آشپزی ملل

طرز تهیه دو نوع توپک با تن ماهی و سیب زمینی

پوپک غذا یا پیش غذای ساده با طعم لذیذ و پرطرفدارتن ماهی و سیب زمینی سوخاریسوخاری

 توپک تن ماهی

مواد لازم

تخم مرغ: ۱ عدد
تن ماهی: ۱ قوطی
سیب زمینی: ۲ عدد
سیر: ۱ حبه
پودر سوخاری: ۱ پیمانه
سیب زمینی: ۲ عدد
آویشن: به میزان لازم
نمک: به مقدار مورد نیاز
فلفل سیاه: به میزان لازم
سبزی معطر: ۱ قاشق غذا خوری


طرز تهیه 

در مرحله اول برای تهیه این غذا ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی بشویید. قابلمه ای مناسب تهیه کرده و آن را از آب پر کنید. سپس سیب زمینی ها را داخل آن بریزید و روی شعله قرار دهید تا آب پز شوند.

تن ماهی را نیز داخل قابلمه ای دیگر در آب قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه روی شعله بگذارید تا بجوشد. پس از گذشت این زمان تن ماهی را از آب جوش خارج کرده و بگذارید تا سرد شود. سپس درب قوطی تن را باز کنید.

سیب زمینی ها را بعد از اینکه آب پز شدند پوست کرده و با رنده ریز آن ها را داخل ظرف مناسب رنده کنید. در ادامه روغن تن ماهی را گرفته و تن را به سیب زمینی ها اضافه کنید. سپس سیر را رنده کنید و به مواد خود بیفزایید. نمک، فلفل، آویشن و سبزی معطر را نیز به آن ها اضافه کنید. مواد را با هم ترکیب کند تا یکدست شوند.

در این مرحله دو کاسه تهیه کنید و داخل یکی تخم مرغ ریخته و آن را با چنگال هم بزنید و در دیگری آرد سوخاری بریزید. حالا از مواد آماده شده طی مرحله قبل به اندازه گردو بردارید و آن را گرد کنید. همه ی مواد را به همین صورت به شکل توپک دربیاورید. توپک ها را به تخم مرغ آغشته و سپس به پودر سوخاری نیز بزنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا لایه ضخیمی روی توپک ها پوشانده شود. سپس آن ها را داخل یخچال به مدت یک ساعت قرار بدهید.

پس از گذشت یک ساعت مواد را از یخچال خارج کنید. تابه ای مناسب تهیه کنید. بهتر است تابه شما کمی گود باشد. کمی روغن در آن ریخته و اجازه دهید تا داغ شود. توپک های تن ماهی را داخل روغن سرخ کنید. غذای شما آماده است. آن را در کنار سس و به همراه مخلفات دلخواه خود نوش جان بفرمایید.


توپک سیب زمینی سوخاری

مواد لازم

سیب زمینی بزرگ ۴ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
شیر ۱ قاشق غذاخوری
آب جوش ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
پودر آویشن ۱ قاشق چایخوری
آرد سوخاری و آرد ساده مقدار لازم
نمک و فلفل مقدار لازم


طرز تهیه :

پیاز و سیرها را ریز خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید را رنگ گوشت تغییر کند ؛ پس از تغییر رنگ گوشت فلفل دلمه ای خرد شده ، گوجه های پوست گرفته خرد شده و پودر آویشن را اضافه کنید و تفت دهید تا آب مواد کشیده شود ، در انتهای کار نمک و فلفل بزنید و از روی حرارت بردارید.

سیب زمینی ها را بپزید و پوست بکنید سپس خوب بکوبید تا نرم شود ، در ادامه ۱ قاشق شیر گرم و ۱ قاشق آب جوش و نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا به شکل خمیری یکدست شود ، کمی صبر کنید تا سیب زمینی ها خنک شوند سپس مقداری از خمیر سیب زمینی بردارید و کف دست تان پهن کنید و مقداری مایه گوشت داخل ان قرار دهید وبه شکل توپ گرد کنید ( تمام توپ ها را به همین صورت آماده کنید ).

تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و با چنگال بزنید تا کف کند ، توپ های سیب زمینی را به نوبت در تخم مرغ بزنید سپس در آرد سفید بزنید و مجدد در تخم مرغ بزنید و در آخر در آرد سوخاری بزنید تا تمام سطح توپ های سیب زمینی به ارد سوخاری آغشته شود.

داخل قابلمه یا سرخ کن مقدار زیادی روغن بریزید و بگذارید داغ شود سپس توپ های سیب زمینی را داخل روغن داغ بریزید ، توپ ها را چند بار با چنگال این طرف و آن طرف کنید تا خوب طلایی و برشته شوند ( توپ ها باید در روغن شناور باشند ) ، پس از سرخ شدن توپ ها را روی توری یا دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی شان برود سپس بهمراه سس دلخواه سرو کنید.

نکته ..

میتوانید داخل این توپ ها از مقداری پنیر پیتزا استفاده کنید ، همچنین میتوانید داخل این توپ ها را با مواد دیگری مانند مرغ پخته ، قارچ ، سبزیجات و … پر کنید ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید