اطلاعات تغذیه

ارزش غذایی و خواص انبه

انبه میوه‌ای سرشار از فیبر ویتامین و مغذی مفید برای سلامتی بدن

آیا انبه برای شما مناسب است؟

، انبه برای شما مفید است. هیچ شک و تردیدی در مورد این موضوع وجود ندارد. ما کمی جلوتر خواهیم رفت و مزایای خاص این میوه را بررسی خواهیم کرد. اما قبل از آن، بیایید چند مطالعه‌ی تحقیقاتی را که انبه را به سلامت عمومی بدن پیوند می‌دهند، مورد بررسی قرار دهیم.

یکی از مطالعات که در استرالیا انجام شده‌است، انبه را با وضعیت عالی سلامت بدن مرتبط می‌داند به این دلیل که حاوی ترکیبات زیست فعال خاصی است. گزارش منتشر شده توسط ادراه‌ی بهداشت عمومی آیووا بیان می‌کند که انبه حاوی بیش‌ترین مقدار بتا کاروتن است که به دلیل تاثیری که روی محافظت از بدن در برابر بیماری‌های متعدد دارد،‌ شناخته شده‌است. انبه شامل حدود ۲۰ ماده‌ی معدنی مختلف و ویتامین است، و به همین دلیل یکی از غنی‌ترین مواد مغذی موجود است.

حقایقی در مورد مواد مغذی موجود در انبه
دیدیم که این میوه حاوی مواد مغذی است. اما کدام مواد مغذی؟ و به چه میزان؟ انبه چند کالری دارد؟

یک انبه حدود ۱۰۷ کالری دارد. این میوه همچنین حاوی مواد مغذی زیر است:

– ویتامین‌ها
ویتامین A (۱۲۶۲ واحد جهانی) مهم‌ترین ماده‌ی مغذی موجود در آن است. سایر ویتامین‌های موجود در این میوه عبارتند از ویتامین C (۴۵.۷ میلی‌گرم)، ویتامین E (۱.۸ میلی‌گرم)، ویتامین K (۶.۹ میلی‌گرم)، تیامین (۰.۱ میلی‌گرم)، ریبوفلاوین (۰.۱ گرم)، نیاسین (۱ میلی‌گرم)، ویتامین B6 (۰.۲ گرم)، فولات (۲۳.۱ میکروگرم)، پانتوتنیک اسید (۰.۳میلی‌گرم) و کولین (۲.۵ میلی‌گرم) است.

– مواد معدنی
مواد معدنی موجود در یک انبه عبارتند از: آهن (۰.۲ میلی‌گرم)، پتاسیم (۲۵۷ میلی‌گرم)، کلسیم (۱۶.۵ میلی‌گرم)، فسفر (۱۸.۲میلی‌گرم)، سدیم (۳.۳ میلی‌گرم)، روی (۰.۱ میلی‌گرم)، مس (۰.۲میلی‌گرم) و سلنیوم (۱ میکروگرم).

این میوه حاوی پروتئین (۰.۸ گرم)، فیبر (۳ گرم) و کربوهیدرات (۲۸ گرم) است.

این ویتامین‌ها و مواد معدنی سبب می‌شوند که انبه مزایای زیادی برای بدن داشته باشد. بیایید نگاهی داشته باشیم به خواص انبه برای سلامتی !

۱. کلسترول را کاهش می‌دهد.
محتوی بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

۲. سطح انسولین را تنظیم می‌کند.
انبه به تنظیم سطح انسولین در خون کمک می‌کند. در یک داروی خانگی سنتی برگ‌های آن را در آب جوشانده، شب تا صبح در آب خوابانده و بعد جوشانده را صبح مصرف می‌کردند. انبه همچنین شاخص گلیسمی پایینی دارد (۶۰-۴۱) به همین علت مصرف متوسط از آن سطح قندخون را بالا نخواهد برد.

۳. از سرطان پیشگیری می‌کند.
تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات آنتی‌اکسیدان انبه از سرطان‌های روده، سینه، خون و پروستات پیشگیری می‌کند. این ترکیبات شامل کرستین، ایزوکرستین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و متیل‌گالات و همچنین آنزیم‌های مختلف می‌باشد.

۴. بینایی را تقویت می‌کند.
پوست و عصاره انبه حاوی اوروشیول است، ماده‌شیمیایی موجود در پیچک سمی امریکایی و سماق سمی که می‌تواند در برخی افراد ایجاد حساسیت کند.برخی فروشندگان برای رسیده کردن انبه از کاربید کلسیم استفاده می‌کنند که ممکن است مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند، به همین دلیل بهتر است از انبه ارگانیک استفاده کنید. اگر انبِه خریداری شده شما ارگانیک نیست، قبل از مصرف خیلی خوب آن را بشویید یا یک شب در آب خیس کنید.

 

دلیل که چرا هر روز باید انبِه بخورید

 ۵. سلامت چشم را بهبود می‌بخشد.
یک فنجان انبِه خرد شده ۲۵ درصد از میزان موردنیاز روزانه از ویتامین A را فراهم می‌کند که به بهبود بینایی کمک کرده و از شب‌کوری و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

۶. کل بدن را قلیایی می‌کند.
اسید تارتاریک، اسید مالیک و کمی اسید سیتریک موجود در این میوه به حفظ ذخیره قلیایی بدن کمک می‌کند.

۷. پوست را پاکسازی می‌کند.
پوست و عصاره انبِه برای پوست قابل استفاده است. انبِه منافذ بسته شده پوست را باز کرده و جوش‌ها را از بین می‌برد.

۸. قوای جنسی را افزایش می‌دهد.
انبِه منبع بسیار خوبی از ویتامین E می‌باشد. بااین حال ارتباط خوب بین میل جنسی و ویتامین E ابتدا با یک کلیت‌بخشی اشتباه روی تحقیقات بر روی موش‌های آزمایشگاهی ایجاد شد و تحقیقات بیشتر نشان داده است که مقدار متعادل از آن در این زمینه مفید است.

 ۹: گوارش را بهبود می بخشد.
پاپایا تنها میوه‌ای نیست که حاوی آنزیم‌هایی است که پروتئین را تجزیه می‌کنند. میوه‌های زیادی مثل انبِه نیز هستند که این خاصیت مفید را دارند. فیبر موجود در انبِه همچنین به هضم و دفع غذا کمک می‌کند.

 ۱۰: سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
میزان بالای ویتامین C و A در این میوه به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه خواهد داشت.

۱۱: از بیماری قلبی جلوگیری می‌کند.
انبه می‌تواند به کاهش چربی بدن و کنترل قند خون کمک کنند. با توجه به گزارش منتشر شده توسط دانشگاه ایالتی اوکلاهما، انبه حاوی مواد معدنی و فیتوکمیکال‌های متعددی است که تأثیر مثبتی بر چربی و گلوکز بدن دارند.

انبه یک منبع غنی از بتا کاروتن است، آنتی‌اکسیدانی که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که باعث بروز بیماری قلبی می‌شوند، کمک می‌کند.

 ۱۲: مصرف آن در دوران بارداری بسیار مفید است.
این میوه غنی از آهن و ویتامین A، C و B6 است و همه‌ی این‌ها برای زنان باردار پرفایده هستند.

ویتامین A به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند و مانع از بروز مشکلات بینایی در کودکان تازه متولد شده می‌شود.

 ۱۳: به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند.
انبه به کاهش وزن کمک می‌کند؟ بله، درست شنیدید. برخی از مطالعات نه تنها بر اهمیت میوه‌ی انبه، بلکه روی تاثیر پوست آن در زمینه‌ی کاهش وزن متمرکز شده‌اند. راز چنین تاثیری در فیتوکمیکال‌هایی است که به عنوان چربی‌سوزهای طبیعی عمل می‌کنند و فقط در قسمت خارجی میوه یافت می‌شود.

مطالعه‌ی دیگری که توسط دانشگاه کوئینزلند انجام شد اهمیت پوست انبه (که اکثر ما معمولا آن را دور می‌اندازیم) را برای کاهش وزن به طور برجسته‌ای نشان داد.

 

۱۴: به جلوگیری از آسم کمک می‌کند.
آسم، هر چند خفیف، می‌تواند پیامدهای جدی داشته باشد. اما با یک کاسه انبه روی کانتر آشپزخانه‌تان دیگری نیازی به نگرانی نیست.

انبه یک منبع عالی از ویتامین C است. گرچه اکثر مطالعات تحقیقات بیش‌تر را در مورد پیوند بین ویتامین C و درمان آسم لازم می‌دانند، اما آشکارا بیان می‌کنند که ویتامین C در موارد خاص ممکن است مفید باشد.

 ۱۵: سلامت مغز را ا رتقاء می‌دهد.
انبه، که یک منبع عالی آهن و ویتامین B6 است، یکی از آن مواد خوراکی ایده‌آل برای سلامت مغز است. آهن به عملکرد طبیعی مغز کمک می‌کند و ویتامین B6 از پیشرفت شناختی این ارگان مهم پشتیبانی می‌کند.

مطالعه‌ای که در شهر گریتر نویدای هند انجام شد، نشان داد که عصاره‌ی آن دارای خواصی است که حافظه را افزایش می‌دهند. مطالعه‌ی دیگری که در تایلند صورت پذیرفت، خواص ضد‌عفونی‌کننده‌ی انبه را به عصاره‌های آن نسبت داد.

۱۶: فشار خون را تنظیم می‌کند.
غنی از پتاسیم است، یک ماده‌ی معدنی کلیدی که به کاهش فشار خون کمک می‌کند. مطابق با گزارشی که توسط مرکز درمانی استنفورد منتشر شده، انبه یک منبع غنی از پتاسیم است و می‌تواند به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کند.

۱۷: می‌تواند سنگ کلیه را درمان کند.
انبه غنی از ویتامین B6 است، و همان‌طور که در یک مطالعه‌ی آمریکایی مشخص شد، این ویتامین ممکن است اگزالات ادرار (سنگ اگزالات) را کاهش دهد. همچنین پتاسیم موجود در انبه خطر ابتلا به سنگ کلیه را پایین می‌آورد.

۱۸: سلامت استخوان را بهبود می‌دهد.
حضور ویتامین A چیزی است که باعث می‌شود انبه یکی از غذاهای خوب برای سلامت استخوان باشد. مقاله‌ای که توسط کالج پومونا منتشر شده نیز از نقش ویتامین A در رشد استخوان حمایت می‌کند.

ویتامین C موجود در انبه به تشکیل کلاژن، که نقش مهمی در ساخت استخوان‌ها و بافت‌های همبند دارد، کمک می‌کند.

انبه همچنین حاوی لوپئول است، ترکیبی که فعالیت مفیدی علیه التهاب و آرتریت (التهاب مفاصل) به نمایش می‌گذارد.

۱۹: می‌تواند کم‌خونی را درمان کند.
با توجه به مقدار آهنی که دارد برای افراد و زنان بارداری که مبتلا به کم‌خونی هستند، مفید است.

به علاوه، ویتامین C موجود در انبه نیز به جذب مناسب آهن در بدن کمک می‌کند. این امر در نهایت به مبارزه با کم خونی کمک می‌کند.

۲۰: به مبارزه با گرمازدگی کمک می‌کند.
به عنوان یک میوه‌ی طراوت‌بخش در نظر گرفته می‌شود. آب این میوه می‌تواند به عنوان یک داروی مقوی و نیروبخش برای مبارزه با گرمازدگی استفاده شود.

همچنین ثابت شده‌است که میوه‌یخام آن انرژی‌بخش است و سبب می‌شود که حرارت بدن فرد پایین بیاید و خنک شود. همچنین بدن را به خوبی هیدراته نگه می‌دارد، و این هم یکی دیگر از دلایلی است که مصرف این میوه در تابستان‌های گرم ترجیح داده می‌شود.

همچنین، از آن‌جایی که یک منبع غنی از پتاسیم است، به حفظ سطح سدیم در بدن کمک می‌کند. این امر باعث تنظیم سطح مایعات در بدن و جلوگیری از گرمازدگی می‌شود.

۲۱: سلامت مو را بهبود می‌دهد.
منبع غنی از ویتامین C است و از این رو تولید کلاژن را برای داشتن موهای سالم افزایش می‌دهد. اگر موهای کدر و مات دارید و در فکر این هستید که چگونه آن‌ها را براق کنید، ویتامین A را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید – این ویتامین دارای خواص نرم‌کننده‌ی پوست سر است.

میوه‌های نارنجی مانند انبه نیز برای تغذیه‌ی مو و درمان شوره‌ی سر شناخته شده هستند. این تاثیر را می‌توان به حضور بتا کاروتن نسبت داد.

 ۲۲: می‌تواند به درمان اسهال کمک کند.
البته خود میوه این مشکل را حل نمی‌کند بلکه برگ‌های آن هستند که اسهال را درمان می‌کنند. برگ‌های انبه غنی از تانن هستند. می‌توانید آن‌ها را خشک کنید و برای درمان اسهال مصرف کنید. در برخی از جزایر کارائیب، جوشانده‌ی برگ انبه برای درمان اسهال مورد استفاده قرار می­گیرد.

۲۳. کمک به درمان دیسانتری (اسهال خونی)
نصف قاشق چای خوری پودر برگ خشک شده‌ی انبه را در آب گرم حل کنید و برای کنترل دیسانتری، روزی ۲ الی ۳ نوبت از آن را میل کنید.

۲۴. کمک به توقف خونریزی
انبه حاوی ویتامین C و کلسیم است که با تنگ کردن عروق مویرگی از خونریزی داخل اندام‌های بدن پیشگیری می‌کنند.

۲۵. رفع مشکلات دندان
هسته‌ی خشک شده‌ی انبه به عنوان یک خمیر دندان عالی شناخته می‌شود که باعث استحکام لثه‌ها و کمک به درمان مشکلات دندانی، و رفع بوی بدن دهان و پیوره می‌شود.

۲۶. کمک به دفع سنگ‌های مثانه و کلیه
۱۰ الی ۱۵ گرم پودر برگ خشک شده‌ی انبه را به مدت یک شب در آب خیس کنید. صبح فردا، آن را به صورت ناشتا میل کنید. این نوشیدنی برای دفع سنگ‌های کلیه و سم‌زدایی از بدن بسیار اثربخش است.

۲۷: کمک به کاهش تب
خمیر حاصل از ریشه‌ی درخت انبه را به کف دست و کف پاهای بیمار بمالید تا تب‌اش فروکش کند.

۲۸. درمان سوختگی‌ها
برگ‌های درخت انبه را بسوزانید و خاکستر آن را روی محل سوختگی بگذارید؛ این کار به تسکین سوزش کمک می‌کند.

۲۹: درمان سرفه‌ی خشک
یک عدد انبه‌ی کاملا رسیده را به وسیله‌ی شن داغ، در یک ماهیتابه‌ی بزرگ و عمیق برشته کنید. نوشیدن آب این انبه باعث رفع تمام گرفتگی‌های برونش و تسکین سرفه و سرماخوردگی می‌شود.

 

۳۰. سرعت سوخت و ساز (متابولیسم) را افزایش می‌دهد
انبه به بهبود گوارش غذا کمک می‌کند چون سطح بالایی از فیبرهای رژیمی در آن وجود دارد. این‌ فیبرهای رژیمی حرکات روده را در سطح خوبی نگه می‌دارند و به نوبه‌ی خود، سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند. با افزایش سرعت سوخت و ساز، بدن ما کالری بیشتری می‌سوزاند و در نتیجه به ما کمک می‌کند از شر چربی‌های اضافی بدن خلاص شویم. به خاطر این فایده‌ی انبه است که برای آدم هایی که می‌خواهند وزن کم کنند میوه‌ی بسیار خوبی به حساب می‌آید.

۳۱. سرشار از آنتی اکسیدان است
آنتی اکسیدان‌های موجود در انبه برای ما یک موهبت به شمار می‌روند چون نه تنها به جوانسازی سلول‌ها و ترمیم سلول‌ها کمک می‌کنند بلکه به سم‌زدایی پوست از داخل و جلوگیری از جوش زدن نیز کمک می‌کنند.

۳۲. مواد معدنی ضروری را تامین می‌کند
مواد معدنی خاصی وجود دارند که به میزان کم اما مورد نیاز بدن هستند و برای داشتن زندگی سالم ضروری هستند. انبه حاوی عناصر جزيی بسیاری مانند مس، سلنیوم، روی و پتاسیم است. کمبود این عناصر جزئی در برنامه‌ی رژیم غذایی ما می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی شود.

۳۳. از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند
انبه سرشار از قند است اما با وجود این، به خاطر شاخص گلیسیمیک پایین برای کسانی که از دیابت رنج می‌برند بسیار مفید است. این یعنی آن که ما می‌توانیم بدون نگرانی درباره‌ی سطح قند خون‌مان انبه بخوریم.

۳۴. از سکته جلوگیری می‌کند
انبه برای سلامت قلب ما خوب است نه فقط به خاطر آن که سطح کلسترول را در بدنمان پایین می‌آورد، بلکه به خاطر این که سطح هموسیستئین خون را کنترل می‌کند که اگر چنین نبود می‌توانست به رگ‌های خونی‌مان آسیب بزند، و به مشکلاتی مانند بیماری عروق کرونر و سکته منجر شود.

۳۵. ته‌بندی کاملی به حساب می‌آید
انبه یکی از ته‌بندی‌ها (خوراکی‌های مختصر) کامل برای نه تنها تقویت انرژی بلکه تحت کنترل گرفتن وزن بدن نیز به حساب می‌آید. فیبرهای موجود در انبه به سلامت سیستم گوارشی ما کمک می‌کند و آب موجود در آن بدن‌مان را هیدراته نگه می‌دارد.

۳۶. یک تونیک معده‌ی خوب است
نه تنها خود میوه بلکه برگ‌های انبه هم برای سلامتی خوب هستند. مقداری (۱۰ تا ۱۵ عدد) برگ انبه را در آب گرم بریزید و درب آن را بپوشانید، بگذارید یک شب بماند، آن را صاف کنید و صبح‌ها (به صورت ناشتا) از آن بنوشید.

 ۳۷. خاصیت ضد پیری دارد
آنتی ‌اکسیدان‌های موجود در انبه با رادیکال های آزاد بدن‌مان که می‌توانند به سلول‌های پوست آسیب بزنند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند مبارزه می‌کنند. این آنتی اکسیدان‌ها همچنین شروع پیری و لک شدن پوست را به تاخیر می‌اندازند. انبه سرشار از آنتی اکسیدان‌های بسیار زیادی است که به عنوان میوه‌ای ضد پیری خاصیت‌های فراوانی دارد. به غیر از این، استفاده مستقیم از پالپ انبه بر روی پوست آن را تسکین می‌دهد و به عنوان یک مرطوب کننده‌ی طبیعی عمل می‌کند.

 

۳۸. برای درمان جوش از آن استفاده می‌شود
انبه برای خلاصی از جوش بسیار خوب است چون دارای خواص قبض کنندگی است. برای استفاده بردن از انبه در این زمینه، یک تکه از انبه‌ی خام را در آب بجوشانید بگذارید سرد شود و از این آب روی پوست صورت‌تان به عنوان یک جوش زدا استفاده کنید. مصرف انبه به صورت خوراکی نیز به جلوگیری از جوش زدن کمک می‌کنند چون در آن ویتامین C وجود دارد.

۳۹. سطح قند خون را کنترل می‌کند
افزایش و افت قند خون در افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند رایج است و این مکانیسم با مقاومت انسولین و سندرم متابولیک در ارتباط است که بر ابتلا به دیابت تاثیر می‌گذارد.

انتخاب انبه به جای سایر درمان‌های شیرین می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند، که همین امر به نوبه‌ی خود سطح انسولین را تنظیم می‌کند و خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

۴۰. سرشار از فیبر است
انبه میزان فیبر بسیار بالایی دارد در حالی که مقدار قند آن بسیار کم است، در نتیجه در تاثیر گذاری بر سطح گلوکز بدن آرام‌تر عمل می‌کند، که این یعنی شما دچار افزایش قند خون نمی‌شوید و در عوض می‌توانید از انرژی به دست آمده‌ی بیشتر بعد از خوردن آن لذت ببرید.

۴۱. به روانسازی اجابت مزاج و به پیشگیری از یبوست کمک می‌کند
افزایش مقدار فیبر برای حفظ حرکت منظم روده‌ها بسیار مفید است و در نتیجه با مصرف انبه شما می‌توانید از ابتلا به یبوست‌های عذاب آور پیشگیری کنید.

۴۲. حاوی چندین آنزیم است
بسیاری از مردم هستند که مشکلات گوارشی دارند و پوست انبه‌ی تازه انتخاب فوق‌العاده‌ای برای بهبود این عملکرد مهم است.

انبه و پوست آن حاوی آنزیم‌هایی هستند که به تجزیه‌ی کربوهیدرات، پروتئین، و چربی کمک می‌کنند و جذب مواد مغذی را برای بدن آسانتر می‌سازند.

 ۴۳. منیزیم بدن را تامین می‌کند
انبه سرشار از منیزیم است که ماده‌ی معدنی الکترولیتی است که برای سلامت شما مفید است.

منیزیم به ویژه برای سلامت قلب مفید است، چون به آرامسازی کامل‌تر عضلات کمک می‌کند و در نتیجه قلب بهتر می‌تواند بین تپش‌ها قدرت خود را بازیابی کند.

منیزیم برای تنظیم فشار خون و همچنین پایین آوردن فشار خون کسانی که به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند نیز مفید است.

۴۴. از ابتلا به ایدز پیشگیری می‌کند
همان ترکیبی که به محافظت از شما در برابر سرطان کمک می کند می‌تواند به سیستم ایمنی شما کمک کند با عفونت اچ‌آی‌وی مبارزه کند، حتی در موارد مقاوم به دارو.

چون این ترکیبی است که باعث می‌شود بدن‌تان به نحو کارآمدتری عمل کند هیچ راهی برای ویروس‌ها باقی نمی‌گذارد که عملکرد طبیعی سیستم ایمنی‌تان را به هم بزنند.

۴۵. از تصلب شرایین جلوگیری می‌کند
همین ترکیب مالوالیک اسید می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز کمک کند.

مالوالیک اسید می‌تواند به طرز چشمگیری میزان کلی کلسترول خون را کاهش دهد، من جمله تری‌گلیسریدها و کلسترول‌های بد مضر‌تر، در نتیجه به پیشگیری از ابتلا به تصلب شرایین کمک می‌کند.

۴۶. از ساختار DNA محافظت می‌کند
خوردن انبه راه خوبی برای حفظ ثبات DNA است.

DNA هسته‌ی هر یک از سلول‌های شما را تشکیل می‌دهد، و زمانی که این DNA از طریق استرس اکسیداتیو، افزایش سن، بیماری‌ها، و تغذیه‌ی ضعیف آسیب می‌بیند شروع می‌کند به نشان دادن عملکردی ضعیف‌تر و می‌تواند به جهش‌های ژنتیکی مضری منجر شود.

ثابت نگه داشتن DNA برای داشتن زندگی سالم و طولانی حیاتی است و می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های خودایمن، و انواع بسیاری از دژنراسیون‌ها کمک کند.

این به خاطر وجود فنول و آنتی‌اکسیدان خاصی انبه است که چنین محافظتی ممکن می‌شود چون این ریزمغذی‌ها می توانند در داخل سلول‌هایی که بیشترین نیاز را به آن‌ها دارند حرکت کنند.

۴۷. سرشار از مواد مغذی است
یک انبه‌ی کامل فقط حدود ۱۳۵ کالری، ۳۵ گرم کربوهیدرات دارد و تقریبا فاقد چربی است.

این میوه حاوی ۳۲٪ از میزان مصرف توصیه‌ شده‌ی روزانه‌ی ویتامین A، ۹۶٪ ویتامین C، ۱۲٪ ویتامین E، ۱۱٪ ویتامین K، و ۱۴٪ ویتامین B6 است.

انبه مقادیر کمتری از بسیاری از ویتامین‌های دیگر مانند فولات، اسید پانتوتنیک، و تیامین دارد.

انبه همچنین حاوی پتاسیم، مس، منیزیم، و سلنیوم است که تمام آن‌ها برای داشتن استخوان‌ها، شریان‌ها، پوست و سایر بافت‌های سالم ضروری هستند.

۴۸. از بیماری‌های مزمن پیشگیری می‌کند
امروزه بسیاری از آدم‌ها از بیماری‌های دژنراتیو مزمنی مانند بیماری قلبی، سرطان، و مشکلات عصبی-مغزی رنج می‌برند.

انبه سرشار از ویتامین C است، که نشان داده شده است برای کمک به جلوگیری از این ناراحتی‌ها عامل مهمی به شمار می‌رود.

چنین بیان شده است که میزان ویتامین C مورد نیاز بدن برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن بسیار بیشتر از آن چیزی است که برای پیشگیری از فقرویتامین C لث‌ها لازم است، در نتیجه هدف گذاری باید برای جذب بیش از ۱۰۰٪ میزان توصیه شده‌ی مصرف روزانه باشد.

۴۹. وضعیت مفاصل را بهبود می‌بخشد
از آنجایی که ویتامین C بخش لازمی از تولید کلاژن در بدن را تشکیل می‌دهد، مصرف بیشتر این میوه می‌تواند به ساخت کلاژن بیشتر کمک کند، که برای حفظ انعطاف پذیری مفاصل و قوی و بی‌درد نگه داشتن آن‌ها هنگامی که پا به سن می‌گذارید مفید و مهم است.

۵۰. ممکن است از ابتلا به آسم پیشگیری کند
یکی از مواد مغذی موجود در انبه، بتا-کاروتن، به عنوان ماده‌ای شناخته می‌شود که به پیشگیری از علائم آسم، به ویژه آسم ناشی از ورزش، کمک کند.

 

سایر مزایا

– با توجه به حضور تانن‌ها، فلاونوئیدها و ساپونین‌ها، این میوه فعالیت ضد زخم دارد.

– پوست انبه همچنین می‌تواند به درمان بوی بد دهان کمک کند.

– می‌تواند سلامت کبد را بهبود بخشد.

– این میوه سبب می‌شود که غده‌ی تیروئید عملکرد خود را بهتر انجام دهد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید