اطلاعات تغذیه

سبزیجات مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سبزی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و فرد را در مقابل ابتلا به ویروس کرونا مقاوم می کند.

سیر و پیاز

بیشتری مصرف کنید: سیر علاوه بر اینکه سرشار از آنتی اکسیدان و سلنیوم است خواص ضد باکتری و ضد ویروسی هم دارد. هم سیر و هم پیاز حاوی ترکیبات گوگرد هستند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفیدند

خواص پیاز  یک آنتی بیوتیک عالی است

پیاز دارای خواص آنتی بیوتیکی، ضدعفونی‌کننده، ضد میکروبی و کارمینتیف است که به شما کمک می‌کند از عفونت دور بمانید.

 درمان فوری سرماخوردگی است

این ماده‌ی خوراکی یک درمان فوری برای تب، سرماخوردگی، سرفه، گلودرد، آلرژی‌ها و غیره است. مخلوطی از آب پیاز و عسل می‌تواند به راحتی این مشکلات را درمان کند.

. تب را درمان می کند.

یک قطعه کوچک از پیاز می‌تواند با عوارض جانبی تب مبارزه کند.

 جعفری

این گیاه معطر حاوی مقادیر زیادی کومارین است که می تواند باعث تقویت فعالیت گلبول های سفید شما شود.<a

تمام مسئله این است. مقدار ویتامین K آن چیزی است که واقعا شما را تحت ‌تاثیر قرار خواهد داد. جعفری ۵۷۴ ٪ از مقدار توصیه‌ شده روزانه مواد مغذی را داراست و ویتامین C آن بیش از سه برابر مقدار ویتامین سی پرتقال است. این ماده همچنین غنی از مواد مغذی ضروری دیگر نظیر ویتامین A، آهن، مس و اسید فولیک است. به این ترتیب، جعفری دو برابر مقدار آهن موجود در اسفناج را داراست

فراوانی ویتامین C در جعفری آن را به غذای کامل برای افزایش سیستم ایمنی تبدیل می‌ کند. روغن ‌های اسانس موجود در آن نیز می‌ توانند واکنش ایمنی بیش از حد را سرکوب کنند.


فلفل دلمه ای

فلفل های دلمه ای دارای مقدار زیادی ویتامین A هستند که می توانند به ترمیم سلول های مخاطی بدن (که به راحتی در اثر عفونت آسیب می بینند) کمک کنند.

فلفل دلمه‌ای سبز، سرشار از منیزیم

علت رنگ سبز این فلفل دلمه‌ای، مقادیر فراوان کلروفیل در آن می‌باشد که در پیوند با منیزیم است. منیزیم در بهبود حافظه و یادگیری اثرات زیادی دارد. همچنین منیزیم در جهت کاهش فشارخون موثر است.

فلفل دلمه‌ای سبز ویتامین E فراوانی دارد که در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و محافظت سلولی اثر دارد.

 

موسیر

این پیازهای کوچک حاوی مقدار زیادی آلیسین، یک ترکیب ضد باکتری طبیعی می باشند. موسیر دارای خاصیت ضدالتهابی می باشد

فواید موسیر برای سرماخوردگی و آلرژی:

موسیر حاوی ترکیبات گوگردی فراوان است که دارای خواص ضد باکتری هستند و مانند آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان سرماخوردگی، آنفلونزا، تب و برونشیت عمل می کنند. گل موسیر یک آنتی هیستامین طبیعی برای درمان حساسیت است.

موسیر برای مقابله با میکروب‌ها

موسیر مانند دیگر اعضای خانواده‌ی خود سرشار از ترکیبات گوگردی است و به همین دلیل هم خواص ضدباکترایی دارد. در نتیجه موسیرِ، از انتشار میکروب‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا پیشگیری می‌کند. البته حواستان باشد معنی حرفمان این نیست که در صورت بروز یک بیماری عفونی، موسیر می‌تواند جایگزین آنتی‌بیوتیک‌ها شود. بلکه می‌توان از این ماده‌ی غذایی برای پیشگیری از بروز این مشکلات استفاده کرد.

کلم بروکلی

بروکلی یکی از سبزیجات کلمی است ؛ این به کلم، کاهو، کلم پیچ، گل کلم و کلم بروکسل مرتبط است. این سبزیجات به خاطر تاثیرات سلامتی مفید خود مشهور هستند و گاهی اوقات به عنوان “سوپر سبزیجات” یاد می شوند.

بروکلی غنی از مواد مغذی زیادی است، از جمله فیبر، ویتامین C، ویتامین K، آهن و پتاسیم. بروکلی نیز حاوی پروتیین بیشتری نسبت به سایر سبزیجات است. بروکلی می تواند هم خام و هم پخته مصرف شود، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که بروکلی پخته شده با بخار ملایم بیش ترین فواید سلامتی را دارد.

ویتامین C کلم بروکلی:

یک آنتی اکسیدان مهم برای عملکرد سیستم ایمنی و سلامت پوست است. نصف فنجان بروکلی خام (۴۵ گرم) تقریباً ۷۰ درصد از مصرف روزانه توصیه شده را تامین می کند.

مواد مسئول رنگ‌های سبز و ارغوانی بروکلی شامل ویتامین ث،‌ بتاکاروتن، و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی به ویژه سلنیوم، مس، روی، فسفر است. این ترکیبات موجود در بروکلی واقعا برای تقویت سیستم ایمنی عالی هستند و می‌توانند در مقابل عفونت‌های بی-شماری از شما مراقبت کنند

نکته

مصرف  سبزیجات رنگی و مختلف به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. این خوراکی های ارزشمند حاوی مقدار زیادی ویتامین C، E و آنتی اکسیدان هایی هستند که از بدن شما در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کنند.برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند. از میان سبزیجات نیز توصیه می شود حتما از کلم بروکلی، فلفل دلمه ای و اسفناج استفاده کنید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید