دسر

طرز تهیه اسلایس شکلاتی با جو دو سر

چند نوع اسلایس شکلاتی با جو دو سر بسیار مقوی خوشمزه مناسب افراد لاغر و انرژی ساز

 گرانولا با جو پرک

مواد لازم :

جو پرک ۲۰۰ گرم

شیر عسلی ۲۳۰ گرم

عسل ۷۰ گرم

کره ۳۰ گرم (من برای طعم بهتر نصف کره و نصف روغن حیوانی استفاده کردم)

وانیل نوک چاقو

بادام زمینی ۱۲۰ گرم

شکلات چیپسی ۵۰ گرم

برگ قیسی خرد شده ۳۰ گرم

تخمه آفتابگردان ۴۰ گرم

تخمه کدو ۴۰ گرم

پودر نارگیل ۶۰ گرم

کنجد ۴۰ گرم

کشمش در صورت تمایل ۱ ق غ

 


طرز تهیه :

ابتدا جو پرک رو داخل سینی پهن کرده و داخل فر با حرارت صدوهشتاد درجه قرار بدید به مدت یک ربع بمونه تا تست بشه.در این مدت سه بار همش بزنید تا یکنواخت تست بشه.

شیر عسلی رو داخل تابه ریخته روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا رنگش تغییر کنه وکاراملی بشه.بعد عسل رو بهش اضافه کنید و مخلوط کنید وبعد کره و وانیل رو هم اضافه کنید…

در ظرفی جو پرک رو با مغز تخمه آفتابگردون وتخمه کدو و بادام زمینی وپودر نارگیل و کنجد وبرگ قیسی و چیپس شکلات مخلوط کنید.سپس مایه شیرعسلی که گرم هستش رو به مواد اضافه می کنیم و خوب و یکدست مخلوط میکنیم…

ممکنه کمی چیپس شکلات ها آب بشن که اشکالی نداره..مواد روکه کامل مخلوط کردیم..در قالبی تخت کامل کاغذ فویل پهن میکنیم طوری که دیواره ها رو هم بپوشونه…

تمام سطح کاغذ فویل رو با روغن جداکننده کاملا چرب میکنیم ( اگر خوب چرب نشه بعد از پخت گرانولا به فویل میچسبه! ).مواد را داخل قالب پهن میکنیم و کاملا فشار میدیدم و پرس میکنیم که منسجم بشه…

اینکار در خوب برش خوردن گرانولا خیلی تاثیر داره .قطر گرانولا بهتره بیشتر از سه سانت نباشه تا خوب برش بخوره..

بعد قالب رو داخل فر با حرارت صدوبیست درجه به مدت یک ساعت قرار میدیدم بعد از اینکه زمان پخت تموم شد صبر کنید نیم ساعت بمونه تا خنک بشه بعد لبه های فویل رو بگیرید و گرانولا رو خارج کنید و با احتیاط فویل رو جدا کنید.

و با یه چاقوی بزرگ که داخل آب گرم گذاشتید و خشک کردید به قطعات دلخواه برش بزنید.و در ظرف در بسته داخل یخچال نگهداری کنید.اگر میخواید سفت نباشه خارج از یخچال نگهداری کنید.

اگر بخواید گرانولا رو داخل شیر میل کنید کافیه یه تیکه از گرانولا رو داخل کیسه ای ریخته و بگوبید و داخل شیر بریزید که یه صبحانه خوشمزه محسوب میشه.


 گرانولا شکلاتی

مواد لازم  ۱۲ نفر

جو پرک۲ و نیم فنجان – ۲۳۰ گرم
بادام (با پوست، افقی خرد شده)نصف فنجان – ۸۰ گرم
عسل۱/۳ فنجان – ۱۱۳ گرم
کره (بی نمک، تکه شده)۱/۴ فنجان – ۵۶ گرم
شکر قهوه ای۱/۴ فنجان – ۵۰ گرم
عصاره وانیل۱/۲ قاشق چایخوری
نمک۱/۴ قاشق چایخوری
کرنبری (خشک شده، افقی خرد شده)۱/۲ فنجان – ۶۰ گرم
شکلات (خرده شکلات)۱/۴ فنجان + ۲ قاشق سوپخوری – ۶۷ گرم


طرز تهیه

فر را با دمای ۳۵۰ درجه ی فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتی گراد) داغ کنید. کف و کناره های یک تابه ی مربع شکل به ضلع ۲۰ یا ۲۲ سانتی متر را با فویل آلومینیومی بپوشانید. سپس کمی روغن بمالید یا با اسپری آشپزی روغن بپاشید.

جو و بادام را در یک سینی فر کوچک بگذارید و ۵ دقیقه در فر قرار دهید. هم بزنید و ۳ تا ۵ دقیقه دیگر تا کمی بو داده شوند در فر بگذارید. آنها را در یک کاسه ی بزرگ بریزید.

کره، عسل، شکر قهوه ای عصاره وانیل و نمک را در یک شیر جوش کوچک مخلوط کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید. بپزید و گاهی هم بزنید تا کره آب شود و شکر کاملاً حل شود.

مخلوط کره را داخل کاسه روی جو و بادام بو داده بریزید. خوب هم بزنید. بگذارید ۵ دقیقه خنک شود سپس کرنبری ها و ۱/۴ فنجان تکه های ریز شکلات را اضافه کنید. هم بزنید تا مخلوط شوند. شکلات ها به احتمال زیاد کمی آب می شوند اما مشکلی نیست چون حالت چسبی پیدا می کنند و کمک می کنند گرانولا بهتر به هم بچسبد.

مخلوط جو را با داخل تابه که کف آن را پوشانیده اید بریزید و با یک کاردک یا نوک انگشتان مرطوب مخلوط را سفت به تابه فشار دهید. اینجا باید خیلی محکم فشار بدهید اینطوری وقتی گرانولا خنک و بریده شد برش های آن خوب خود را حفظ می کنند. ما ۱ دقیقه فشار دادیم تا خیالمان کاملاً راحت باشد.

۲ قاشق سوپخوری دیگر خرده شکلات را روی گرانولایی که فشار داده اید بریزید سپس با یک کاردک آنها را به آرامی روی مخلوط فشار دهید. در آن را بپوشانید و حداقل ۲ ساعت در یخچال بگذارید.
۵. تخته ی گرانولا را از داخل تابه بیرون بیاورید سپس فویل آلومینیومی را از دور آن جدا کنید و دور بریزید. تخته را به شکل ۱۲ تکه برش دهید.

نکته

گرانولا را در کیسه ی محفوظ از هوا تا یک هفته نگهداری کنید. اگر می خواهید گرانولا نرم تر شود در دمای اتاق نگهداری کنید. اگر می خواهید کمی سفت تر شود در یخچال بگذارید.


اسلایس ­شکلاتی

مواد لازم:

جو پرک ۴۰۰ گرم

کره ۲۰۰

شکر۱۵۰گرم

عسل۴ قاشق غذاخوری

فندق۱۰۰ گرم

شکلات تخته ای۵۰ گرم

روغن مایع۱ قاشق چایخوری


طرز تهیه 

قابلمه ­ای انتخاب کرده و کره، شکر و عسل را درون آن بریزید سپس بر روی شعله متوسط گاز بگذارید و مرتب هم بزنید تا مواد به طور کامل حل شوند. حال جو پرک را افزوده و به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند و از روی حرارت بردارید.

قالب مستطیلی شکلی را بردارید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. و ترکیبی را که آماده کرده اید بر روی آن بریزید. مقدار فندقی را که ریز کرده اید به مواد بیفزایید. برای اینکه مواد به خوبی به هم بچسبند با قاشق آن­ها را فشار دهید.

فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و قالب را درون فر بگذارید، تا مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه رنگ اسلایس ­ها طلایی شوند.

اسلایس ­ها را از فر بیرون آورید و صبر کنید تا کمی حرارت آن کاهش یابد. حال می­توانید آن­ها را ببرید.

روی اسلایس ­ها را سس شکلات بریزید بدین صورت که شکلات تخته ­ای را ریز کنید و داخل ظرفی به همراه یک قاشق چایخوری روغن مایع بریزید و بر روی حرارت بخار آب بگذارید تا زمانی که شکلات به صورت مایع درآید. سپس روی اسلایس ­ها را آغشته کنید. و زمان بدهید تا شکلات روی اسلایس ها خودش را بگیرد. سپس می­توانید آن را در ظرف مناسبی سرو نمایید.


گرانولا با عسل کنجد بادام شکلات نارگیل

مواد لازم :

جو پرک یک و نیم لیوان
گندم پرک یک چهارم لیوان
بادام خرد شده یک لیوان سر خالی
پودر کاکائو یک چهارم لیوان
نارگیل سه چهارم پیمانه
کنجد یک هشتم لیوان
روغن مایع دو قاشق غذاخوری
عسل پنج قاشق غذاخوری


طرز تهیه :

فر رو روی حرارت ۱۵۰ درجه میذاریم گرم بشه
همه ی مواد خشک رو توی ظرف میریزیم و مخلوط می کنیم.

عسل رو روی بخار آب میذاریم تا گرم و روون بشه و بعد با روغن به مواد خشک اضافه می کنیم و خوب زیر رو میکنیم تا همه یک دست بشن.

سینی فر رو برمیداریم و توش کاغذ روغنی میندازیم
مواد گرانولا رو توی سینی میریزیم و صاف میکنیم
به مدت ۴۰ دقیقه میذاریم توی فر بمونه
هر ده دقیقه میاریم بیرون و همش میزنیم و دوباره میذاریم توی فر
بعد از ۴۰ دقیقه که آوردیم بیرون بازم زیر و روش میکنیم تا خنک بشه و بهم نچسبه
توی شیشه میریزیم و توی یخچال نگه داری میکنیم
تا یک ماه میمونه و هر روز صبح تو یکم شیر بریزین و میل کنین

نکته

این گرانولا خیلی کم شیرینه میتونین شیر رو با عسل یا شکر کمی شیرین کنین.

جای روغن مایع از کره استفاده کرد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید