Uncategorized

طرز تهیه انواع پاپ کورن طعم دار

انواع پخت پاپ کورن با طعم متفاوت کاراملی و آویشنی وکچابی ولیمویی وکره ای وپنیری

پاپ کورن کاراملی

مواد لازم 

پاپ کورن خرد شده: ۷ تا ۸ فنجان
شکر قهوه ای: سه چهارم فنجان
کره: ۶ قاشق غذاخوری
شیره ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
جوش شیرین: یک چهارم قاشق مرباخوری
وانیل: به میزان لازم

طرز تهیه 

فر را با حرارت ۳۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و دانه های پف نکرده ذرت ها را بعد از بو دادن جدا کنید و داخل سینی فر بریزید و در فر قرار دهید تا داغ شوند.

شکر را با کره و شیره ذرت با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیایند.

بعد از ۵ دقیقه جوشیدن آن را از روی حرارت بردارید و در این مدت آنها را اصلا هم نزنید.

بلافاصله جوش شیرین و وانیل را به آنها اضافه کنید و این مواد را روی پاپ کرن های داغ شده در فر بریزید تا کاملا با کارامل آغشته شوند.

سپس دوباره در فر به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و ۲ تا ۳ بار آن را داخل فر هم بزنید.

تکه فویل بزرگی را با کره چرب کنید و پاپ کرن های کاراملی را روی آن پهن کنید و در یخچال بگذارید تا خنک شود.

این ذرت تا یک هفته در یخچال قابل نگهداریست.


پاپ کورن آویشنی

مواد لازم

ذرت به میزان دلخواه
پودر آویشن ۳ ق غ
روغن ۲ ق غ
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم


طرز تهیه 

۴ قاشق غذاخوری از ذرت بردارید و در تابه بریزید. حرارت در نظر گرفته برای پخت ذرت باید بالا باشد. در حد فاصل پخت ذرت، باید ماهی تابه را به سمت راست بالا ببرید تا با این کار شما ذرت ها به سمت چپ بروند و دوباره تابه را به سمت چپ بالا ببرید تا ذرت ها به سمت راست تابه بروند.

با این کار پوسته ذرت به شکل طلایی تبدیل و بر جای می ماند. شما می توانید صدای ذرت ها را از تابه بشنوید. بعد از گرم شدن ذرت، صدایی به دلیل خروج بخار آب از پوسته شنیده می شود. با این صدا ذرت ها شکفته می شوند. حرارت را با شنیدن صدا کم و تابه را مانند قبل بالا و به دو طرف حرکت دهید. درب تابه را در هنگام بو دادن ، باز نکنید. چون ذرت به سمت بیرون پرتاب می شود. وقتی دیگر صدایی نشنیدید، تهیه پاپ کورن به اتمام رسیده است.

درب تابه را بردارید و در داخل دیس بریزید. چون ممکن است حرارت بالای تابه، ذرت ها را بسوزاند. برای چسبیدن آویشن، روغن و نمک مقداری روغن در ابتدا به ذرت اضافه کنید تا این افزودنی ها نیز به ذرت بچسبند.


طرز تهیه پاپ کورن کچاپ

برای دستور تهیه پاپ کورن کچاپ از پودر گوجه خشک شده استفاده کنید. می توانید این پودر گوجه را از عطاری ها تهیه کنید. همچنین می توانید تعدادی گوجه را در داخل فر خشک سازید. ضمن اینکه می توانید سس گوجه فرنگی را در داخل فر به قدری حرارت دهید تا خشک شود و به شکل پودری در آید.

طرز تهیه پاپ کورن گوجه

می توانید این پودر را در مرحله اول همراه با نمک، فلفل و روغن به ذرت بیفزایید. همچنین می توانید بعد از آماده شدن ذرت و ریختن آن در کیسه کاغذی، پودر گوجه را اضافه و هم بزنید.


پاپ کورن کره ای:

برای تهیه این پاپ کورن باید به جای روغن توی تابه کره بریزید و وقتی پاپ کورن آماده شد اون رو داخل ظرف دردار قرار بدید.بعد مقداری کره رو روی پاپ کورن داغ رنده کنید و ترجیحا چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدید.

پاپ کورن ليمويي:

بعد از آماده شدن پاپ كورن آن را از روي حرارت برداريد و مقداري آبليمو را با مقداري كره و نمك با هم مخلوط كرده و روي پاپ كورن ها بريزيد و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدید.

پاپ کورن پنیری:

برای تهیه این پاپ کورن شما باید مقداری پنیر پارمزان رو ریزه ریز رنده کنید و وقتی پاپ کورنتون آماده شد اون رو داخل یه ظرف در دار بریزید و پنیر رو به همراه مقداری پودر سیر و موسیر بهش اضافه کنید و چند دقیقه بذاریدش داخل فر داغ!همین!

پاپ كورن سركه اي:

بعد از آماده شدن پاپ كورن آن را از روي حرارت برداريد و مقداري سركه را با مقداري كره و نمك با هم مخلوط كرده و روي پاپ كورن ها بريزيد و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدید.

پاپ کورن گوجه ای:

برای تهیه این پاپ کورن یا میتونید مقداری گوجه خشک شده از عطاری بخرید یا خودتون کمی گوجه رو داخل فر خشک کنید یا میتونید مقداری سس گوجه رو اونقدر داخل فر حرارت بدید تا خشک و پودری بشه(توی هوای آزاد هم با درپوش میشه خشکش کرد)بعد از آماده شدن پاپ کورن اون رو داخل کیسه کاغذی(همون که قنادی ها توش شکلات میریزن)بریزید و پودر رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید.

پاپ کورن شکلاتی:

مقداری پودر کاکائو و شکر رو مخلوط کنید بعد از آماده شدن پاپ کورن اون رو داخل کیسه کاغذی بریزید و پودر رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید.

نكات مهم تهيه پاپ كورن:

براي تهيه پاپ كورن حتما بايد از ذرت مرغوب استفاده كنيد وگرنه پف نميكنه
ذرتتون نبايد نمدار باشه ، بهتره ذرت رو در جاي خشك نگهداريد.
همينطور ذرت نبايد خيلي كهنه باشه
اصلا ذرت های بسته بندی رو پیشنهاد نمیکنم و به نظرم بهتره از عطاریهای آشنا ذرت رو بخرید.
حرارت نبايد خيلي كم باشه چون باعث عرق كردن داخل قابلمه ميشه و پاپ كورن ها خوب پف نمكنه و خيس ميشه
ميتونيد در قابلمه رو نيم باز بذاريد تا رطوبت داخل قابلمه بياد بيرون ولي من اين كار رو نميكنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید