غذاهای دریایی

طرز پخت دو نوع ماهی سالمون با سس

سالمون با سس پستوی ایتالیایی وسالمون با سس عسلی تریاکی در فویل با طعم عالی

سالمون با سس پستوی ایتالیایی

موادلازم

۱ – مواد لازم برای تهیه سالمون :
۲ – فیله سالمون ۴ عدد
۳ – لوبیا سبز ۴۵۰ گرم
۴ – روغن زیتون ۳ قاشق چایخوری
۵ – نمک و فلفل به میزان لازم
۶ – سس پستو ۴ قاشق غذاخوری
۷ – آب لیمو ترش ۴ قاشق چایخوری
۸ – گوجه گیلاسی خرد شده ۸ عدد
۹ – مواد لازم برای سس پستو :
۱۰ – روغن زیتون ۷ قاشق غذاخوری
۱۱ – ریحان تازه ۴۵ گرم
۱۲ – سیر ۲ حبه
۱۳ – گردو ۲ قاشق غذاخوری
۱۴ – نمک و فلفل به میزان لازم
۱۵ – پنیر پارمزان به میزان لازم


طرز تهیه

ابتدا سس پستو را درست کنید :

همه مواد لازم پستو به غیر از روغن زیتون را درون دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کنید سپس همچنان که دستگاه روشن است کم کم روغن زیتون را به مواد اضافه کنید تا سس غلیظ و یکدستی حاصل شود .بعد دستگاه را خاموش کرده و سس را به کناری بگذارید .

فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید .

لوبیا سبز ها را با کمی نمک و آب به مدت ۳ دقیقه آبپز ، سپس آنرا آبکش کنید حالا لوبیا ها را با روغن زیتون و نمک و فلفل مزه دار کنید و به کناری بگذارید .

۴ عدد فویل، که دو برابر اندازه ماهی هاست را روی سطح کار بگذارید .

سالمون ها را با نمک و فلفل مزه دار کنید .

از لوبیا سبزهای آبپز شده وسط فویل گذاشته وروی لوبیا ها یک عدد فیله سالمون بگذارید و روی سالمون را با یک لایه از سس پستو بپوشانید و روی آن آب لیمو و گوجه خرد شده و روی گوجه کمی روغن زیتون بریزید .

حالا دو طرف فویل را ببندید تا درزی نداشته باشد .

فویل ها را روی سینی فر گذاشته و بعد در فر به مدت ۲۰تا ۲۵ دقیقه بپزد سپس آنرا داغ سرو کنید


سالمون با سس عسلی تریاکی در فویل

مواد لازم

۱ – برای سس :
۲ – سویا سس ۱/۳پیمانه
۳ – آب ۵ قاشق غذاخوری
۴ – عسل ¼ پیمانه
۵ – سرکه برنج ۱ و ½ قاشق غذاخوری
۶ – سیر له شده ۳ حبه
۷ – زنجفیل له شده ۱ قاشق غذاخوری
۸ – روغن کنجد ۱ قاشق چایخوری
۹ – آرد ذرت ۲ و ½ قاشق چایخوری
۱۰ – فیله سالمون ۴ عدد
۱۱ – کلم بروکلی خرد شده و آبپز شده ۴ پیمانه
۱۲ – هویج خرد شده ۱ و ½ پیمانه
۱۳ – روغن زیتون ۲ و ½ قاشق غذاخوری
۱۴ – نمک و فلفل به میزان لازم
۱۵ – پیازچه خرد شده ۲ عدد
۱۶ – کنجد برای تزئین
۱۷ – برنج پخته شده به میزان لازم


طرز تهیه

فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید .

برای تهیه سس :

سویا سس ، ۳ قاشق غذاخوری آب ، عسل ، سرکه برنج ، سیر ، زنجفیل و روغن کنجد را در یک دیگ ریخته و نمک و فلفل بزنید و حرارت را روشن کرده و اجازه دهید جوش بیاد بعد زیر حرارت را کم کنید.

آرد ذرت را با دو قاشق باقیمانده از آب مخلوط کرده وقتی که یکدست شد به سس اضافه کنید .

سس را به مدت ۱ دقیقه بجوشانید و بعد از روی حرارت برداشته و به کناری بگذارید تا خنک شود .

۴ عدد فویل که دو برابر اندازه ماهی هاست را روی سطح کار بگذارید.

بروکلی ، هویج ، روغن زیتون ، نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و حالا به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و مقداری از این مخلوط را وسط هر ۴ تا فویل بریزید .

روی سبزیجات یک تکه فیله ماهی قرار دهید و ¼ پیمانه از سس تریاکی را به کناری بگذارید و بقیه سس را روی ماهی های سالمون بریزید سپس روی ماهی ها را با فویل بپوشانید و گوشه های فویل را سفت کنید تا آب مواد بیرون نریزد سپس فویل های ماهی را روی سینی فر گذاشته و درون فر به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزید . این غذا را در کنار برنج و بقیه سس تریاکی سرو کنید وروی آن کنجد بپاشید .

ارزش غذایی سالمون
– ویتامین B۱۲ (ب ۱۲) (۲۳۶ درصد میزان توصیه‌ی شده برای یک روز)
– ویتامین D (دی) (۱۲۷ درصد)
– سلنیوم (۷۸.۳ درصد)
– ویتامین B۳ (ب ۳) (۵۶.۳ درصد)
– اسید چرب امگا۳ (۵۵ درصد)
– پروتئین (۵۳.۱ درصد)
– فسفر (۵۲.۱ درصد)
– ویتامین B۶ (ب ۶) (۳۷.۶ درصد)
– ید (۲۱.۳ درصد)
– کولین (۱۹.۲ درصد)
– ویتامین B۵ (ب ۵) (۱۸.۴ درصد)
– بیوتین (۱۵.۱ درصد)
– پتاسیم (۱۴ درصد)

۳۰ فایده‌ی اثبات‌شده‌ی سالمون برای سلامتی
محتوای مغذی سالمون آن را به یکی از سالم‌ترین خوراکی‌های دنیا تبدیل کرده‌است. (البته اگر وحشی باشد، سالمون پرورشی داستان دیگری دارد.) سالمون وحشی ارزش غذایی بالایی دارد و فواید زیادی برای کل بدن دارد. بسیاری از این فواید حاصل از اسید چرب امگا۳ موجود در سالمون است. در ادامه ۳۰ فایده‌ی اثبات‌شده‌ی سالمون وحشی برای سلامتی آمده‌است:

۱. سلامت کل بدن
محتوای ویتامین D که تنها در یک وعده سالمون وحشی موجود است، بسیار بیش‌تر از نیاز روزانه‌ی ما است و خوردن آن، به شیوه‌های گوناگون به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند. این مهم است، چون کمبود ویتامین D با هر چیزی از سرطان گرفته تا ام اس، تا آرتریت روماتوئید و بیماری قلبی در ارتباط است. دی. الکساندر پارکر، دارای مدرک دکتری و استاد اپیدمیولوژی و اورولوژی در مایوکلینیک واقع در فلوریدا، اظهار می‌کند یک‌چهارم امریکایی‌ها از پایین بودن میزان ویتامین D رنج می‌برند. این تاکیدی است بر این‌که همه‌ی ما به مصرف مکمل یا خوردن سالمون سرشار از ویتامین D به‌طور مرتب نیاز داریم. پژوهش دیگری که در نظرسنجی بررسی ملی سلامت و تغذیه انجام شده‌است، حاکی از آن است که ۷.۶ میلیون کودک در سراسر امریکا دچار کمبود ویتامین D هستند. این یعنی کم‌تر از ۱۵ ng/ml در خون.

مطلب مرتبط: فواید روغن زیتون:چرا روغن زیتون برای درمان سرطان و پیشگیری از آلزایمر مفید است

۲. استخوان‌ها و مفاصل
اخیرا پژوهشگران پی برده‌اند مصرف مرتب امگا۳ می‌تواند به کنترل پوکی استخوان کمک کند. در واقع پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو با استفاده از گزارش‌هایی از بازه‌ی ۱۵ ساله‌ی طرح بهداشت زنان (WHI)، مشاهده کردند زنانی که میزان اسید چرب امگا۳ در خون‌شان بیش‌تر است کم‌تر شکستگی مفصل ران را تجربه می‌کنند. التهاب در تحلیل استخوان نقش دارد. تحلیل استخوان فرآیندی است که در آن بافت استخوانی می‌شکند. از آن‌جا که سالمونِ سرشار از امگا۳ یک خوراکی ضدالتهاب طبیعی است، خوردن این ماهی خوشمزه به‌طور مرتب روشی فوق‌العاده برای قوی نگه داشتن استخوان‌های شما است.

۳. مغز و ترمیم اعصاب
مشاهده شده‌است که خوراکی‌های سرشار از امگا۳ کارایی عملکردهای مختلف مغز را افزایش می‌دهد، از جمله حافظه را بهبود می‌بخشد. به علاوه ویتامین A، ویتامین D، و سلنیوم موجود در سالمون از سیستم عصبی در برابر آسیب مرتبط با پیری محافظت می‌کند و حتی می‌تواند به عنوان داروی ضدافسردگی عمل کند. پژوهش‌ها حاکی از آن است که افزودن امگا۳ به رژیم غذایی در دراز مدت می‌تواند به پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر و علائم پارکینسون کمک کند.

۴. جلوگیری از بیش‌فعالی در کودکان
پژوهش‌ها نشان می‌دهد کودکانی که به‌طور مرتب سالمون می‌خورند نیز از همان فواید مغزی مانند والدین‌شان بهره‌مند می‌شوند. به‌طور خاص پژوهش‌های مختلف نشان داده‌است تغذیه‌ی کودکان پیش‌دبستانی با سالمون به پیشگیری از علائم بیش‌فعالی کمک می‌کند و می‌تواند عملکرد تحصیلی را ارتقا بدهد. بنابراین مواد مغذی در سالمون به کودکان کمک می‌کند بهتر تمرکز کنند و چیزهای بیش‌تری را به یاد بیاورند.

 

۵. سلامت قلب
از آن‌جا که سالمون‌ سرشار از اسید چرب امگا۳ است، خوردن آن به‌طور مرتب می‌تواند التهاب سیستماتیک و خطر ابتلا به تصلب شراین را کاهش می‌دهد. اخیرا بر اساس پژوهشی در مدرسه‌ی پزشکی و داروشناسی (دانشگاه استرالیای غربی)، گزارش شده‌است:

“مسئولان سلامت درحال‌حاضر مصرف حداقل ۲ وعده ماهی چرب را در هفته برای کل جمعیت توصیه می‌کنند، که تقریبا برابر است با مصرف روزانه‌ی ۵۰۰ میلی‌گرم ایکوزاپنتانوئیک اسید و دوکوزاهگزانوئیک اسید (دو اسید چرب امگا۳ کلیدی). در بیماران مبتلا به سرخرگ کرونری دستورالعمل‌ها مصرف ۱ گرم مکمل در روز، و در بیماران مبتلا هیپرتری‌گلیسریدمی تا ۴ گرم در روز را توصیه می‌کند.”

۶. بینایی بهتر
خوردن سالمون می‌تواند به درمان سندروم خشکی چشم و آن دسته از علائم تباهی لکه زرد که با پیری در ارتباط است، کمک کند. این عارضه علت شماره‌ی ۱ نابینایی غیرقابل بازگشت در امریکا و اروپا است. هم‌چنین تصور می‌شود امگا۳ خروج مایعات از داخل چشم را بهبود می‌بخشد و خطر گلوکوم و فشار چشم بالا را کاهش می‌دهد. امگا۳ موجود در سالمون‌ برای رشد چشم در نوزادان نیز ضروری است.

۷. سلامت پوست
به خاطر میزان استثنایی چربی امگا۳، شاید مصرف سالمون وحشی به داشتن پوستی درخشان و انعطاف‌پذیرتر کمک کند. هم‌چنین آنتی‌اکسیدان‌های کارتنوئید آستاگزانتین که در سالمون وجود دارد می‌تواند اثرات رادیکال‌های آزاد را، که سبب پیری می‌شود، به‌طور چشمگیری کاهش دهد. یک پزشک متخصص پوست با شهرت جهانی، به نام دکتر پریکون به بیماران‌اش توصیه می‌کند برای داشتن پوستی شفاف‌تر ۳ بار در هفته سالمون وحشی مصرف کنند.

 

۸. امگا۳ موجود در سالمون سرطان را از بین می‌برد
هر بحثی درباره‌ی فواید سالمون‌‌ سرشار از امگا۳ برای سلامتی، بدون ذکر اثرات مستند این ابرخوراکی روی سرطان کامل نخواهدبود. در بیش از ۲۰۰۰ مقاله درباره‌ی اسیدهای چرب امگا۳ و سرطان که بازنگری شده است، یک نکته واضح است: اسید چرب امگا۳ نه تنها در پیشگیری از سرطان تاثیر عمیقی دارد، بلکه واقعا تومورها را از بین می‌برد.

مثلا مشاهده شده‌است که تومورهای زیر را از بین می‌برد:

– سلول‌های سرطانی نامشخص در انسان
– سلول‌های سرطان پستان
– سلول‌های سرطان روده‌ی بزرگ
– سرطان پروستات
– تومورهای مغزی بدخیم
– سرطان کبد
– سرطان پوست
– سرطان پوست ناشی از اشعه فرابنفش

شایان ذکر است برخی از این پژوهش‌ها نشان می‌دهد بیماران سرطانی عموما وقتی تنها یک بار در هفته ماهی‌های سرشار از امگا۳ مصرف می‌کنند، فواید قابل توجهی را تجربه می‌کنند.

۹. آرتروز را درمان می‌کند.
ماهی سالمون غنی از کلسیم، اسیدهای چرب امگا ۳ و همچنین پروتئین‌های خاصی است که برای سلامت استخوان‌ها فایده دارند. با این حال، در موارد خاص‌تر مانند آرتروز، ترکیب این مواد نقش مهمی در ثبات بخشیدن به سنتز کلاژن غضروف دارد، همه‌ی انواع علائم را درمان می‌کنند و همچنین خطر ابتلا به آرتروز را کاهش می‌دهد.

۱۰. خطر ابتلا به حمله‌ی قلبی را کاهش می‌دهد.
حمله‌ی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که به دلیل سخت شدن شریان‌ها روی قلب فشار زیادی برای پمپاژ کردن خون وجود دارد. کاری که برای جلوگیری از این مشکل باید انجام دهیم، این است که شریان‌ها را از موادی که در آن‌ها سختی ایجاد می‌کنند، آزاد کنیم. به طور کلی، ماهی سالمون برای سلامت قلب مفید است زیرا مواد معدنی و اسید چرب امگا ۳ موجود در آن می‌تواند رگ‌های خونی را دور از پلاک‌هایی که باعث حمله‌ی قلبی می‌شوند، نگه دارد.

۱۱. فشار خون بالا را کنترل می‌کند.
فشار خون بالا زمانی رخ می‌دهد که در گردش خون اختلالاتی وجود دارد. این اختلالات می‌توانند باعث انباشته شدن پلاک‌هایی در شریان‌ها شوند که عمدتا ناشی از مقدار بالای کلسترول LDL هستند و باعث تنگی و سفت شدن عروق می‌شوند. و به این ترتیب فشار زیادی روی قلب ایجاد می‌شود.

۱۲. خطر سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد.
علت اصلی رخ دادن سکته‌ی مغزی این است که مغز اکسیژن کافی را که توسط گلبول‌های قرمز ارائه می‌شود، دریافت نمی‌کند. کمبود آهن و همچنین شریان‌های تنگ‌شده‌ی ناشی از انباشت پلاک‌ها نیز می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. ماهی سالمون غنی از اسید چرب امگا ۳ است که به از بین بردن پلاک‌ها در رگ‌های خونی کمک می‌کنند در حالی که آهن تولید گلبول‌های قرمز را تضمین می‌کند.

۱۳. میزان کلسترول را کنترل می‌کند.
ثابت شده‌است که همه‌ی مواد غذایی حاوی امگا ۳ برای کنترل طبیعی سطح کلسترول فایده دارند. اسید چرب امگا ۳ موجود در ماهی سالمون نیز از این واقعیت مستثنی نیست. امگا ۳ می‌تواند در بهینه‌سازی تولید HDL یا کلسترول خوب و کنترل مقدار LDL یا کلسترول بد در بدن کمک کند.

۱۴. غذایی مغزی برای جنین است.
ماهی سالمون به عنوان یک ماده‌ی خوراکی مغذی برای مغز شناخته می‌شود. این ماهی نه تنها برای کودکان و بزرگسالان بلکه برای جنینی که در رحم مادر است نیز فایده دارد. تمام مواد مغذی موجود در ماهی سالمون و اسیدهای چرب امگا ۳ و مواد معدنی به توسعه‌ی مطلوب و بهینه‌ی مغز و سیستم عصبی کمک می‌کنند. بر طبق برخی تحقیقات، جنینی که در طول دوره‌ی بارداری به اندازه‌ی کافی مواد مغذی تقویت‌کننده‌ی مغز دریافت می‌کند، در مقایسه با جنین که این مواد مغذی را دریافت نمی‌کند، وضعیت بهتری خواهد داشت.

۱۵. برای زنان باردار مفید است.
در طول بارداری، زنان باید دقت کنند که مواد غذایی مصرفی‌شان تمام مواد مغذی لازم برای رشد جنین و سلامت خودشان را دارد. ماهی سالمون نه تنها برای رشد جنین، خوب است (چنان‌چه در قسمت قبلی عنوان شد) بلکه ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن برای حفظ استقامت مادر در طول دوره‌ی بارداری و بعد از آن نیز مفید است.

۱۶. از بروز افسردگی پس از زایمان جلوگیری می‌کند.
همه‌ی خانم‌های باردار باید از این نوع بیماری روحی آگاه باشند. گاهی اوقات دلیل خاصی برای بروز این نوع افسردگی در خانم‌ها وجود ندارد. با این حال، مصرف کافی امگا ۳ در طول دوران بارداری که می‌تواند استرس و فشاری را که معمولا توسط یک مادر تجربه می‌شود، کاهش دهد، خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان را نیز پایین می‌آورد.

۱۷. قدرت یادگیری را تقویت می‌کند.
اگر کودک زیر ۵ سال دارید، توصیه می‌شود که به طور مرتب او را با ماهی سالمون تغذیه کنید. بر اساس برخی از پژوهش‌ها، امگا ۳ موجود در ماهی سالمون می‌تواند به رشد مطلوب آن‌ها کمک کند و همین باعث می‌شود زمانی که بچه‌ها به سن مدرسه می‌رسند مغزشان عملکرد مطلوبی داشته باشد. علاوه بر این، مصرف ماهی بر عملکرد شناختی آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد.

خواص ماهی سالمون ۱۸: از لوپوس سیستمیک جلوگیری می‌کند.
لوپوس زمانی رخ می‌دهد که اختلالاتی در گلبول‌های سفید خون دیده می‌شود به این ترتیب که تصور می‌کنند حتی سلول‌های سالم را نیز باید درمان کنند. مصرف ماهی سالمون که غنی از امگا ۳ است، می‌تواند با کنترل سیستم ایمنی بدن، به کاهش علائم و همچنین جلوگیری از توسعه‌ی لوپوس کمک کند.

خواص ماهی سالمون ۱۹: برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.
مصرف سالمون می‌تواند برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید باشد به این ترتیب که اختلالات آن‌ها را با افزایش حساسیت بدن نسبت انسولین بهبود دهد. علاوه بر این، چاقی در واقع یکی از دلایل اصلی بروز دیابت نوع ۲ است. استفاده از ماهی سالمون به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه می‌تواند همه‌ی مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند و در عین حال به کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن کمک کند.

خواص ماهی سالمون ۲۰: حاوی آنتی‌اکسیدان است.
کارتنوئید یکی از انواع آنتی‌اکسیدان موجود در ماهی سالمون است. سالمون به عنوان یک ماده‌ی خوراکی غنی از آنتی‌اکسیدان، قطعا می‌تواند به محافظت از بدن شما در برابر رادیکال‌های آزاد کمک کند. گاهی اوقات ممانعت از اثرات بد رادیکال‌های آزاد دشوار است، اما اگر بدن‌تان را به صورت داخلی خوب تقویت کنید، دست کم می‌توانید کمی آرامش ذهنی داشته باشید.

خواص ماهی سالمون ۲۱: سلامت موها را افزایش می‌دهد.
بسیاری از مردم معمولا فراموش می‌کنند که موهای سالم نه تنها به چگونگی برخورد آن‌ها با موهای‌شان بلکه به رسیدگی و مراقبت از پوست سر نیز بستگی دارد. پوست سر نیز یکی از قسمت‌هایی از بدن است که نیاز به رسیدگی دارد. پوست کف سر که سالم باشد، موهایی سالم و قوی‌تر خواهید داشت. اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامت پوست سر نیز مفید هستند، علاوه بر این آهن موجود در ماهی سالمون نیز در ارائه‌ی مطلوب اکسیژن به پوست کف سر کمک می‌کند.

خواص ماهی سالمون ۲۲: استحکام ناخن‌ها را حفظ می‌کند.
آیا ناخن‌هایی شکننده دارید و این موضوع برای‌تان تبدیل به مشکل شده‌است؟ پس ماهی سالمون را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه‌تان انتخاب کنید. کلسیم و پروتئین موجود در ماهی سالمون به شما کمک می‌کند تا از شر ناخن‌های شکننده خلاص شوید و به این ترتیب ناخن‌هایی سالم‌تر و قوی‌تر خواهید داشت.

۲۳. سلامت بافت‌ها را بهبود می‌دهد.
از آن‌جایی که سالمون حاوی آنتی‌اکسیدان و خواص ضد التهابی است، روی سلامت بافت نیز تاثیر مثبت دارد. علاوه بر این مقدار فراوان پروتئین موجود در ماهی سالمون نیز به حفظ سلامت بافت و همچنین توده‌ی عضلانی کمک می‌کند. بنابراین، سالمون برای کسانی که در حال حاضر قصد کاهش وزن دارند یا برنامه‌ی بدنسازی خاصی دارند، توصیه می‌شود.

۲۴. خستگی چشم را درمان می‌کند.
برخی مطالعات نشان داده‌اند که امگا ۳ برای چشم مناسب است چرا که محافظت نورونی ایجاد شده از DHA می‌تواند باعث کاهش التهاب در چشم شود و خستگی چشم را به طور موثر درمان کند و حتی قادر است به خوبی از برخی بیماری‌های مزمن چشم جلوگیری کند.

۲۵. از زوال عملکرد شناختی در سالمندان جلوگیری می‌کند.
هرچند ثابت شده که سالمون قادر است عملکرد شناختی کودکان را حتی قبل از تولدشان بهینه‌سازی کند، اما نمی‌توان تاثیر آن را بر پیشگیری از زوال عملکرد شناختی، در سالمندان نادیده گرفت. این تاثیر به دلیل میزان فراوان اسیدهای چرب امگا ۳ و همین‌طور برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در ماهی سالمون است.

۲۶. به کاهش وزن کمک می‌کند.
افزایش وزن آنقدرها هم که تصور می‌کنید، بدون مشکل نیست. اختلالات پزشکی زیادی وجود دارند که پس از افزایش وزن سراغ‌تان می‌آیند. دیابت نوع ۲ با چاقی آغاز می‌شود در حالی که فشار خون بالا نیز به شدت با افزایش وزن مرتبط است. ماهی سالمون را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا بتوانید احتمال افزایش وزن را در خودتان کاهش بدهید و متعاقبا شانس بروز مشکلات ناشی از چاقی را نیز پایین بیاورید. علاوه بر این امگا ۳ به بهینه‌سازی تمرینات ورزشی کمک می‌کند و پروتئین موجود در ماهی سالمون برای شکل‌دهی عضلات بدن تاثیر مثبتی دارد.

۲۷. علائم صرع را کاهش می‌دهد.
استفاده از ماهی سالمون به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه برای کاهش علائم بیماری صرع توصیه می‌شود. به لحاظ علمی اثبات شده‌است که اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی سالمون به کاهش علائم و نیز تعداد دفعات حملات صرع به طور موثری کمک می‌کند. هرچند، مطالعات بیش‌تری در مورد تاثیر ماهی سالمون برای درمان صرع مورد نیاز است.

خواص ماهی سالمون ۲۸.: علائم آسم را تسکین می‌دهد.
آسم یکی از اختلالات پزشکی است که قابل درمان محسوب نمی‌شود، اما این بدان معنا نیست که علائم آن را نیز نمی‌توان کاهش داد. برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف ماهی سالمون که غنی از اسید چرب امگا ۳ است، می‌تواند به کاهش علائم آسم کمک کند و همچنین تعداد دفعات حملات آسم را کاهش دهد.

خواص ماهی سالمون ۲۹: برای کلیه‌ها فایده دارد.
اگر چه انجام مطالعات بیش‌تری برای حمایت از این نظریه لازم است اما برخی از شواهد نشان داده‌اند که اسید چرب امگا ۳ قادر است عملکرد کلیه‌ها را بهبود دهد. کلیه وظیفه‌ی فیلتر کردن تمام مواد ضروری و غیرضروری موجود در بدن را بر عهده دارد. با بهبود عملکرد کلیه، همه‌ی مواد غیرضروری که می‌توانند برای بدن مضر باشند، به طور کامل از بدن خارج می‌شوند.

۳۰. هپاتیت C را درمان می‌کند.
امگا ۳ موجود در ماهی سالمون برای درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C کافی است. این تاثیر به دلیل ارزش درمانی موجود در امگا ۳ است.

خطرات سالمون پرورشی
اما صبر کنید، آیا من جایی نخواندم که سالمون‌ به شدت سمی و آلوده به جیوه و دی‌اکسین است؟ قطعا این به جایی بستگی دارد که آن را تهیه می‌کنید. سالمون به عنوان یکی از مقوی‌ترین ابرخوراکی‌های طبیعت به بازار عرضه می‌شود. با این حال امروزه بیشتر سالمون‌های موجود در بازار پرورشی هستند، و هر سال میلیون‌ها امریکایی که آن را می‌خورند به سموم کشنده آلوده می‌شوند. و بیایید صریح‌تر باشیم: سالمون‌ پرورشی در فهرست ماهی‌هایی است که هرگز نباید بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید