچال قرار می دهیم تا کاملا موادفشرده و پرس شوند.سپس قالب را از یخچال بیرون آورده، کمربند را باز کرده و اردور را به ظرف سرو انتقال می دهیم و با بقیه کرم پنیری اطراف و روی آن را پوشانده و تزیین می‌کنیم و دوباره برای یک ساعت در یخچال گذاشته و بعد سرو می‌کنیم.

سپس روی این اردور خوشمزه را با گل گوجه‌فرنگی، برگ‌های کاهو و کمی خشخاش و اطراف آن را با برش‌های برگ‌های کاهو تزیین میکنیم.

نکته:

به جای ژامبون میتوانید از تخم مرغ پخته شده استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید