آشپزی سالمآشپزی کودک

طرز تهیه بار توت فرنگی و موز صبحانه

یک صبحانه‌ای مقوی و خیلی خوشمزه تغذیه‌ای سالم و جذاب برای بچه مدرسه‌ای‌

مواد لازم برای بار توت فرنگی و موز صبحانه
گردوی خرد شده ۱ و ۱/۲ پیمانه
پودر نارگیل ۱ و ۱/۲ پیمانه
موز رسیده ۲ عدد
وانیل ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری
مربای توت فرنگی به مقدار کافی


برای تهیه بار توت فرنگی و موز ابتدا مواد اصلی خیلی خوب داخل غذاساز خرد و میکس می‌شوند و سپس در فر پخته می‌شوند. پس از آن یک لایه مربای توت فرنگی روی بارها ریخته می‌شود. در آخر هم گردو و پودر نارگیل تفت داده شده روی مربا ریخته می‌شوند و دوباره بار ۵ دقیقه در فر پخته می‌شود. بار توت فرنگی و موز را می‌توانید همراه با چای، قهوه یا شیر به عنوان صبحانه میل کنید و به این ترتیب تا زمان ناهار پرانرژی و بانشاط بمانید.

طرز تهیه:

پیش از هر چیز فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. داخل یک قالب لوف (قالب مستطیلی) کاغذ روغنی بکشید. ۱ پیمانه از گردو و ۱ پیمانه از پودر نارگیل را داخل غذاساز بریزید. پالس بزنید تا خرد و مخلوط شوند. موزها را چند تکه کنید و همراه با وانیل و نمک داخل غذاساز بریزید. مجدداً پالس بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند. سپس خمیر تهیه شده را داخل قالب بریزید و سطح آن را با لیسک صاف کنید. ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا پخته شود.میکس مواد بار موز و توت فرنگی

در این مدت پودر نارگیل باقی مانده را داخل یک تابه بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید. تفت بدهید تا کمی قهوه‌ای رنگ شود و مرتب هم بزنید. سپس آن را از روی شعله بردارید و با نصف پیمانه گردوی خرد شده مخلوط کنید.

وقتی قالب بارها را از فر خارج کردید یک لایه نازک مربای توت فرنگی روی آن‌ بمالید. مخلوط پودر نارگیل بوداده و گردو را روی آن بپاشید. ۵–۱۰ دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود.

بگذارید کاملاً خنک شود سپس آن را به صورت مستطیلی برش بزنید تا بار توت فرنگی و موز صبحانه آماده شود. قبل از سرو بارها را حداقل نیم ساعت در یخچال بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید