آشپزی ملل

طرز تهیه چند نوع غذا سنتی روسی

دستور پخت چند غذا مشهور روسی بسیار لذیذ وخوشمزه

.دراچنا (غذای روسی )

مواد لازم 

روغن زیتون :یک قاشق غذاخوری
پیازچه خلال شده :یک دسته
سیر خرد شده :یک حبه
گوجه فرنگی پوست گرفته و خرد شده :۴عدد
آرد سبوس دار:۳ قاشق غذاخوری
شیر:۴ قاشق غذاخوری
خامه زده شده :دو سوم لیوان
تخم مرغ :۴ عدد
جعفری خرد شده :۲ قاشق غذاخوری
کره نرم شده :۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه :به میزان کافی


طرز تهیه 

فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد یا ۳۵۰درجه فارنهایت بگذارید. روغن را درماهی تابه ای گرم کنید و پیازچه ها را در آن به مدت سه دقیقه تفت دهید. سیر را اضافه کنید وچند دقیقه حرارت دهید تا زمانی که سیر وپیازچه ها نرم شوند.

در این هنگام سیر و پیازچه ها را در کف یک ظرف سرامیکی یا پیرکس که آن را چرب کرده ایدخوب پخش کنید و گوجه فرنگی ها را هم به صورت لایه ای روی آن بپاشید. آرد و شیر را درکاسه ای دیگر آنقدر بزنید تا یکدست شود و خامه را کم کم به آن اضافه کنید، سپس با تخم مرغ هامخلوط کنید. مایع را به مخلوط کره و جعفری اضافه کنید و با نمک و فلفل خوب هم بزنید.

در مرحله بعد مخلوط تخم مرغ را روی سبزیجات بریزید و مدت ۴۰-۴۵ دقیقه در فربگذارید، یعنی آنقدر که وقتی چاقو را در داخل آن فشار می دهید آب نداشته باشد. بعد از این که خنک شد، آن را ببرید و در ظرف بچینید.


 غذای واویشکا 

مواد لازم :

گوشت ۱۰۰-۲۰۰ گرم
دل و جگر خرد شده ۲۰۰ گرم
پیاز سفید درشت یک عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی خورد شده ۲ عدد
فلفل سبز دلمه‌ای خورد شده ۱ عدد
نمک و فلفل و زرچوبه به اندازه کافی


طرز تهیه:

– ابتدا پیاز را خرد می کنیم. در یک تابه مقداری روغن ریخته و پیاز های خرد شده را اضافه می کنیم.
– وقتی پیازها طلایی رنگ شدند، گوشت چرخ شده و زردچوبه را اضافه می کنیم. سپس تفت می دهیم وقتی گوشت ها کمی پخته شدند، دل و جیگر خرد شده را اضافه می کنیم.
– صبر کنید تا مخلوط آب بیاندازد و قل بزند و سپس رب گوجه را اضافه کرده و تفت می دهیم.
– در مرحله آخر مقداری فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی خرد شده و پیاز حلقه شده و نمک و فلفل را اضافه می کنیم و در ماهیتابه را میگذاریم تا کاملا مواد بپزنند.
– بعد از نیم ساعت غذا آماده است. نوش جان
نکته:
– اگه گوشت و جگر به اندازه کافی آب ننداختند برای خشک نشدن غذا یک استکان آب جوش اضافه کنید.
– در صورت تمایل می توانید تخم مرغ هم اضافه کنید. به این صورت که تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و با چنگال هم بزنید و بعد توی مخلوط بریزید تا جداجدا بشود.
-این غذای خوشمزه را در کنار برنج کته یا با نان سنگگ و ماست و نعنا میل کنید.


خوراک رومانف روسی

مواد لازم

سینه مرغ ۵۰۰ گرم
قارچ ورقه شده ۳۵۰ گرم
ژامبون مرغ به مقدار لازم
پیاز یک عدد
زعفران دم‌کرده یک قاشق چای خوری
کره سه قاشق سوپ خوری
آرد سه قاشق سوپ خوری
شیر یک پیمانه
پنیر پیتزا رنده شده ۳۵۰ گرم
نمک به میزان لازم


طرز تهیه:

– ابتدا سینه مرغ را خرد کرده و با پیاز حلقه شده و زعفران مخلوط کنید و در یخچال قرار دهید. صبر کنید ۴ ساعت در یخچال بماند تا مزه دار شود.
– در یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن گرم شود. سپس مرغ ها را از یخچال بیرون آورده و در تابه ریخته و تفت دهید تا مرغ پخته شود. بهتر است زیر حرارت بلند باشد تا مرغ ها آب نیاندازد.- در یک تابه دیگر قارچ ها را اضافه کرده و روی حرارت بالا قرار داده و تفت می دهیم تا آب نیاندازد. مقداری آبلیمو به قارچ ها ااضافه کرده تا رنگ آنها سیاه نشود.

– یک ظرف پیرکس آماده کرده و دیواره و کف آن را چرب می کنیم. سپس مرغ های تفت داده شده را در ظرف قرار داده و روی آن قارچ تفت داده شده را اضافه میکنیم. روی قارچ ها را ورق های ژامبون قرار می دهیم.

 برای تهیه سس این غذای خوشمزه، ابتدا در یک قابلمه مقداری آرد وکره را با هم تفت می دهیم و سپس شیر را کم کم اضافه کرده و سریع هم می زنیم تا گلوله نشود و به غلطت فرنی برسد و در آخر مقداری نمک، فلفل بزنید.
– وقتی سس آماده شد، سس را روی سطح مواد ریخته و کل سطح مواد را می‌پوشانیم و در آخر پنیر را روی سطح سس می‌ریزیم.
– ظرف را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد قرار داده و روی بالاترین طبقه قرار می‌دهیم تا روی خوراک طلایی شود. بعد از ۲۰ دقیقه غذا آماده است.


شوشبران:

مواد داخل شوشبران:

ماست – سه قاشق غذا خوری

پیاز – یک عدد

گوشت سرخ ماشین شده – نیم کیلو

ساقه سبز نوشپیاز – یک دسته

گشنیز – یک دسته

زرد چوبه – نیم قاشق چای خوری

مرچ سیاه – نیم قاشق چای خوری

نمک – به قدر ضرورت

مواد لازم خمیر:

آرد سفید – نیم کیلو

نمک – یک و نیم قاشق چای خوری

آب – یک و نیم گیلاس

تخم مرغ – یک عدد

مواد لازم ساس :

بادنجان رومی – دو عدد

سیر – سه دندانه

نمک – به قدر ضرورت

آب – دو گیلاس

مسکه – سه قاشق غذا خوری


طرز تهیه :

مواد داخل شوشبران :همه مواد ها را به هم مخلوط کرده و گوشه میگذاریم..

موا د خمیر : همه مواد خمیر را با هم مخلوط کرده خمیر میکنیم و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه میگذاریم .

ساس. یک ظرف را بالای گاز گذاشته وقتی گرم شد بادنجان رومی را از تراشک کشیده در ماهیتابه انداخته نمک هم علاوه میکنم و میگذاریم که آب بادنجان رومی جذب گردد وقتی آب اش جذب شد دو قاشق غذا خوری مسکه را اضافه میکنیم و میگذاریم که مسکه آب شود بعد آتش را خاموش کرده به ۲ دقیقه میگذاریم که کمی سرد شود وقتی سرد شد سیر را از تراشک کشیده با مواد مخلوط میکنیم .

حالا خمیر ما هم آمده این است خمیر را با آشگز هموار کرده به اندازه خمیر منتو برش میکنیم که این کار با هر وسیله مانند سر پوش بوتل مربا یا هم گیلاس تهیه و آماده کنید .

وقتی خمیر را آماده کردید مانند منتو مواد که در اول درست کرده بودیم پر کرده وآماده سازید در همین جریان یک دیگ بزرگ را آب پر کرده ۵ قاشق غذا خوری نمک انداخته و بگذارید که جوش بیاید آب که جوش آمد شوشبران آماده شده را در آب انداخته جوش بدهید تا پخته شوند .

وقتی شوشبران ها پخته شدند در یک ظرف توته های کوچک مسکه را چیده و بعد شوشبران ها از آب جوش کشیده بالای مسکه ها بچینید و با ساس که آمده کردید صرف کنید.


کتلت پوژارسکی

نان باگت را به مدت ۳۰ دقیقه در ظرفی حاوی شیر بخوابانید تا نرم و یکدست شود. پس از این مدت، آن را با دست فشار دهید تا شیر اضافی از آن خارج شودو…

مواد لازم 

نان باگت (خردشده) – ۱ عدد
شیر – ۲۵۰ میلی لیتر
ران و سینه مرغ (بدون استخوان و خردشده) – از هرکدام ۲ عدد
تخم مرغ – ۲ عدد
روغن مایع – به مقدار لازم
پاپریکا (پودرشده) – ۱ قاشق چایخوری
پودر سیر – ۲/۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه (پودرشده) – به مقدار لازم
پودر سوخاری – به مقدار لازم


طرز تهیه 

۱. نان باگت را به مدت ۳۰ دقیقه در ظرفی حاوی شیر بخوابانید تا نرم و یکدست شود. پس از این مدت، آن را با دست فشار دهید تا شیر اضافی از آن خارج شود، سپس نان را به همراه تکه های مرغ از چرخ گوشت رد کنید و در ظرفی بریزید؛

۲. تخم مرغ، دو قاشق سوپخوری روغن مایع، پاپریکا، پودر سیر، نمک و فلفل را به مخلوط مرغ چرخ شده اضافه کرده و ورز دهید تا کاملاً حالت چسبندگی پیدا کرده و مایه یکدستی حاصل شود؛

۳. کفِ دستتان را با روغن مایع، کمی چرب کنید. از مایه آماده شده به اندازه گردو برداشته، به شکل گرد فرم داده و با کفِ دست فشار دهید تا صاف شوند. آن‌ها را در پودر سوخاری غلتانده و در تابه ای حاوی روغنِ داغِ فراوان، روی حرارت ملایم سرخ کنید؛

۴. پس از سرخ شدنِ یک طرف، کتلت‌ها را برگردانید تا طرفِ دیگر آن‌ها نیز سرخ شود. پس از سرخ شدن، کتلت های پوژارسکی را روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود، سپس آن‌ها را در ظرف دردار چیده و به همراه نان و سالاد میل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید