آشپزی رژیمیآشپزی گیاهی

طرز تهیه سه نوع کدوی شکم

کدوی شکم پر ساده بدون گوشت مناسب گیاهخواران وکاملا رژیمی

کدوی شکم پر

مواد لازم :

کدوی سبز کوچک : ۶عدد

برگ ریحان خرد شده : یک پیمانه

پنیر خامه ای : یک پیمانه

جعفری، کرفس و قارچ خرد شده : نصف پیمانه

پنیر پارمیزان : یک چهارم پیمانه

آب جوش : ۲ قاشق غذاخوری

آب لیمو : یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل : به اندازه کافی

روغن : کمی


طرز تهیه :

فر را روی ۲۳۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.
کدوها را از طول نصف کنید و مواد داخل آن را دربیاورید و برای استفاده دیگری کنار بگذارید.
ظرف مناسب را کمی چرب کنید و کدوها را در ظرف بچینید.
ریحان و بقیه مواد را با هم مخلوط و شکم کدو را پر کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بپزید تا نرم شود.


کدوی شکم پر

مواد لازم

کدو سبز تازه ۴ عدد (ریز نباشه)

گردو آسیاب شده ۲ ق‌غ

۱ عدد پیاز

۲ حبه سیر

۲ ق‌غ رب انار ملس

۲ ق‌غ سبزیجات معطر خرد شده

۱ ق‌غ شکر (در صورت تمایل)

نمک ، فلفل ، کاری ، پودرسیر


طرز تهیه

کدوها رو پوست بکنید و سرخ کنید ، چند بار بچرخونید تا تمام دورش سرخ بشه ، وقتی سرخ شد یک استکان آب بریزد و در ظرف رو بذارید تا آبش کاملا تموم بشه و کدوها نرم بشن (میتونید به جای کدو از بادمجان استفاده کنید)

در این فاصله پیاز رو ریز خرد کنید و کمی تفت بدید بعد سیر له شده یا ریز خرد شده رو اضافه کنید کمی زردچوبه بزنید و وقتی طلایی شدن گردو رو اضافه کنید و چند دقیقه تفت بدید. رب انار و سبزی رو اضافه کنید و چند دقیقه تفت بدید ، نصف لیوان آب بریزید

و با شعله ملایم بذارید بپزه تا آبش کشیده بشه ، این مواد نباید رقیق باشه ، ادویه ها رو هم به همین مواد اضافه کنید اگر رب انارتون ترش بود یا خودتون دوست دارید یکم شکر به این مواد اضافه کنید. من نزدم
وقتی کدوها سرد شد شکمش رو برش بزنید و از مواد پرکنید

کدوهای پرشده رو در ظرف پخت بچینید ظرف رو طوری انتخاب کنید که کدو جای باز شدن نداشته باشن با چند برش گوجه فرنگی اطرافشون رو مهار کنید که موقع پخت شکلشون از دست نره، نصف لیوان آب بریزد و با شعله متوسط نیم ساعت تا چهل دقیقه زمان بدید تا بپزه و جا بیافته


کدوی شکم پر

مواد لازم

۱ عدد پیاز
فلفل سبز تند یا شیرین به دلخواه
۳ تا ۴ حبه سیر رنده شده
۱ عدد هویج بزرگ
۲ عدد سیب زمینی متوسط
۱/۴ پیمانه  عدس و ماش هر کدام
گوجه به میزان دلخواه
نعنا تازه یا خشک شده
پنیر پیتزا
۳ عدد کدو سبز متوسط
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه


طرزتهیه

سیب زمینی و هویج را به صورت دلخواه خرد و سپس آبپز میکنیم. حبوبات را هم در ظرف جداگانه آبپز میکنیم (ماش رو کمی زودتر از عدس بذارید)
پیاز رو خرد و تفت داده زردچوبه اضافه میکنیم،فلفل سبز رو خرد و همراه پیاز تفت میدهیم و در نهایت سیر رو اضافه میکنیم (سیر رنده بشه و نباید زیاد تفت بخوره)
سیب زمینی و هویج رو پس از آب پز شدن آبکش کرده و با مواد کمی تفت میدیم بعد از اون حبوبات پخته شده رو هم تفت داده و به مواد اضافه میکنیم
کدوها رو خوب شسته و از وسط برش داده و توی کدوها رو خالی میکنیم و در یک ماهیتابه تفت میدیم و برای مدت کوتاه در ماهیتابه رو گرفته و رو شعله کم میذاریم در ضمن احتیاج به گرفتن پوست کدو نیست
مواد آماده شده رو درون کدوها میذاریم و روی موادمون رو با گوجه خرد شده کوچیک و نعنا تزیین کرده و در نهایت پنیر پیتزا روش میریزیم.
کدوها رو میتونید توی فر یا ماهیتابه هم بذارید تا پنیر پیتزا آب بشه و طلایی بشه و گوجه ها کمی پخته بشه
به مواد شکم پر نمک اضافه کنید و اگه تند دوست دارید علاوه بر فلفل سبز از ادویجات تند هم استفاده کنید
از هر سبزیجاتی که دوست دارید میتونید برا مواد شکم پر هم استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن