آش و سوپآشپزی ملل

طرز تهیه سوپ ازوگلین ترکی

سوپ ازوگلین یکی از انواع سوپ های خوشمزه و پرطرفدار ترکیه که با مواد ساده ای درست میشود.

مواد لازم 

دال عدس ۱ پیمانه
بلغور گندم ⅓ پیمانه
برنج نیم دانه ⅓ پیمانه
پیاز ۱ عدد
سیر ۱ حبه
رب گوجه فرنگی ۱٫۵ قاشق غذاخوری
کره به مقدار کافی
نعنا خشک و پولبیبر به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار کافی


طرز تهیه 

برای تهیه سوپ ازوگلین خوشمزه در ابتدای کار دال عدس را به همراه بلغور گندم و برنج نیم دانه می شوییم و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون آب بمانند تا خیس بخورند.

حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع و کره به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

زمانی که پیاز شیشه ای شد، مقداری زردچوبه، نمک، پولبیبر و فلفل سیاه را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. حالا سیر را به صورت درشت خرد کرده و به تابه می افزاییم.

در ادامه رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن و ادویه گرفته شود. حالا حبوبات خیس خورده را به قابلمه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن مقداری آب به قابلمه می افزاییم.

حالا درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم مواد کاملا پخته و سوپ غلیظ شود. زمانی که سوپ پخته شد، آنرا با گوشت کوب برقی به خوبی میکس می کنیم، سپس کره را درون شیر جوش ریخته و مقداری نعنا خشک به آن می افزاییم.

در ادامه نعنا را کمی تفت داده و بلافاصله از روی حرارت بر می داریم. حالا مقداری کره، پولبیبر و فلفل قرمز درون یک شیر جوش جداگانه ریخته و روی حرارت می گذاریم و پس از کمی حرارت شیر جوش را کنار می گذاریم.

در این مرحله سوپ ازوگلین را درون ظرف مورد نظرمان ریخته، سپس مقداری از سس نعنا و پولبیبر به صورت پخش روی سوپ می ریزیم. در نهایت مقداری آب لیمو ترش تازه روی سوپ ریخته و به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید