کیک و شیرینی

طرز تهیه شکلات آلمانی بدون فر

شکلات آلمانی از بیسکویت و گردو با طعم بی نظیری

مواد لازم
تخم مرغ: یک عدد
پودر کاکائو: یک چهارم پیمانه
پوست پرتقال رنده شده: یک قاشق سوپ خوری
گردو خرد شده: یک دوم پیمانه
شکر: یک دوم پیمانه
بیسکوییت پتی بور پودر شده: ۱۰۰ گرم یا بیشتر
کره: ۱۲۰ گرم


طرز تهیه شکلات آلمانی خوشمزه و متفاوت
برای شروع دستور تهیه شکلات آلمانی، ظرف مناسبی را انتخاب کنید. کره و پودر کاکائو را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره آب شود. بعد از آب شدن کره، تخم مرغ و شکر را هم بزنید. به گونه ای که شکر و تخم مرغ کاملاً در هم ادغام شوند.

سپس به مواد روی حرارت اضافه و بعد از حل شدن شکر، آن را بردارید. گردو و بیسکوییت خرد شده را به مواد اضافه کنید و آن گاه هم بزنید. در مرحله بعدی طرز تهیه شکلات آلمانی, پوست پرتقال را نیز پودر کنید و به سایر مواد اضافه و تا یک دست شدن مواد هم بزنید.

میکس کاکائو و کره

اگر مواد شکلات تهیه شده شل بود، می توانید کمی پودر بیسکوییت دیگر نیز به آن اضافه کنید. در صورت تمایل در همین مرحله می توانید از موادی مانند پسته کمک بگیرید. میزان سفتی و وارفتگی شکلات را شما با اضافه کردن مواد مختلف از جمله پودر بیسکوییت تعیین می کنید. بنابراین این کار کاملاً سلیقه ای است.

شکلات آماده شده را داخل پلاستیک فریزر بریزید و به شکل مستطیلی با طول زیاد(استوانه ای شکل) در آورید. آن را فشرده و منسجم بسازید. برای فرم دهی به شکلات آن را به مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید. این کار باعث می شود تا شکلات خودش را بگیرد.

ریختن شکلات در پلاستیک فریزر

در هنگام برش شکلات می توانید آن را در پودر نارگیل، پسته و بیسکوییت خرد شده بغلتانید. دستور تهیه این شکلات خوشمزه بیشتر مربوط به فصل زمستان می باشد. چون در تابستان ممکن است فورا باز شود.

این شکلات بنا به تزیین متفاوتی که دارد، بسیار مورد توجه کودکان نیز هست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید