آشپزی گیاهی

طرزچند غذا با اسفناج پخته برای رژیم غذایی سالم

غذا با اسفناج پخته برای طرفداران رژیم‌های گیاهی آسان وراحت

۱) بورانی اسفناج
بورانی اسفناج یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهایی است که با اسفناج تهیه می‌شود. تهیه این غذای ساده و خوشمزه آسان است و به راحتی می‌توان آن را در کمتر از نیم ساعت تهیه کرد. البته به شرطی که از قبل اسفناج‌ها پاک کرده و شسته باشید. این غذا با اسفناج پخته تهیه می‌شود اما لازم نیست از قبل اسفناج‌ها را به صورت پخته شده فریز کنید زیرا آماده‌سازی آن زمان زیادی لازم ندارد. استفاده از پیاز سرخ شده، سیر، آویشن و نمک و فلفل در کنار اسفناج پخته شده و تخم مرغ می‌تواند طعم خاصی به بورانی اسفناج شما ببخشد.

۲) کوکوی اسفناج
احتمالا اولین سوالی که به ذهنتان می‌رسد این باشد که کوکوی اسفناج چه فرقی با کوکوی سبزی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که طرز تهیه این دو غذا چندان فرقی با هم ندارد و تنها تفاوت آن‌ها در سبزیجات آن‌ها است. زیرا در کوکوی سبزی از تره، گشنیز، اسفناج و … استفاده می‌شود. در حالی که کوکوی اسفناج تنها از اسفناج استفاده می‌شود. جالب است بدانید که خیلی‌ها هم معتقدند کوکوی اسفناج همان بورانی اسفناج است اما شکل و ظاهر مرتب‌تری دارد. البته اعتقاد آن‌ها کاملا درست و به جا است. زیرا در حقیقت این دو غذا که با اسفناج پخته تهیه می‌شوند مواد اولیه یکسانی دارند. استفاده از اسفناج خام، جعفری، گوجه فرنگی، خیارشور و ذرت هنگام سرو این غذا می‌تواند زیبایی آن را چنذین برابر کند.

۳) کوفته ریزه با اسفناج
کوفته ریزه با اسفناج یکی از محبوب‌ترین خورشت‌هایی است که از اسفناج تهیه می‌شود. مواد تشکیل دهنده این خورشت بسیار شبیه کوفته تبریزی است. زیرا در تهیه آن از گوشت چرخ کرده، لپه، اسفناج، پیاز، آرد برنج، آبغوره و نمک و فلفل استفاده می‌شود. به این ترتیب که پس از درست کردن کوفته قلقلی‌ها لازم است که اسفناج‌های خرد شده را نیز به کوفته ریزها اضافه کنید و خوب تفت دهید. برای خوشمزه‌تر شدن این غذا می‌توانید از رب و زردچوبه نیز به عنوان چاشنی استفاده کنید. هر چند کوفته ریزه با اسفناج به عنوان یکی از خورشت‌های ایرانی شناخته می‌شود. اما در صورت تمایل می‌توانید آن را به صورت یک غذای نونی نیز مورد استفاده قرار دهید.

۴) سالاد اسفناج
مواد تشکیل دهنده این سالاد عبارتند از قارچ، اسفناج، پیاز، ترب قرمز، توت فرنگی، ذرت، گوجه فرنگی و … . این سالاد خوشمزه هم بدون سس و هم با سس قابل استفاده است. سرکه سیب، آبغوره و لیموی تازه جزو بهترین چاشنی‌هایی هستند که می‌توانند به سالاد شما طعم دهند. پنیر و کنجد نیز از دیگر موادی هستند که می‌توان هنگام سرو این غذا از آن استفاده کرد.

۵) خوراک اسفناج
اگر از طرفداران غذاهای سبک هستید خوراک اسفناج می‌تواند گزینه مناسبی برای رژیم غذایی شما باشد. زیرا این غذای مقوی و در عین حال بسیار خوشمزه بسیار سبک است. در تهیه خوراک اسفناج معمولا از قارچ، گوشت قرمز یا ژامبون یا گوشت مرغ، تخم مرغ آب‌پز، اسفناج پخته شده یا خام، روغن زیتون، نمک و فلفل و ادویه جات دلخواه استفاده می‌شود. در صورت تمایل به طعم دادن به این غذا هنگام سرو می‌توانید از سرکه بالزامیک نیز استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید این غذا را بدون نان و به شکل خوراک پیش غذا و یا نوعی سالاد استفاده کنید می‌توانید از نخود، نخود فرنگی و یا ذرت نیز در تهیه آن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که استفاده از حبوبات آن را اندکی سنگین‌تر خواهد کرد. سس فرانسوی نیز یکی دیگر از چاشنی‌های معروفی است که با این غذا می‌تواند استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید