کیک و شیرینی

طرز تهیه حلوای حصیری

حلوای حصیری خوش رنگ و خوش طعم مناسب برای پذیرایی در مهمانی و مجالس

مواد لازم

شکر: ۶ پیمانه

آرد نان سنکگ: ۶ پیمانه

آب: ۶ پیمانه

گلاب: ۱ پیمانه

روغن جامد: ۴ پیمانه

نان بستنی: ۳ عدد

روغن مایع: ۱ پیمانه

زعفران سابیده شده: ۲ قاشق مرباخوری

کره: ۱۰۰ گرم

گل محمدی و کنجد: به میزان لازم


طرز تهیه

ابتدا شربت حلوا را تهیه کنید. آب و شکر را درون قابلمه ای ریخته و روی حرارت قرار دهید. با استفاده از قاشق مقداری مواد را هم زده تا به خوبی شکر درون آب حل شود. حالا باید مقداری از زعفران های سابیده شده و دم کرده را درون شربت بریزید تا خوب به شربت رنگ بدهد.

بعد از حل شدن شربت را کنار گذاشته و به سراغ تهیه مواد حلوا بروید. آرد را درون تابه ای ریخته و کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. بعد از اینکه روی خامی آرد از بین رفت، مقداری روغن مایع و روغن جامد به آن اضافه کنید. برای اینکه حلوای شما بافت بهتری داشته باشد، بهتر است آن را در چند مرتبه الک کنید.

در این مرحله بعد از اینکه آرد مقداری طلایی شد، شربت را به مواد اضافه نمایید. شربت را باید به آرامی و در چند مرحله به حلوا اضافه کنید. در حین اضافه کردن شربت کم کم مواد را هم زده تا گلوله های آرد آن باز شوند. در ادامه نیز مقداری کره و گلاب را اضافه کرده و مجدد هم زده تا به خوبی مواد با یکدیگر ترکیب شوند.

زیر شعله را کم کرده و مواد را کم کم هم زده تا مواد در کف تابه جمع شود. حالا می توانید، حلوا را در مقداری نان حصیری بریزید و سرو نمایید. شما می توانید، نان ها را به شکل های مختلفی بزنید و بعد مقداری از حلوا درون آن بریزید. برای روی این حلوا نیز می توانید از مقداری پودر پسته و پودرهای دیگر استفاده کنید. داشتن این حلوا برای پذیرایی در مهمانی و مجالس بسیار مناسب هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید