آشپزی شیرین

طرز تهیه اسلایس خرما و جو

اسلایس خرما و جو یک میان وعده مقوی و سالم که خیلی راحت آماده میشود

مواد لازم برای مواد میانی اسلایس

خرما بدون هسته ۲۲۰ گرم
آب نصف پیمانه
اسانس وانیل ۱ قاشق چایی خوری
نمک یک چهارم قاشق چایی خوری
مواد لازم برای تهیه کراست
جو پرک ۲ پیمانه
شکر قهوه ای نصف پیمانه
کره ۱۱۳ گرم


طرزتهیه اسلایس خرما و جو
برای تهیه این اسلایس باید از خرمای خشک استفاده کنید. به کمک چاقو خرما ها رو برش زده و هسته ی اونها رو ازشون خارج کنید. بعد هم با همون چاقو یا قیچی آشپزخانه اونها رو ریز خرد کنید.

خرما، آب، وانیل و نمک رو داخل یک قابلمه کوچیک ریخته و روی حرارت متوسط قرار بدید. مواد رو به خوبی هم بزنید تا خرما ها نرم بشه و مخلوط غلیظ بشه. حدودا ۵ دقیقه زمان میبره.

مواد میانی رو بعد از پخته شدن از روی حرارت بردارید و اجازه بدید به مدت حداقل نیم ساعت خنک بشن. بعد برید سراغ تهیه کراست اسلایس.

فر رو روشن کرده و حرارت اون رو روی ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. یک قالب مربعی به اندازه حدودا ۲۰ سانتی متر انتخاب کرده و کف اون رو کاغذ روغنی پهن کنید. کاغذ روغنی و دیواره های قالب رو هم کمی چرب کنید و اون رو کنار بذارید.

شما باید برای تهیه این اسلایس از جو فوری استفاده کنید. اگه به جو فوری دسترسی نداشتید، جو پرک رو داخل سینی فر بریزید، و اونها رو به خوبی داخل سینی پهن کنید. سینی رو داخل فری که از قبل گرم شده، قرار بدید و هر از گاهی اونها رو هم بزنید که نسوزن، بعد از نیم ساعت اونها رو از فر خارج کرده بعد از سرد شدن داخل غذاساز بریزید و کمی اونها رو پودر کنید. یک پیمانه از جو فوری رو داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و حدودا ۳ دقیقه مخلوط کنید تا مثل آرد بشه.

در یک کاسه، جو فوری که تبدیل به آرد کردید، یک پیمانه جو فوری و شکر رو با هم مخلوط کنید، بعد کره ای که از قبل بیرون گذاشتید و نرم شده رو بهش اضافه کنید. همه رو با هم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید. سه چهارم از مواد کراست رو برداشته و کنار بذارید.

باقی مواد کراست رو داخل قالب ریخته و اون رو به کمک ته یک لیوان به خوبی پرس کنید تا صاف و یکدست بشه.

مواد میانی اسلایس رو روی کراست بریزید و اون رو با ضخامت یکسان روی کراست پهن کنید.

حالا اون سه چهارم پیمانه از کراست رو که نگه داشته بودید رو روی خرماها بریزید. حواستون باشه که به طور یکسان روی همه سطح قالب اونها رو پخش کنید.

قالب رو به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه یا تا وقتی که روی اون کاملا قهوه ای و طلایی بشه، داخل فر قرار بدید. بعد از پخت قالب رو از فر خارج کرده و روی توری فلزی قرار بدید تا خنک بشه.

بعد از گذشت یک ساعت که اسلایس کاملا خنک شد، اون رو برش بزنید و نوش جان کنید. این اسلایس ها رو در ظرف در بسته در یخچال تا یک هفته می تونید نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید