آشپزی گیاهی

طرز تهیه چند نوع غذا با کدو سبز

انواع خوراک با کدو سبز کاملا گیاهی مناسب گیاهخواران متنوع وآسان

 

خوراک کدو و گوجه فرنگی

مواد لازم :

دو عدد کدوی متوسط خرد شده
یک قاشق سوپ خوری پیازچه خرد شده
یک قاشق چای خوری کره آب شده
دو عدد گوجه فرنگی کاملا خرد شده
یک قاشق چای خوری ریحان خشک
نصف فنجان پنیر چدار رنده شده
نمک و فلفل

طرز تهیه :
کدوها را بخار پز کرده و فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت داغ کنید . کدوها را ته یک طرف بچینید . نمک ، فلفل ، پیازچه ، را با کره مخلوط کرده و آن را روی کدوها بریزید . روی آن را با گوجه فرنگی پوشانده و روی گوجه ها ریحان و پنیر بریزید . بدون اینکه روی آن را بپوشانید ، به مدت نیم ساعت آن را بپزید .


کشک کدو وبادنجان

مواد لازم

كدو۵۰۰ گرم
بادنجان ۵۰۰ گرم
ماست يك پيمانه
كشك يك پيمانه
گردو خرد شده يك پيمانه
پياز خلال شده دو عدد
سير ريز شده پنج حبه
نمك، فلفل،زردچوبه وروغن به ميزان لازم
نعنا داغ به ميزان لازم


طرز تهيه:

كدو و بادنجان را پوست كنده و پس از شستن روي آن نمك مي‌‌پاشيم تا آب آنها گرفته شود سپس در روغن سرخ مي‌كنيم. پياز را سرخ كرده و با دو ليوان آب به بادنجان و كدو اضافه مي‌كنيم تا بپزد. گردو و سير را اضافه كرده و اجازه مي‌دهيم آب آن كشيده شود. زردچوبه، نمك و فلفل زده و آن را مي‌كوبيم تا كاملا له شود سپس روي آن نعنا داغ مي‌ريزيم. در ظرفي كشك و ماست را مخلوط كرده، روي مواد ريخته و سرو مي‌كنيم و با گردو، پياز داغ، سير تزيين و با نان ميل مي‌نماييم.


کشک کدو

مواد لازم

كشك يك پيمانه
كدو سبز ۱۰ عدد
فيله گوجه‌ فرنگي چهار عدد
پياز داغ دو قاشق غذاخوري
سير و نعنا داغ و پودر گردو برای تزیین به ميزان لازم
نمك، فلفل، زرد چوبه و روغن به ميزان لازم


طرز تهيه:

اين غذا از جمله غذاهاي محلي كرمان بوده .

شش تا ازكدوها را پس از پوست گرفتن، خرد كرده و سرخ مي‌كنيم. نيمي از پياز و نعنا داغ و فيله‌هاي گوجه‌فرنگي خرد شده را نيز اضافه كرده و چند بار هم مي‌زنيم. كمي نمك، فلفل و زردچوبه به آنها اضافه مي‌كنيم. حرارت را ملايم نموده و در ظرف را مي‌گذاريم تا كدو با آب گوجه‌فرنگي بپزد.

بعد از آن كه آب غذا كشيده شد نيمي از كشك را اضافه كرده و شعله را خاموش مي‌كنيم. مواد پخته شده را با گوشت‌كوب كاملا مي‌كوبيم تا نرم شود. چهار عدد از كدوها را كه كنار گذاشته‌ايم از وسط نصف كرده و سرخ مي‌كنيم و اجازه مي‌دهيم تا اين كدوها كمي پخته شوند. مغز كدوهاي دونيم شده را خارج كرده و در ظرف مي‌چينيم. وسط آنها را از مخلوط كشك كدو و گوجه‌فرنگي پر مي‌‌كنيم. روي آن را با بقيه پياز و سيرداغ، پودر گردو، نعنا داغ و كشك تزيين مي‌كنيم.


 کدو بره

مواد لازم

سيب‌ زميني دو عدد
كدوي سبز و گوجه‌ فرنگي پنج عدد
پياز بزرگ يك عدد
تخم‌ مرغ دو تا سه عدد
نمك، فلفل و زردچوبه و روغن به ميزان لازم


طرز تهيه:

كدو بره يك غذاي مازندراني و همه‌پسند است كه سريع هم آماده مي‌شود ویک غذا گیاهی مناسب گیاهخواران

ابتدا پياز را نگيني خرد مي‌كنيم و به مدت دو دقيقه با كمي روغن در تابه تفت مي‌دهيم نمك و زردچوبه را اضافه نموده و سيب‌زميني را كه نگيني خرد كرده‌ايم داخل آن مي‌ريزيم و مواد را كمي تفت مي‌دهيم. شعله را كه تا اين لحظه نسبتا زياد بود كم كرده و در تابه را بسته و مي‌گذاريم

مواد به مدت پنج تا هفت دقيقه روي حرارت پخته شود. كدوي حلقه شده را به مواد اضافه نموده و آن را نيز چند دقيقه سرخ مي‌كنيم وقتي رنگ كدو كمي برگشت و سرخ شد گوجه‌فرنگي‌هاي خرد شده و تخم‌مرغ‌ها را روي آن ريخته و باز هم شعله را كمتر مي‌كنيم تا مواد با در بسته ۱۰ دقيقه بپزد در مرحله آخر فلفل سياه را روي غذا پاشيده و سرو مي‌كنيم.


 خوراک قارچ و کدو

مواد لازم :

نیم کیلو کدوی پوست کنده و خرد شده
یک عدد پیاز کوچک خرد شده
دو قاشق سوپ خوری کره
۴ عدد تخم مرغ زده شده
۲ فنجان پنیر چدار رنده شده
۲۵۰ گرم قارچ اسلایس شده
یک قاشق چای خوری ریحان خشک
نمک و فلفل


طرز تهیه :

فر را با حرارت ۳۲۵ درجه از قبل داغ کنید . در یک ماهیتابه ، پیاز و قارچ را در کره سرخ کنید تا پیازها ترد شوند . کدوها را بخار پز و آن را له کنید . کدوها را با تخم مرغ در یک ظرف با هم مخلوط کنید . پیاز و قارچ را به آن بیفزایید . آن را در یک ظرف روغنی ریخته و در فر قرار دهید و به مدت نیم ساعت بپزید تا تخم مرغ ها سفت شوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید